İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
04651009 Sosyal Medya 2 Bahar 4 2+0+0 2 2
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım ve Tartışma
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Çağrı GÜMÜŞ
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Doç. Dr. Çağrı GÜMÜŞ A-Z08 [email protected] 7455 Salı
09:00-10:00
Dersin İçeriği
Ders kapsamında; yeni medyanın önemli bir alanı olan sosyal medya tarihsel, kavramsal ve kuramsal boyutlarıyla ele alınacaktır. Sosyal medyanın medya, ekonomi, pazarlama ve iletişim alanlarındaki etkileri derinlemesine incelenecektir.
Dersin Amacı
sosyal medyanın kullanım alanları, araçları ve olanaklarını uygulamalı olarak öğretmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P9 Yeni medya teknolojilerini kullanabilme ve bunları grafik tasarımı ile ilişkilendirebilme. 5
P17 Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Tasarımın işlevsel ve görsel analizlerini yaparak sorunları belirleyebilme. P.9.1 1
Ö2 Tasarımın işlevsel ve görsel analizlerini yaparak sorunları değerlendirebilme. P.9.2 1
Ö3 Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. P.17.2 1
Ö4 Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. P.17.5 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Ders içerik ve işlenişi konusunda bilgi verilmesi ve internet kavramının tanımlanması
2 Sosyal medya tanımı, tarihi, geleneksel medyadan farkları ve web teknolojileri
3 Sosyal medyaların özellikleri
4 Sosyal medya teorileri
5 Sosyal medya pazarlaması
6 Sosyal medya yönetimi
7 Sosyal medya optimizasyonu
8 Ara Sınav
9 Sosyal medyada içerik geliştirme ve yönetim stratejileri
10 Sosyal medyada içerik geliştirme ve yönetim stratejileri
11 Sosyal medyanın sunduğu imkanlar ve zorluklar
12 İnfluncer pazarlaması
13 Sosyal medya bağımlılığı
14 Sosyal medya bağımlılığı ve genel değerlendirme
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Kaya, A. (2020). Sosyal Medya Pazarlama Rehberi. De Ki Yayınları.
Polat, İ. H. (2015). Sosyal Medya ve Marka İletişimi. Dora Yayıncılık.
Süzgen, B. (2018). Sosyal Medya Yönetimi. Detay Yayıncılık.
Azeri, G. (2021). Sosyal Medya Analitiği. Detay Yayıncılık.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 1 14
Ara Sınav 1 9 9
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 9 9
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 60
Toplam Yük / 30 2
Dersin AKTS Kredisi: 2
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P9 P17
Ö1 Tasarımın işlevsel ve görsel analizlerini yaparak sorunları belirleyebilme. 5 -
Ö2 Tasarımın işlevsel ve görsel analizlerini yaparak sorunları değerlendirebilme. 5 -
Ö3 Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. - 4
Ö4 Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. - 4