Grafik Tasarımı
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarımı Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 04651009 | Sosyal Medya | 2 | Bahar | 4 | 2+0+0 | 2 | 2 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatım ve Tartışma |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Çağrı GÜMÜŞ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Doç. Dr. Çağrı GÜMÜŞ | A-Z08 | [email protected] | 7455 | Salı 09:00-10:00 |
Dersin İçeriği
Ders kapsamında; yeni medyanın önemli bir alanı olan sosyal medya tarihsel, kavramsal ve kuramsal boyutlarıyla ele alınacaktır. Sosyal medyanın medya, ekonomi, pazarlama ve iletişim alanlarındaki etkileri derinlemesine incelenecektir.
Dersin Amacı
sosyal medyanın kullanım alanları, araçları ve olanaklarını uygulamalı olarak öğretmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P9 | Yeni medya teknolojilerini kullanabilme ve bunları grafik tasarımı ile ilişkilendirebilme. | 5 |
| P17 | Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Tasarımın işlevsel ve görsel analizlerini yaparak sorunları belirleyebilme. | P.9.1 | 1 |
| Ö2 | Tasarımın işlevsel ve görsel analizlerini yaparak sorunları değerlendirebilme. | P.9.2 | 1 |
| Ö3 | Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. | P.17.2 | 1 |
| Ö4 | Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. | P.17.5 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Ders içerik ve işlenişi konusunda bilgi verilmesi ve internet kavramının tanımlanması |
| 2 | Sosyal medya tanımı, tarihi, geleneksel medyadan farkları ve web teknolojileri |
| 3 | Sosyal medyaların özellikleri |
| 4 | Sosyal medya teorileri |
| 5 | Sosyal medya pazarlaması |
| 6 | Sosyal medya yönetimi |
| 7 | Sosyal medya optimizasyonu |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Sosyal medyada içerik geliştirme ve yönetim stratejileri |
| 10 | Sosyal medyada içerik geliştirme ve yönetim stratejileri |
| 11 | Sosyal medyanın sunduğu imkanlar ve zorluklar |
| 12 | İnfluncer pazarlaması |
| 13 | Sosyal medya bağımlılığı |
| 14 | Sosyal medya bağımlılığı ve genel değerlendirme |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Kaya, A. (2020). Sosyal Medya Pazarlama Rehberi. De Ki Yayınları. |
| Polat, İ. H. (2015). Sosyal Medya ve Marka İletişimi. Dora Yayıncılık. | |
| Süzgen, B. (2018). Sosyal Medya Yönetimi. Detay Yayıncılık. | |
| Azeri, G. (2021). Sosyal Medya Analitiği. Detay Yayıncılık. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 9 | 9 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 9 | 9 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 60 | ||
| Toplam Yük / 30 | 2 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P9 | P17 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Tasarımın işlevsel ve görsel analizlerini yaparak sorunları belirleyebilme. | 5 | - |
| Ö2 | Tasarımın işlevsel ve görsel analizlerini yaparak sorunları değerlendirebilme. | 5 | - |
| Ö3 | Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. | - | 4 |
| Ö4 | Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. | - | 4 |
