Grafik Tasarımı
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarımı Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 04650024 | Özgün Baskı | 3 | Güz | 5 | 2+2+0 | 4 | 4 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatım, tartışma, öğrenci ödevleri ve proje tasarımı. |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Hülya KAROĞLU |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Hülya KAROĞLU | A-Z12 | [email protected] | 7344 | Çarşamba 13:00-14:00 |
Dersin İçeriği
Öğrenciye uygulama atölyelerinde geleneksel özgün baskı uygulama teknikleri öğretilerek, her türlü araştırma ve projeli uygulama yaptırılır. Dersin işleyişinde temel baskı tekniklerine uygun deneysel tasarımlar, türüne uygun kalıp hazırlama, baskı kağıtları, solüsyon ve mürekkepleri hazırlama, baskı uygulamaları, yarışmalar için eser üretme, sanatçı inceme, baskıları sonlandırma ve numaralandırma aşamalarını içermektedir.
Dersin Amacı
Öğrencilerin güncel özgün baskının temelini oluşturan geleneksel baskı teknik ve yöntemlerini öğrenmelerini, özgün tasarımlar ve uygulamalı çalışmalar yapmalarını, süreçleri anlayıp kavramalarını amaçlamaktadır. Özgün baskı dersi yapısı gereği öğrencilerin aktif katılımı ile atölyede uygulanmaktadır. Teknik ve uygulama çalışmalarının yanı sıra Özgün Baskı Resmin tarihsel sürecini içeren örnekler de incelenerek, öğrencilerin bu konudaki bilgilerini arttırmaları amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P3 | Soyut ve somut kavramları görsel yolla yaratıcı biçimde yenilikçi ve özgün yapıtlar oluşturabilme. | 5 |
| P5 | Sanat, kültür, tasarım ve estetik konuları arasında ilişki kurarak görselleştirme. | 4 |
| P7 | Grafik tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, problemleri tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayanarak süreci planlayabilme, tasarım sorunlarını çözebilme. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade edebilme. | P.3.2 | 3,7 |
| Ö2 | İstenilen boyutta ve hacimde ürün tasarlayabilme. | P.3.6 | 3,7 |
| Ö3 | Alana ilişkin kuramsal bilgileri ifade edebilme. | P.5.2 | 1 |
| Ö4 | Bir tasarımın tüm süreçlerini geliştirebilme | P.7.3 | 3,7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Genel olarak baskı teknikleri hakkında bilgilendirme Ders amaç ve içeriği kapsamı uygulamalar ve malzemeler. |
| 2 | Linol Baskı gelişim süreci, temel ilkeler ve örneklerin incelenmesi. Baskı çalışması için ön araştırmalar. |
| 3 | Baskı sanatçıları, Pablo Picasso, Mc Esher. Linol ve ağaç baskı tekniği için tasarımlar, eskizler oluşturma. |
| 4 | Yüksek baskı teknikleri için kalıp hazırlama. |
| 5 | Linol baskı, anlatım, oyma, ve linolün hazırlanması. Uygulamada çıkan teknik sorunları tartışma. |
| 6 | Baskı hazırlığı, kağıtların poza ayarlarını yapma ve uygulama. |
| 7 | Linol baskı uygulamalar ve sunum süreci. |
| 8 | Yüksek baskı teknikleri için renkli kalıp hazırlama. |
| 9 | Baskı hazırlığı kağıtların poza ayarlarını yapma ve uygulama. |
| 10 | Mono Baskı anlatım ve tasarım, örnek uygulama. |
| 11 | Mono Baskı, baskı süreci, kurutma ve sonuçların incelenmesi |
| 12 | Exlibris tanıtımı ve yüksek baskı örnekleri inceleme yarışma ya da konu seçimi. |
| 13 | Eskizlerin oluşması, baskı hazırlığı ve uygulama. |
| 14 | Baskıları tamamlama, numaralandırma, paspartu yaparak sunuma hazırlama. |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | BAYAV D. (2014). Geleneksel ve Deneysel Yönleriyle Gravür Baskı. Paradigma Akademi Yayınları. |
| GRABOWSKY B. FICK B. (2012). Baskıresim Kapsamlı Materyeller ve Teknikler. Karakalem Kitabevi Yayınları. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 4 | 5 | 20 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 2 | 2 | 4 |
| Uygulama | 1 | 4 | 4 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 2 | 10 | 20 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 2 | 4 | 8 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 4 | 4 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 120 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P3 | P5 | P7 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade edebilme. | 5 | - | - |
| Ö2 | İstenilen boyutta ve hacimde ürün tasarlayabilme. | 5 | - | - |
| Ö3 | Alana ilişkin kuramsal bilgileri ifade edebilme. | - | 4 | - |
| Ö4 | Bir tasarımın tüm süreçlerini geliştirebilme | - | - | 4 |
