Grafik Tasarımı
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarımı Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 04650023 | Tasarım Stüdyo III | 3 | Güz | 5 | 3+2+0 | 6 | 6 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatım, tartışma ve proje tasarımı. |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Çağrı GÜMÜŞ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Doç. Dr. Çağrı GÜMÜŞ | A-Z08 | [email protected] | 7455 | Salı 09:00-10:00 |
Dersin İçeriği
Tasarım stüdyo II dersinin devamı olan bu derste bir sosyal sorumluluk konusu seçilerek bu konuda toplumda farkındalık oluşturulmaya çalışılacaktır. Ayrıca ders ek projelerle pekiştirilecektir.
Dersin Amacı
Bir sosyal sorumluluk projesinin tanıtımı için grafik tasarımı ihtiyaçları göz önünde bulundurularak bu sosyal sorumluluk projesine görsel olarak çözümler üretmek amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P2 | Tasarım süreçlerindeki estetik ve işlevi dün, bugün ve yarın ilişkisini kurarak yorumlayabilme. | 5 |
| P3 | Soyut ve somut kavramları görsel yolla yaratıcı biçimde yenilikçi ve özgün yapıtlar oluşturabilme. | 5 |
| P4 | Alandaki bilgisayar yazılımlarını, teknolojileri, teknikleri ve yenilikleri etkin kullanabilme. | 5 |
| P5 | Sanat, kültür, tasarım ve estetik konuları arasında ilişki kurarak görselleştirme. | 5 |
| P7 | Grafik tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, problemleri tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayanarak süreci planlayabilme, tasarım sorunlarını çözebilme. | 5 |
| P9 | Yeni medya teknolojilerini kullanabilme ve bunları grafik tasarımı ile ilişkilendirebilme. | 3 |
| P11 | Alandaki mesleki çalışmalarında insan hakları, çevre sorunları, kültürel çeşitlilik gibi konularda kamu yararı ile hukuksal sonuçları gözeterek, evrensel ve toplumsal sorumluluk bilinci ile grafik tasarımı alanında proje geliştirerek duyarlılıkla toplumla paylaşabilme. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Bir bağlam içinde ifade edebilme. | P.2.1 | 1,3,7 |
| Ö2 | Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade edebilme. | P.3.2 | 1,3,7 |
| Ö3 | Tasarımlarını bilgisayar vb. teknolojik cihazlar aracılığıyla sunabilme. | P.4.3 | 3,7 |
| Ö4 | Tasarım kavramı içerisinde bir olgunun görsel yolla ana fikrini sunabilme. | P.5.1 | 3,5,7 |
| Ö5 | Belirli bir konsept dâhilinde bir çalışmayı ifade edebilme. | P.9.3 | 1,3,7 |
| Ö6 | Belirli bir konsept sınırlılığında bir çalışmayı düzenleyebilme. | P.9.4 | 3,7 |
| Ö7 | Yaşadıkları çevreye karşı duyarlılık kazanabilme. | P.11.3 | 3,7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı, dönem boyunca yapacakları projelerin brieflerinin verilmesi ve bu proje brieflerinin uluslararası ve ulusal örnekleriyle açıklanması. Proje I: Bir sosyal sorumluluk projesinin tanıtımı Sosyal sorumluluk projesi kavramı ve uygulama alanlarının örneklerle açıklanması ve bir sosyal sorumluluk konusunun seçilmesi. Seçilen konunun araştırılmasının istenmesi. |
| 2 | Proje I: Bir sosyal sorumluluk projesinin tanıtımı Sosyal sorumluluk projesi için yapılan araştırmanın incelenmesi ve geribildirimlerin verilmesi. Yapılan araştırma doğrultusunda sosyal sorumluluk projesi için slogan ve mesajların oluşturulmasının istenmesi. |
| 3 | Proje I: Bir sosyal sorumluluk projesinin tanıtımı Sosyal sorumluluk projesi için yazılan slogan ve mesajların incelenmesi, geribildirimlerin verilmesi ve seçilmesi devam. Sosyal sorumluluk projesi için logo eskizlerinin istenmesi Proje II. Kitap kapağı tasarımı için yapılan araştırma ve bu doğrultuda toplanan bilgilerin incelenmesi, içinde yer alacak bilgilerin başlıklarının çıkarılması. Tasarımı yapılacak kitap kapağı için tasarım eskizlerinin istenmesi. |
| 4 | Proje I: Bir sosyal sorumluluk projesinin tanıtımı Sosyal sorumluluk projesi için yazılan slogan ve mesajların incelenmesi, geribildirimlerin verilmesi ve seçilmesi devam. Sosyal sorumluluk projesi için logo eskizlerinin istenmesi Proje II. Kitap kapağı tasarımı için yapılan araştırma ve bu doğrultuda toplanan bilgilerin incelenmesi, içinde yer alacak bilgilerin başlıklarının çıkarılması. Tasarımı yapılacak kitap kapağı için tasarım eskizlerinin istenmesi. |
| 5 | Proje I: Bir sosyal sorumluluk projesinin tanıtımı Sosyal sorumluluk projesi için yazılan slogan ve mesajların seçilip sonlandırılması Sosyal sorumluluk projesi için logo eskizlerinin incelenmesi ve geri bildirimin verilmesi. Yapılan logoların seçimi. Seçilen logoların tasarımlarının uygulanmaya başlanmasının istenmesi. Proje II. Online Gazete Tasarımı Tasarımı yapılacak online gazete için tasarım eskizlerinin kontrol edilmesi ve geri bildirimlerin verilmesi. Eskizlere devam. |
| 6 | Proje I: Bir sosyal sorumluluk projesinin tanıtımı Sosyal sorumluluk projesi için tasarlanan logoların incelenmesi ve geribildirimin verilmesi. Tasarlanan logolardan birinin seçilmesi. Seçilen logonun erkek ve dişi tasarımlarının istenmesi Proje II. Online Gazete Tasarımı Yapılan eskizler arasından konsepte karar verilmesi. Online gazetenin manşet sayfasının tasarımına başlanmasının istenmesi |
| 7 | Proje I: Bir sosyal sorumluluk projesinin tanıtımı Logo tasarımının sonuçlandırılması. Araştırma doğrultusunda ortaya çıkan slogan ve mesajlar doğrultusunda konseptin oluşturulması için 3 seri afiş tasarımın eskizlerinin istenmesi. Proje II. Online Gazete Tasarımı Online gazetenin manşet tasarımının uygulanmasının kontrol edilmesi ve geribildirimlerinin |
| 8 | Ara sınav |
| 9 | Proje I: Bir sosyal sorumluluk projesinin tanıtımı Afiş tasarım eskizlerinin incelenmesi ve geri bildirimlerin verilmesi. Konseptin seçilmesi. Seçilen konseptin afiş tasarımlarına uygulanmaya başlanmasının istenmesi. Proje II. Online Gazete Tasarımı Online gazetenin içeriğine göre sayfa tasarım uygulamasının başlatılması. |
| 10 | Proje I: Bir sosyal sorumluluk projesinin tanıtımı Uygulaması yapılan afiş tasarımlarının incelenmesi ve geribildirimin verilmesi. Afişlerin uygulanmasına devam edilmesinin istenmesi. Proje II. Online Gazete Tasarımı Online gazetenin içeriğine göre tasarım uygulamalarının kontrol edilmesi ve geribildirimlerin verilmesi. Sayfa tasarımına uygulamaya devam edilmesinin istenmesi. |
| 11 | Proje I: Bir sosyal sorumluluk projesinin tanıtımı Afiş uygulamalarının incelenmesi geribildirimlerin verilerek sonuçlandırılması. Yapılan araştırma doğrultusunda sosyal sorumluluk konusu ile ilgili hedef kitleye bilgi vermek, hedef kitleyi bilinçlendirmek ya da hedef kitlede farkındalık oluşturmak için gerekli bilgileri tasnif edilmesi ve bu doğrultuda 2 kırımlı broşür tasarım eskizlerinin istenmesi. Proje II. Online Gazete Tasarımı Online gazetenin içeriğine göre tasarım uygulamalarının kontrol edilmesi ve geribildirimlerin verilmesi. Sayfa tasarımına uygulamaya devam edilmesinin istenmesi. |
| 12 | Proje I: Bir sosyal sorumluluk projesinin tanıtımı Broşür eskizlerinin incelenmesi ve geri bildirimin verilmesi. Yapılan eskizlerden birinin seçilmesi. Broşür tasarımının uygulanmaya başlanmasının istenmesi. Proje II. Online Gazete Tasarımı Online gazetenin içeriğine göre tasarım uygulamalarının kontrol edilmesi ve geribildirimlerin verilmesi. Sayfa tasarımına uygulamaya devam edilmesinin istenmesi. |
| 13 | Proje I: Bir sosyal sorumluluk projesinin tanıtımı Uygulaması yapılan broşür tasarımın incelenmesi ve geribildirimin verilmesi. Proje II. Online Gazete Tasarımı Online gazetenin içeriğine göre tasarım uygulamalarının kontrol edilmesi ve geribildirimlerin verilmesi. Sayfa tasarımına uygulamaya devam edilmesinin istenmesi. |
| 14 | Proje I: Bir sosyal sorumluluk projesinin tanıtımı Uygulaması yapılan broşür tasarımın incelenmesi ve geribildirimin verilmesi. Broşür tasarımının sonlandırılması. Proje II. Online Gazete Tasarımı Online gazetenin içeriğine göre tasarım uygulamalarının kontrol edilmesi ve geribildirimlerin verilmesi. Online gazetenin tasarımının sonlandırılması. |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | AKMAN E. ÖREN A. ESER B. H. (2012). Farklı Bakış Açısıyla Sosyal Sorumluluk. Pelikan Yayınları. |
| BORAN T. (2016). Kurumsal Sosyal Sorumluluk Türkiye'den Uygulama Örnekleriyle. Beta Basım Yayın. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 5 | 70 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 3 | 15 | 45 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 3 | 6 | 18 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 3 | 3 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 180 | ||
| Toplam Yük / 30 | 6 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P2 | P3 | P4 | P5 | P9 | P11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Bir bağlam içinde ifade edebilme. | 5 | - | - | - | - | - |
| Ö2 | Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade edebilme. | - | 5 | - | - | - | - |
| Ö3 | Tasarımlarını bilgisayar vb. teknolojik cihazlar aracılığıyla sunabilme. | - | - | 5 | - | - | - |
| Ö4 | Tasarım kavramı içerisinde bir olgunun görsel yolla ana fikrini sunabilme. | - | - | - | 5 | - | - |
| Ö5 | Belirli bir konsept dâhilinde bir çalışmayı ifade edebilme. | - | - | - | - | 5 | - |
| Ö6 | Belirli bir konsept sınırlılığında bir çalışmayı düzenleyebilme. | - | - | - | - | 5 | - |
| Ö7 | Yaşadıkları çevreye karşı duyarlılık kazanabilme. | - | - | - | - | - | 4 |
