Grafik Tasarımı
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarımı Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 04641008 | Tasarım Analizi | 2 | Bahar | 4 | 2+0+0 | 2 | 2 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatım, sunum ve tartışma. |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Mustafa KINIK |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Bu derste; tasarımın tanımı üzerinde durulacak, basılı ve dijital mecralarda tasarım öğelerinin kullanılışı güncel çalışmalar üzerinde incelenecektir. Çalışmaların tasarımın tanımından yola çıkılarak değerlendirmesi yapılarak, özgün tasarımların ve güçlü mesajların ortaya çıkmasındaki değişkenler araştırılacaktır. Farklı teorik yaklaşımlar temel alınarak sanat yapıtlarının eleştiri ve çözümlemesi yapılacaktır.
Dersin Amacı
Dersin amacı; öğrencilerin tasarım yaparken dikkat etmeleri gereken noktaların farkına varmalarını sağlamaktır. Sanat kuramlarından yola çıkarak sanat yapıtlarına farklı bakış açılarından bakmayı öğretmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P2 | Tasarım süreçlerindeki estetik ve işlevi dün, bugün ve yarın ilişkisini kurarak yorumlayabilme. | 4 |
| P5 | Sanat, kültür, tasarım ve estetik konuları arasında ilişki kurarak görselleştirme. | 4 |
| P7 | Grafik tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, problemleri tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayanarak süreci planlayabilme, tasarım sorunlarını çözebilme. | 5 |
| P14 | Bilimsel araştırma yöntemleri konularını açıklayabilme. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Eleştirel ve çözümleyici değerlendirebilme. | P.2.3 | 1,3,7 |
| Ö2 | Tasarım alanında geçmişi ifade edebilme. | P.2.6 | 1 |
| Ö3 | Alana ilişkin kuramsal bilgileri ifade edebilme. | P.5.2 | 3,7 |
| Ö4 | Alana ilişkin kuramsal bilgileri analiz edebilme. | P.7.4 | 3,7 |
| Ö5 | Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | P.7.5 | 3,7 |
| Ö6 | Rapor hazırlayabilme. | P.14.2 | 3,7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Tasarımın analiz ve teknikleri. Alımlayıcı merkezli eleştiri türleri. |
| 2 | Basılı medya örneklerinin incelenmesi, eleştirilmesi, tartışılması. (Masaüstü yayıncılık) |
| 3 | Araştırma ve raporlandırma. Toplum merkezli eleştiri türleri. |
| 4 | Sosyolojik eleştiri ve Tarihsel eleştiri ve örnek çalışma. |
| 5 | Basılı medya örneklerinin incelenmesi, eleştirilmesi, tartışılması. (Açıkhava reklamları) |
| 6 | Dijital medya örneklerinin incelenmesi, eleştirilmesi, tartışılması. (Portalar: haber, arama, oyun, eğlence, vb.) |
| 7 | Araştırma ve raporlandırma. |
| 8 | Ontolojik çözümleme. Yapısalcılık ve göstergebilim. |
| 9 | Dijital medya örneklerinin incelenmesi, eleştirilmesi, tartışılması. (Blog, portfolyo, mesleki) |
| 10 | Araştırma ve raporlandırma |
| 11 | Dijital medya örneklerinin incelenmesi, eleştirilmesi, tartışılması. (Web reklamlar: banner, e-mail, v.b.) |
| 12 | Araştırma ve raporlandırma. |
| 13 | Dijital medya örneklerinin incelenmesi, eleştirilmesi, tartışılması. (T.V. reklamları: sanal reklam, bant reklamlar, viral, vb..) |
| 14 | Araştırma ve raporlandırma. |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | FISKE J. (2003). İletişim Çalışmalarına Giriş. Bilim ve Sanat Yayınları. |
| PARKER ROGER C. (2004). Commandments of Guerrilla Marketing Design. | |
| TUNALI İ. (2011). Sanat Ontolojisi. İnkılap kitabevi. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 5 | 2 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 3 | 4 | 12 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 3 | 2 | 6 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 60 | ||
| Toplam Yük / 30 | 2 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P2 | P5 | P7 | P14 |
|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Eleştirel ve çözümleyici değerlendirebilme. | 4 | - | - | - |
| Ö2 | Tasarım alanında geçmişi ifade edebilme. | 4 | - | - | - |
| Ö3 | Alana ilişkin kuramsal bilgileri ifade edebilme. | - | 4 | - | - |
| Ö4 | Alana ilişkin kuramsal bilgileri analiz edebilme. | - | - | 5 | - |
| Ö5 | Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | - | - | 5 | - |
| Ö6 | Rapor hazırlayabilme. | - | - | - | 3 |
