İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
04641006 Uygarlık Tarihi 2 Bahar 4 2+0+0 2 2
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım, tartışma, sunum.
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Hakan ALKAN
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. Hakan ALKAN K-103 [email protected] 1380 Çarşamba
14:00-16:00
Dersin İçeriği
Uygarlık ve sanatın gelişimine ilişkin tarihsel bir perspektif kazanmalarını sağlama, sanat kavramlarını verebilme, dönem ve akımlara ait üslup özelliklerini kavratma, dönemlerin birbirine olan etkilerini ve yönlendirici yanlarını belirleme konularını içermektedir.
Dersin Amacı
Sanat ve sanat tarihi kavramlarını edinme sanat tarihinin alanlarının ve dönemlerin incelenmesi. Sanat ürünlerinin tarihsel gelişimi ve terminoloji bilgilerinin edinilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Tasarım ilke ve elemanları hakkında doğru bilgileri kazanabilme, sanat ve tasarım alanında kuram ve kuramcıları açıklayabilme. 5
P5 Sanat, kültür, tasarım ve estetik konuları arasında ilişki kurarak görselleştirme. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Tasarım alnında kuram ve kuramcıları ifade edebilme. P.1.4 1,2
Ö2 Kültür varlıklarını (görsel ve çizgisel), grafiksel unsurlarla üretebilme. P.5.3 1,3
Ö3 Tarihi ve çağdaş sanat eserlerinin korunması konusunda görev alabilme. P.5.4 1,2
Ö4 Kültür varlıklarını görsel olarak değerlendirebilme. P.5.5 1,6
Ö5 Estetik farkındalığı tanımlayabilme. P.5.6 6
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Yunan sanatı.
2 Roma sanatı.
3 Bizans Sanatı (Sivil ve dini mimari).
4 Bizans Sanatı (anıtsal resim ve küçük el sanatları).
5 Orta Asya Türk Sanatı.
6 İslam Sanatı.
7 Selçuklu Sanatı sivil mimari.
8 Ara Sınav
9 Selçuklu Sanatı süsleme sanatı.
10 Osmanlı sanatı.
11 Osmanlı sanatı.
12 Ortaçağ Avrupa sanatına genel bakış.
13 Çağdaş Türk sanatı.
14 Çağdaş Türk sanatı.
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar GOMBRICH E. H. (1986). Sanatın Öyküsü. Remzi Kitabevi.
SERVER T. (2020). Uygarlık Tarihi. Cumhuriyet Kitapları.
TOPDEMİR H.G. ÖZSOY, S. (2013). Uygarlık Tarihi. Pegem.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam 14 -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum 14 -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 4 2 8
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 10 2 20
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 2 2
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 60
Toplam Yük / 30 2
Dersin AKTS Kredisi: 2
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P5
Ö1 Tasarım alnında kuram ve kuramcıları ifade edebilme. 5 -
Ö2 Kültür varlıklarını (görsel ve çizgisel), grafiksel unsurlarla üretebilme. - 5
Ö3 Tarihi ve çağdaş sanat eserlerinin korunması konusunda görev alabilme. - 5
Ö4 Kültür varlıklarını görsel olarak değerlendirebilme. - 5
Ö5 Estetik farkındalığı tanımlayabilme. - 5