Grafik Tasarımı
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarımı Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 04641006 | Uygarlık Tarihi | 2 | Bahar | 4 | 2+0+0 | 2 | 2 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatım, tartışma, sunum. |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Hakan ALKAN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör. Hakan ALKAN | K-103 | [email protected] | 1380 | Çarşamba 14:00-16:00 |
Dersin İçeriği
Uygarlık ve sanatın gelişimine ilişkin tarihsel bir perspektif kazanmalarını sağlama, sanat kavramlarını verebilme, dönem ve akımlara ait üslup özelliklerini kavratma, dönemlerin birbirine olan etkilerini ve yönlendirici yanlarını belirleme konularını içermektedir.
Dersin Amacı
Sanat ve sanat tarihi kavramlarını edinme sanat tarihinin alanlarının ve dönemlerin incelenmesi. Sanat ürünlerinin tarihsel gelişimi ve terminoloji bilgilerinin edinilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Tasarım ilke ve elemanları hakkında doğru bilgileri kazanabilme, sanat ve tasarım alanında kuram ve kuramcıları açıklayabilme. | 5 |
| P5 | Sanat, kültür, tasarım ve estetik konuları arasında ilişki kurarak görselleştirme. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Tasarım alnında kuram ve kuramcıları ifade edebilme. | P.1.4 | 1,2 |
| Ö2 | Kültür varlıklarını (görsel ve çizgisel), grafiksel unsurlarla üretebilme. | P.5.3 | 1,3 |
| Ö3 | Tarihi ve çağdaş sanat eserlerinin korunması konusunda görev alabilme. | P.5.4 | 1,2 |
| Ö4 | Kültür varlıklarını görsel olarak değerlendirebilme. | P.5.5 | 1,6 |
| Ö5 | Estetik farkındalığı tanımlayabilme. | P.5.6 | 6 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Yunan sanatı. |
| 2 | Roma sanatı. |
| 3 | Bizans Sanatı (Sivil ve dini mimari). |
| 4 | Bizans Sanatı (anıtsal resim ve küçük el sanatları). |
| 5 | Orta Asya Türk Sanatı. |
| 6 | İslam Sanatı. |
| 7 | Selçuklu Sanatı sivil mimari. |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Selçuklu Sanatı süsleme sanatı. |
| 10 | Osmanlı sanatı. |
| 11 | Osmanlı sanatı. |
| 12 | Ortaçağ Avrupa sanatına genel bakış. |
| 13 | Çağdaş Türk sanatı. |
| 14 | Çağdaş Türk sanatı. |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | GOMBRICH E. H. (1986). Sanatın Öyküsü. Remzi Kitabevi. |
| SERVER T. (2020). Uygarlık Tarihi. Cumhuriyet Kitapları. | |
| TOPDEMİR H.G. ÖZSOY, S. (2013). Uygarlık Tarihi. Pegem. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | 14 | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | 14 | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 4 | 2 | 8 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 10 | 2 | 20 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 60 | ||
| Toplam Yük / 30 | 2 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P5 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Tasarım alnında kuram ve kuramcıları ifade edebilme. | 5 | - |
| Ö2 | Kültür varlıklarını (görsel ve çizgisel), grafiksel unsurlarla üretebilme. | - | 5 |
| Ö3 | Tarihi ve çağdaş sanat eserlerinin korunması konusunda görev alabilme. | - | 5 |
| Ö4 | Kültür varlıklarını görsel olarak değerlendirebilme. | - | 5 |
| Ö5 | Estetik farkındalığı tanımlayabilme. | - | 5 |
