Grafik Tasarımı
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
04640022 | Girişimcilik ve İnovasyon | 2 | Bahar | 4 | 2+0+0 | 2 | 2 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatım ve Tartışma |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Necati VARDAR |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Necati VARDAR | A-Z28 | [email protected] | 7334 | Pazartesi 08:00-11:00 |
Dersin İçeriği
Girişimcilik, Ar-Ge, buluş, inovasyon kavramları, Girişimcilik ve inovasyonun ülkemiz ve dünya ekonomisindeki yeri ve önemi, Girişimcilik türleri ve girişimcinin özellikleri, Yaratıcılık ve girişimci iş fikri kavramı, İş fikri ve yaratıcılık konusunda uygulamalar, İş modelleri ve yeni teknoloji girişimci stratejileri, İş planı kavramı ve öğeleri; finansal plan, pazarlama planı, İş planı kavramı ve öğeleri; pazar araştırması, yönetim planı, üretim planı, İş planı hazırlanmasında dikkat edilecek hususlar, İş planı öğelerine ve iş planı hazırlanmasına yönelik uygulamaları içermektedir.
Dersin Amacı
Girişimcilik ve İnovasyon kavramları hakkında bilgi vererek, inovasyon çeşitlerini tanımak, Dünyadan ve Türkiye'den yenilikçi ürün ve hizmet örnekleri, inovasyon ve Ar-Ge'ye dönük destek programları hakkında bilgi vermek. İş fikri geliştirme ve İş planı hazırlama yöntemlerini anlamak. Girişimciliğin türlerini ve özelliklerini öğrenmek. Girişimcilere sağlanan güncel teşvik ve destekler hakkında bilgi vermek amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P16 | İş hayatındaki çalışmalar hakkında bilgi, beceri ve deneyim sahibi olarak; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinci ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Farklı ölçeklerde çalışan tasarım alanları ile ortak çalışma hazırlayabilme. | P.16.1 | 1 |
Ö2 | Gelişen ve değişen teknolojiyi takip ederek kendine uygun olanı tasarlayabilme. | P.16.3 | 1 |
Ö3 | Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. | P.16.6 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Girişimcilik, Ar-Ge, buluş ve inovasyon kavramları. |
2 | Girişimcilik ve inovasyonun ülke ve dünya ekonomisindeki yeri ve önemi. |
3 | Girişimcilik türleri ve girişimcinin özellikleri |
4 | Yaratıcılık kavramı ve girişimci iş fikri, iş fikirleri ve yaratıcılık uygulamaları. |
5 | İş modelleri ve yeni teknoloji girişimci stratejileri |
6 | İş planı kavramı ve öğeleri; finansal plan, pazarlama planı |
7 | İş planı kavramı ve öğeleri; pazar araştırması, yönetim planı, üretim planı, İş planı hazırlanmasında dikkat edilecek hususlar |
8 | Ara Sınav |
9 | İş planı hazırlanmasında dikkat edilecek hususlar |
10 | Grafik Tasarımı mesleği ile ilgili işletme stratejileri |
11 | Başta Grafik Tasarımı ve Reklam endüstri olmak üzere sektörel bazda seçilen bazı iş planlarının incelenip tartışılması |
12 | Grafik Tasarımı ve Reklam endüstri olmak üzere sektörel bazda seçilen bazı iş planlarının incelenip tartışılması |
13 | Grafik Tasarımı ve Reklam endüstri olmak üzere sektörel bazda seçilen bazı iş planlarının incelenip tartışılması |
14 | Girişimcilere verilen güncel teşvik ve destekler |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | ELÇİ Ş. (2006). İnovasyon: Kalkınmanın ve Rakebetin Anahtarı. Pelin Ofset. |
KARACA T. (2013). İş Planı. Sinemis Yayınları. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 7 | 2 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 3 | 4 | 12 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü: | 60 | ||
Toplam Yük / 30 | 2 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P16 |
---|---|---|
Ö1 | Farklı ölçeklerde çalışan tasarım alanları ile ortak çalışma hazırlayabilme. | 5 |
Ö2 | Gelişen ve değişen teknolojiyi takip ederek kendine uygun olanı tasarlayabilme. | 5 |
Ö3 | Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. | 5 |