İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
04640022 Girişimcilik ve İnovasyon 2 Bahar 4 2+0+0 2 2
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım ve Tartışma
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Necati VARDAR
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi Necati VARDAR A-Z28 [email protected] 7334 Pazartesi
08:00-11:00
Dersin İçeriği
Girişimcilik, Ar-Ge, buluş, inovasyon kavramları, Girişimcilik ve inovasyonun ülkemiz ve dünya ekonomisindeki yeri ve önemi, Girişimcilik türleri ve girişimcinin özellikleri, Yaratıcılık ve girişimci iş fikri kavramı, İş fikri ve yaratıcılık konusunda uygulamalar, İş modelleri ve yeni teknoloji girişimci stratejileri, İş planı kavramı ve öğeleri; finansal plan, pazarlama planı, İş planı kavramı ve öğeleri; pazar araştırması, yönetim planı, üretim planı, İş planı hazırlanmasında dikkat edilecek hususlar, İş planı öğelerine ve iş planı hazırlanmasına yönelik uygulamaları içermektedir.
Dersin Amacı
Girişimcilik ve İnovasyon kavramları hakkında bilgi vererek, inovasyon çeşitlerini tanımak, Dünyadan ve Türkiye'den yenilikçi ürün ve hizmet örnekleri, inovasyon ve Ar-Ge'ye dönük destek programları hakkında bilgi vermek. İş fikri geliştirme ve İş planı hazırlama yöntemlerini anlamak. Girişimciliğin türlerini ve özelliklerini öğrenmek. Girişimcilere sağlanan güncel teşvik ve destekler hakkında bilgi vermek amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P16 İş hayatındaki çalışmalar hakkında bilgi, beceri ve deneyim sahibi olarak; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinci ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Farklı ölçeklerde çalışan tasarım alanları ile ortak çalışma hazırlayabilme. P.16.1 1
Ö2 Gelişen ve değişen teknolojiyi takip ederek kendine uygun olanı tasarlayabilme. P.16.3 1
Ö3 Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. P.16.6 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Girişimcilik, Ar-Ge, buluş ve inovasyon kavramları.
2 Girişimcilik ve inovasyonun ülke ve dünya ekonomisindeki yeri ve önemi.
3 Girişimcilik türleri ve girişimcinin özellikleri
4 Yaratıcılık kavramı ve girişimci iş fikri, iş fikirleri ve yaratıcılık uygulamaları.
5 İş modelleri ve yeni teknoloji girişimci stratejileri
6 İş planı kavramı ve öğeleri; finansal plan, pazarlama planı
7 İş planı kavramı ve öğeleri; pazar araştırması, yönetim planı, üretim planı, İş planı hazırlanmasında dikkat edilecek hususlar
8 Ara Sınav
9 İş planı hazırlanmasında dikkat edilecek hususlar
10 Grafik Tasarımı mesleği ile ilgili işletme stratejileri
11 Başta Grafik Tasarımı ve Reklam endüstri olmak üzere sektörel bazda seçilen bazı iş planlarının incelenip tartışılması
12 Grafik Tasarımı ve Reklam endüstri olmak üzere sektörel bazda seçilen bazı iş planlarının incelenip tartışılması
13 Grafik Tasarımı ve Reklam endüstri olmak üzere sektörel bazda seçilen bazı iş planlarının incelenip tartışılması
14 Girişimcilere verilen güncel teşvik ve destekler
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar ELÇİ Ş. (2006). İnovasyon: Kalkınmanın ve Rakebetin Anahtarı. Pelin Ofset.
KARACA T. (2013). İş Planı. Sinemis Yayınları.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 7 2 14
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 3 4 12
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 1 3 3
Toplam İş Yükü: 60
Toplam Yük / 30 2
Dersin AKTS Kredisi: 2
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P16
Ö1 Farklı ölçeklerde çalışan tasarım alanları ile ortak çalışma hazırlayabilme. 5
Ö2 Gelişen ve değişen teknolojiyi takip ederek kendine uygun olanı tasarlayabilme. 5
Ö3 Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. 5