Grafik Tasarımı
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarımı Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 04640019 | İllüstrasyon | 2 | Bahar | 4 | 2+2+0 | 5 | 4 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatım, tartışma, öğrenci ödevleri ve proje tasarımı. |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Özlem TEKDEMİR DÖKEROĞLU |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Doç. Dr. Özlem TEKDEMİR DÖKEROĞLU | A-Z06 | [email protected] | 7576 |
Dersin İçeriği
Ders;
-teorik araştırma ve görsel sunum çalışmalarını
-Konuyu ve kavramı algılama, tasarım probleminin analizini
-Farklı türdeki illüstrasyonlardan yola çıkarak, araştırma ve verilen
konuya uygun, özgün uygulamalı çözümü geliştirebilmeyi
-Konu başlığını oluşturan kavramların illüstrasyon uygulamalarıyla
görselleştirilmesini
-İllüstrasyonun ele alınan uzmanlık alanında profesyonel bir ürüne
dönüştürülmesini içermektedir.
-teorik araştırma ve görsel sunum çalışmalarını
-Konuyu ve kavramı algılama, tasarım probleminin analizini
-Farklı türdeki illüstrasyonlardan yola çıkarak, araştırma ve verilen
konuya uygun, özgün uygulamalı çözümü geliştirebilmeyi
-Konu başlığını oluşturan kavramların illüstrasyon uygulamalarıyla
görselleştirilmesini
-İllüstrasyonun ele alınan uzmanlık alanında profesyonel bir ürüne
dönüştürülmesini içermektedir.
Dersin Amacı
İllüstrasyonun multidisipliner bir grafik üretim mecrası ve bir
meslek alanı olarak inceleneceği bu derste, illüstrasyon tür ve
teknikleri, farklı uzmanlık alanları olarak ele alınmaktadır.
Bu yöntemle editoryal illüstrasyon, çocuk kitabı resimlemeleri,
müzik endüstrisi posterleri, tekstil ve moda illüstrasyonları bilimsel
illüstrasyon gibi farklı üretim ortamlarında geçerliliği olan
illüstrasyon türlerinin incelenmesi ve uygulamalı olarak pratiğe
dökülmesi amaçlanmaktadır
meslek alanı olarak inceleneceği bu derste, illüstrasyon tür ve
teknikleri, farklı uzmanlık alanları olarak ele alınmaktadır.
Bu yöntemle editoryal illüstrasyon, çocuk kitabı resimlemeleri,
müzik endüstrisi posterleri, tekstil ve moda illüstrasyonları bilimsel
illüstrasyon gibi farklı üretim ortamlarında geçerliliği olan
illüstrasyon türlerinin incelenmesi ve uygulamalı olarak pratiğe
dökülmesi amaçlanmaktadır
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Tasarım ilke ve elemanları hakkında doğru bilgileri kazanabilme, sanat ve tasarım alanında kuram ve kuramcıları açıklayabilme. | 4 |
| P3 | Soyut ve somut kavramları görsel yolla yaratıcı biçimde yenilikçi ve özgün yapıtlar oluşturabilme. | 5 |
| P7 | Grafik tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, problemleri tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayanarak süreci planlayabilme, tasarım sorunlarını çözebilme. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Tasarım problemlerini çözebilme ve özgün fikirler üretebilme. | P.1.2 | 3,4 |
| Ö2 | Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade edebilme. | P.3.2 | 3,4 |
| Ö3 | Grafik tasarımı çalışmalarında somut ve soyut kavramları fark edebilme. | P.3.4 | 3,4 |
| Ö4 | Analiz sonucu ortaya çıkan sorunları çözebilme. | P.7.1 | 3,4 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Ders içeriği ile ilgili bilgi verilmesi. Kaynak kitap ve malzeme bilgisinin verilmesi. 14 haftalık yol haritası ve dersin işlenişi ile ilgili bilgi verilmesi. |
| 2 | İllüstrasyonun tarihçesi, tür ve teknikleri ile ilgili sunum. |
| 3 | Botanik ve bilimsel illüstrasyonun örneklerle anlatılması. Botanik illüstrasyon konusunda ödevlendirme. |
| 4 | Proje 1: Botanik İllüstrasyon ile ilgili eskiz çalışmalarının analizi, kritik verilmesi. Konu üzerine kağıt üzerinde farklı teknikte denemelilerin yapılması. |
| 5 | Botanik illüstrasyonları konusu son kontroller. 2. Proje ödevinin örneklerle anlatılması. Proje 2: Metamorfoz. Benzeşim kavramından yola çıkarak objeleri aşamalı metamorfoz yöntemiyle dönüştürme çalışması. |
| 6 | Metamorfoz konusu ile ilgili eskiz çalışmalarının analizi, kritik verilmesi. Konu üzerine kâğıt üzerinde farklı teknikte denemelilerin yapılması. |
| 7 | Metamorfoz konusu son kontroller. 3. Proje konusunun örneklerle anlatılması. Proje 3: Kolaj yöntemiyle bağlam oluşturma. Yüzey üzerinde kolaj yöntemiyle içerik oluşturma konusunun örneklerle anlatılması |
| 8 | Kolaj konusu son kontroller. 4. Proje konusunun verilmesi. 4.Proje: Hayvan konulu illüstrasyonların örneklere anlatılması, farklı teknikler kullanarak kağıt üzerine denemelerin yapılması |
| 9 | Hayvan illüstrasyonu ile ilgili eskiz çalışmalarının analizi ve eskizler üzerinde kritik verilmesi. Araştırma konusu ile ilgili son kontroller. 5. Proje konusu ile ilgili bilgi verilmesi. |
| 10 | 5.Proje: Hayvan konulu bir önceki illüstrasyon konusuyla bağlantılı olarak yapılan illüstrasyonların insanbiçimci (antropomorfik) olarak karaktere dönüştürülmesi. Konunun örneklerle açıklanması. |
| 11 | Antropomorfik illüstrasyon konusu ile ilgili eskiz çalışmalarının analizi ve eskizler üzerinde kritik verilmesi. Bir sonraki haftanın konu ile ilgili ön bilgi verilmesi. |
| 12 | 6. Proje: Serbest çağrışımlı illüstrasyon konusunun örneklerle anlatılması. Yüzey üzerine sınıf için deneysel çalışmaların yapılması. |
| 13 | Serbest çağrışımlı illüstrasyon konusu ile ilgili eskiz çalışmalarının analizi ve eskizler üzerinde kritik verilmesi. |
| 14 | Yıl sonu illüstrasyon sergisi çalışmaları. |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | ZEGEN L. (2005). The Fundamentals of Illustration. Bloomsbury Visual. |
| WALTON R. (2009). The Big Book of Illustration Ideas. Harper Design. | |
| GREGORY D. (2008) An Illustrated Life: Drawing Inspiration from the Private Sketchbooks of Artists, Illustrators and Designers. HOW Books; Illustrated edition. | |
| LOOMIS A. (2012). Creative illustration. Titan Books. | |
| SONGÜR E. (2015), İllüstarsyonun İkinci Altın Çağı.Grafik Kitaplığı. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | 14 | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | 6 | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 12 | 3 | 36 |
| Uygulama | 6 | 2 | 12 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 6 | 2 | 12 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 4 | 4 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 152 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5,07 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P3 | P7 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Tasarım problemlerini çözebilme ve özgün fikirler üretebilme. | 4 | - | - |
| Ö2 | Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade edebilme. | - | 5 | - |
| Ö3 | Grafik tasarımı çalışmalarında somut ve soyut kavramları fark edebilme. | - | 5 | - |
| Ö4 | Analiz sonucu ortaya çıkan sorunları çözebilme. | - | - | 5 |
