İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
04640018 Tipografi II 2 Bahar 4 2+2+0 6 6
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Ahunur BÜYÜKÇAKILCI
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. Ahunur BÜYÜKÇAKILCI A-Z03 [email protected] 7432
Dersin İçeriği
Tipografi I dersinde elde edilen kazanımlar doğrultusunda farklı mecralar ile tipografi görsel ilişkisi üzerine konsept tasarımlar yapılmasını içermektedir.
Dersin Amacı
Öğrencilere Grafik tasarımın en önemli ögelerinden biri olan tipografinin tasarım ile olan ilişkisini görsel ile birleştirerek çeşitli mecralarda uygulayabilmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P2 Tasarım süreçlerindeki estetik ve işlevi dün, bugün ve yarın ilişkisini kurarak yorumlayabilme. 5
P3 Soyut ve somut kavramları görsel yolla yaratıcı biçimde yenilikçi ve özgün yapıtlar oluşturabilme. 5
P4 Alandaki bilgisayar yazılımlarını, teknolojileri, teknikleri ve yenilikleri etkin kullanabilme. 5
P5 Sanat, kültür, tasarım ve estetik konuları arasında ilişki kurarak görselleştirme. 5
P7 Grafik tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, problemleri tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayanarak süreci planlayabilme, tasarım sorunlarını çözebilme. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Bir bağlam içinde ifade edebilme. P.2.1 3,5
Ö2 Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade edebilme. P.3.2 3,5
Ö3 Tasarımlarını bilgisayar vb. teknolojik cihazlar aracılığıyla sunabilme. P.4.3 3,5
Ö4 Tasarım kavramı içerisinde bir olgunun görsel yolla ana fikrini sunabilme. P.5.1 3,5
Ö5 Bir tasarımın tüm süreçlerini geliştirebilme P.7.3 3,5
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Dersin tanıtımı, dönem boyunca yapacakları projelerin brieflerinin verilmesi ve bu proje brieflerinin uluslararası ve ulusal örnekleriyle açıklanması. Proje I: Marvel Karakteri Konulu Tipografik Tişört Tasarımı Tişört tasarımı hakkında bilginin verilmesi. Bir marvel karakteri görseli ile karakteri temsil eden sözlerin birleştirilmesi. Bir marvel karakterinin seçilmesi. Karakter ve onu ifade edecek sözler hakkında araştırma yapılmasının istenmesi.
2 Proje I: Marvel Karakteri Konulu Tipografik Tişört Tasarımı Marvel karakteri ile ilgili araştırmanın incelenmesi ve geribildirim verilmesi. Araştırma doğrultusunda sözlerin seçilmesi. Tişört tasarımı eskizlerine başlanmasının ve 3 adet konsept tasarımın çalışılmasının istenmesi.
3 Proje I: Marvel Karakteri Konulu Tipografik Tişört Tasarımı Yapılan tişört tasarımı eskizlerinin incelenmesi ve geribildirimlerin verilmesi. Konseptin seçilmesi. Seçilen konseptin uygulanmasının istenmesi
4 Proje I: Marvel Karakteri Konulu Tipografik Tişört Tasarımı Uygulaması yapılan tasarımın incelenmesi ve geribildirimin verilmesi. Proje II: Coffe-Cup Tasarımı Coffe-Cup tasarımı hakkında bilgi verilmesi. Bir spor dalında yer alan oyuncunun oyun hareketlerinin tipografi ve görsel kullanarak anlatılması.
5 Proje I: Marvel Karakteri Konulu Tipografik Tişört Tasarımı Uygulaması yapılan tasarımın incelenmesi ve geribildirimin verilmesi. Proje II: Coffe-Cup Tasarımı Yapılan araştırmanın incelenmesi ve geribildirimin verilmesi. Coffe -cup tasarımına ilişkin tasarım eskizlerinin istenmesi
6 Proje I: Marvel Karakteri Konulu Tipografik Tişört Tasarımı Uygulaması yapılan tasarımın incelenmesi ve geribildirimin verilmesi. Projenin sonlandırılması. Proje II: Coffe-Cup Tasarımı Yapılan tasarım eskizlerinin incelenmesi ve geribildirimlerin verilmesi. Tasarımların uygulanmaya başlanmasının istenmesi.
7 Proje II: Coffe-Cup Tasarımı Yapılan uygulama tasarımlarının incelenmesi ve geribildirimleri verilmesi. Tasarımların mock-uplara yerleştirilmeleri ve projenin sonlandırılması.
8 Ara sınav
9 Proje III: Bir Filmin Tanıtılacağı Sosyal Sosyal Medya Gönderisi Tasarımı Sosyal medya gönderisi hakkında bilgi verilmesi. Bir filmi sosyal medya mecrasında tipografik olarak tasarlama. Tanıtımı Yapılacak bir filmin seçilmesi. Film hakkında araştırma yapılmaya başlanması. Tasarlanacak 4 farklı konseptte tipografik sosyal medya gönderisinin tasarım eskizlerinin istenmesi.
10 Proje III: Bir Filmin Tanıtılacağı Sosyal Sosyal Medya Gönderisi Tasarımı Tasarlanan eskiz ve konseptlerin incelenmesi geribildirimlerin verilmesi. Bir konseptin seçilmesi. Seçilen konseptin ve tasarımın uygulanmaya başlanmasının istenmesi. Proje IV: Türkiye'den Bir Şehrin Dijital Kültür Gezi Rehberi Gezi rehberi tasarımı hakkında bilgi verilmesi. Türkiye'den bir şehrin gezilip görülebilecek yerlerini rehber halinde tasarlama. Dijital kültür gezi rehberinde yer alacak şehrin seçilmesi Şehir hakkında araştırma yapılmaya başlanmasının istenmesi.
11 Proje III: Bir Filmin Tanıtılacağı Sosyal Sosyal Medya Gönderisi Tasarımı Seçilen konseptin ve tasarımın uygulamasının incelenmesi ve geribildirim verilmesi Proje IV: Türkiye'den Bir Şehrin Dijital Kültür Gezi Rehberi Yapılan araştırmanın incelenmesi geri bildirim verilmesi. Bilgilerin kategorize edilmesi. Tasarlanacak 2 farklı konseptte dijital kültür gezi rehberinin tasarım eskizlerinin istenmesi.
12 Proje III: Bir Filmin Tanıtılacağı Sosyal Sosyal Medya Gönderisi Tasarımı Seçilen konseptin ve tasarımın uygulamasının incelenmesine ve geribildirim verilmesine devam Proje IV: Türkiye'den Bir Şehrin Dijital Kültür Gezi Rehberi Tasarlanan eskiz ve konseptlerin incelenmesi geribildirimlerin verilmesi. Bir konseptin seçilmesi. Seçilen konseptin ve tasarımın uygulanmaya başlanmasının istenmesi.
13 Proje III: Bir Filmin Tanıtılacağı Sosyal Sosyal Medya Gönderisi Tasarımı Seçilen konseptin ve tasarımın uygulamasının incelenmesine ve geribildirim verilmesine devam Proje IV: Türkiye'den Bir Şehrin Dijital Kültür Gezi Rehberi Seçilen konseptin ve tasarımın uygulamasının incelenmesine ve geribildirim verilmesine devam
14 Projenin sonlandırılması.
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar ERDAL G. (2015). İletişim ve Tipografi. Hayalperest Yayınevi.
HARRIS P. AMBROSE G. (2012). Görsel Tipografi Sözlüğü. Literatür Yayıncılık.
HARRIS P. AMBROSE G. (2014). Grafik Tasarımda Tipografi. Literatür Yayıncılık.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 6 6 36
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 4 10 40
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 10 10
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 180
Toplam Yük / 30 6
Dersin AKTS Kredisi: 6
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P2 P3 P4 P5 P7
Ö1 Bir bağlam içinde ifade edebilme. 5 - - - -
Ö2 Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade edebilme. - 5 - - -
Ö3 Tasarımlarını bilgisayar vb. teknolojik cihazlar aracılığıyla sunabilme. - - 5 - -
Ö4 Tasarım kavramı içerisinde bir olgunun görsel yolla ana fikrini sunabilme. - - - 5 -
Ö5 Bir tasarımın tüm süreçlerini geliştirebilme - - - - 5