İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
04631006 Dijital Kültür 2 Güz 3 2+0+0 2 2
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım ve Tartışma
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Çağrı GÜMÜŞ
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Doç. Dr. Çağrı GÜMÜŞ A-Z08 [email protected] 7455 Salı
09:00 -10:00
Dersin İçeriği
Derslerde, öğrencilerin son yıllarda internet ve bilgi iletişim teknolojilerinde yaşanan ilerlemelerle birlikte, insanların çalışma şekillerinin, öğrenme yöntemlerinin, iletişim biçimlerinin önemli değişikliklere uğradığı, tüketim alışkanlıklarının, kamusal katılımın biçimlerinin, eğlence anlayışının ve yaşam tarzlarının hem bu dönemde hem de küresel düzeyde nasıl değiştiği konusunda bilgi sahibi olmaları beklenir.
Dersin Amacı
Amaç, derste özel hayatın yanı sıra iş hayatı, ekonomi, yönetim, sağlık, eğitim, siyaset, eğlence, sanat ve medya gibi geniş bir yelpazede kendini gösteren dijital gelişmeleri bir araya getirerek, bu gelişmelerin oluşturduğu dijital kültürü incelemek ve alandaki güncel tartışmaları analiz etmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P2 Tasarım süreçlerindeki estetik ve işlevi dün, bugün ve yarın ilişkisini kurarak yorumlayabilme. 5
P5 Sanat, kültür, tasarım ve estetik konuları arasında ilişki kurarak görselleştirme. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Eleştirel ve çözümleyici değerlendirebilme. P.2.3 1
Ö2 Geçmiş etkileri/izleri günümüz tasarımlarını yine günümüz imkân ve olanakları ile üretebilme. P.2.4 1
Ö3 Alana ilişkin kuramsal bilgileri ifade edebilme. P.5.2 1
Ö4 Kültür varlıklarını (görsel ve çizgisel), grafiksel unsurlarla üretebilme. P.5.3 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Öğrencilerle tanışma ve Ders içeriği hakkında bilgi
2 Dijital Kültür Nedir?
3 Dijital Kültürün Temelleri/ Turing'in kavramsal makinesi, emek ve sermayenin bölünmesi ve soyutlanması, Soyutlama iletişim ve temsil
4 Dijital kültürün temelleri ve kapitalizm ve bilgi teknolojileri, İkinci dünya savaşının sonuçları
5 Sibernetik Çağ/ sibernetik söylemler, Sibernetik bilgisayarlar ve soğuk savaş, sivil yaşamda bilgisayarlar ve sibernetik
6 Dijital Avangarde/ Sanat ve sibernetik, John Cage, İnteraktivite ve multimedia, Fluxus ve posta sanatı (mail art)
7 Dijital Avangarde/ Diğer akımlar, sibernetik ve Avrupa'da sanat, teknoloji ve avangarde, ilk bilgisayar sanatlarının sonunun başlangıcı
8 Ara Sınav
9 Dijital karşı kültür/ Sanayi sonrası toplum, Silikon vadisi, karşı kültür, ikinci nesil sibernetik
10 Dijital karşı kültür/ Bilgi işlem ve karşı kültür, dijital karşı kültür ve yeni liberalism, internet ve dünya çapında ağ
11 Dijital direnişler/ Post modernism, post yapısalcılık
12 Dijital direnişler/ punk ve yapısöküm
13 Dijital direnişler/ hacking kültürü, bilgisayar korsanlığı
14 Yirmi birinci Yüzyılda Dijital Kültür
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar JENKINS H. (2016) "Yakınlaşmanın Sunağında İbadet: Medyadaki Değişimi Anlamak İçin Yeni Bir Paradigma". Cesur Yeni Medya : Teknolojiler ve Hayran Kültürü. İstanbul: İletişim
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 1 14
Ara Sınav 1 8 8
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 10 10
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 60
Toplam Yük / 30 2
Dersin AKTS Kredisi: 2
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P2 P5
Ö1 Eleştirel ve çözümleyici değerlendirebilme. 5 -
Ö2 Geçmiş etkileri/izleri günümüz tasarımlarını yine günümüz imkân ve olanakları ile üretebilme. 5 -
Ö3 Alana ilişkin kuramsal bilgileri ifade edebilme. - 5
Ö4 Kültür varlıklarını (görsel ve çizgisel), grafiksel unsurlarla üretebilme. - 5