Grafik Tasarımı
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarımı Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 04631006 | Dijital Kültür | 2 | Güz | 3 | 2+0+0 | 2 | 2 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatım ve Tartışma |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Çağrı GÜMÜŞ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Doç. Dr. Çağrı GÜMÜŞ | A-Z08 | [email protected] | 7455 | Salı 09:00 -10:00 |
Dersin İçeriği
Derslerde, öğrencilerin son yıllarda internet ve bilgi iletişim teknolojilerinde yaşanan ilerlemelerle birlikte, insanların çalışma şekillerinin, öğrenme yöntemlerinin, iletişim biçimlerinin önemli değişikliklere uğradığı, tüketim alışkanlıklarının, kamusal katılımın biçimlerinin, eğlence anlayışının ve yaşam tarzlarının hem bu dönemde hem de küresel düzeyde nasıl değiştiği konusunda bilgi sahibi olmaları beklenir.
Dersin Amacı
Amaç, derste özel hayatın yanı sıra iş hayatı, ekonomi, yönetim, sağlık, eğitim, siyaset, eğlence, sanat ve medya gibi geniş bir yelpazede kendini gösteren dijital gelişmeleri bir araya getirerek, bu gelişmelerin oluşturduğu dijital kültürü incelemek ve alandaki güncel tartışmaları analiz etmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P2 | Tasarım süreçlerindeki estetik ve işlevi dün, bugün ve yarın ilişkisini kurarak yorumlayabilme. | 5 |
| P5 | Sanat, kültür, tasarım ve estetik konuları arasında ilişki kurarak görselleştirme. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Eleştirel ve çözümleyici değerlendirebilme. | P.2.3 | 1 |
| Ö2 | Geçmiş etkileri/izleri günümüz tasarımlarını yine günümüz imkân ve olanakları ile üretebilme. | P.2.4 | 1 |
| Ö3 | Alana ilişkin kuramsal bilgileri ifade edebilme. | P.5.2 | 1 |
| Ö4 | Kültür varlıklarını (görsel ve çizgisel), grafiksel unsurlarla üretebilme. | P.5.3 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Öğrencilerle tanışma ve Ders içeriği hakkında bilgi |
| 2 | Dijital Kültür Nedir? |
| 3 | Dijital Kültürün Temelleri/ Turing'in kavramsal makinesi, emek ve sermayenin bölünmesi ve soyutlanması, Soyutlama iletişim ve temsil |
| 4 | Dijital kültürün temelleri ve kapitalizm ve bilgi teknolojileri, İkinci dünya savaşının sonuçları |
| 5 | Sibernetik Çağ/ sibernetik söylemler, Sibernetik bilgisayarlar ve soğuk savaş, sivil yaşamda bilgisayarlar ve sibernetik |
| 6 | Dijital Avangarde/ Sanat ve sibernetik, John Cage, İnteraktivite ve multimedia, Fluxus ve posta sanatı (mail art) |
| 7 | Dijital Avangarde/ Diğer akımlar, sibernetik ve Avrupa'da sanat, teknoloji ve avangarde, ilk bilgisayar sanatlarının sonunun başlangıcı |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Dijital karşı kültür/ Sanayi sonrası toplum, Silikon vadisi, karşı kültür, ikinci nesil sibernetik |
| 10 | Dijital karşı kültür/ Bilgi işlem ve karşı kültür, dijital karşı kültür ve yeni liberalism, internet ve dünya çapında ağ |
| 11 | Dijital direnişler/ Post modernism, post yapısalcılık |
| 12 | Dijital direnişler/ punk ve yapısöküm |
| 13 | Dijital direnişler/ hacking kültürü, bilgisayar korsanlığı |
| 14 | Yirmi birinci Yüzyılda Dijital Kültür |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | JENKINS H. (2016) "Yakınlaşmanın Sunağında İbadet: Medyadaki Değişimi Anlamak İçin Yeni Bir Paradigma". Cesur Yeni Medya : Teknolojiler ve Hayran Kültürü. İstanbul: İletişim |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 60 | ||
| Toplam Yük / 30 | 2 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P2 | P5 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Eleştirel ve çözümleyici değerlendirebilme. | 5 | - |
| Ö2 | Geçmiş etkileri/izleri günümüz tasarımlarını yine günümüz imkân ve olanakları ile üretebilme. | 5 | - |
| Ö3 | Alana ilişkin kuramsal bilgileri ifade edebilme. | - | 5 |
| Ö4 | Kültür varlıklarını (görsel ve çizgisel), grafiksel unsurlarla üretebilme. | - | 5 |
