İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
04631001 Konsept Geliştirme 2 Güz 3 2+0+0 2 2
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım, Tartışma ve Uygulama
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Yok
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Çağrı GÜMÜŞ
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Doç. Dr. Çağrı GÜMÜŞ A-AZ08 [email protected] 7455 Salı
09:00-10:00
Dersin İçeriği
Bu derste, konsept ve konsept geliştirme kavramları tanımlanır, farklı mecralar için fikir üretme teknikleri ele alınmaktadır.
Dersin Amacı
Bu derste öğrencilere, konsept geliştirme kavramı çerçevesinde bir ürün ya da hizmet ve sosyal sorumluluk projeleri için fikir üretebilmeyi öğretmek amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P2 Tasarım süreçlerindeki estetik ve işlevi dün, bugün ve yarın ilişkisini kurarak yorumlayabilme. 4
P5 Sanat, kültür, tasarım ve estetik konuları arasında ilişki kurarak görselleştirme. 5
P7 Grafik tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, problemleri tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayanarak süreci planlayabilme, tasarım sorunlarını çözebilme. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Tasarım alanında geçmiş, bugün ve gelecek arasında bağ kurabilme. P.2.2 1,3,5
Ö2 Alana ilişkin kuramsal bilgileri ifade edebilme. P.5.2 1
Ö3 Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. P.7.5 3,5
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Dersin tanıtımı ve bir dönem boyunca neler anlatılacağının açıklanması. Yaratıcılık ve Konsept Geliştirme Yaratıcılık ve konsept Yaratıcılık ve konsept geliştirmenin bileşenleri Yaratıcılık ve konsept geliştirmenin aşamaları
2 Yaratıcılık ve Konsept Geliştirme devam Yaratıcı sürecin temelleri Yaratıcı kişilik Yaratıcılık ve konsept geliştirmenin önündeki engeller
3 Yaratıcı Fikir Kavramı ve Yaratıcı Fikrin Bulunması Yaratıcı fikir Yaratıcı fikrin doğuşu Yaratıcı fikrin bulunmasında kullanılan teknikler Yaratıcı düşünme sürecinin önündeki engeller
4 Görsel-Sözel Metafor Kullanımı Metafor nedir? Sözel metafor ve konsept geliştirmede kullanımı Görsel metafor ve konsept geliştirmede kullanımı Görsel metafor türleri
5 Basılı Mecra İçin Konsept Geliştirme Basılı mecralar Kitle iletişim aracı olan basılı mecralar
6 Basılı Mecra İçin Konsept Geliştirme Devam Gazete ve dergi için konsept geliştirme Sunum: Bir konu seçilip gazete ve dergi ilanı tasarımı için konsept geliştirme Konsept geliştirme, slogan ve mesajların yazımı. İnceleme ve geribildirim.
7 Basılı Mecra İçin Konsept Geliştirme Devam Diğer basılı mecralar için konsept geliştirme Sunum: Bir konu seçilip föy tasarımı için konsept geliştirme Konsept geliştirme, slogan ve mesajların yazımı. İnceleme ve geribildirim.
8 Ara sınav
9 Görsel-İşitsel Mecra İçin Konsept Geliştirme Yayın Yapan Mecralar İçin Konsept Geliştirme Televizyon Senaryosu
10 Görsel-İşitsel Mecra İçin Konsept Geliştirme Devam Televizyon Senaryosu Storyboard Sunum: Bir konu seçilip televizyon reklam filmi için storyboard hazırlama Konsept geliştirme, çizim, slogan ve mesajların yazımı. İnceleme ve geribildirim.
11 Görsel-İşitsel Mecra İçin Konsept Geliştirme Devam Televizyon Senaryosu Storyboard Sunum: Bir konu seçilip televizyon reklam filmi için storyboard hazırlama Konsept geliştirme, çizim, slogan ve mesajların yazımı. İnceleme ve geribildirim.
12 Dijital Mecrada Konsept Geliştirme Dijital medya nedir? Dijital medya bileşenleri Dijital medya konsept geliştirme
13 Dijital Mecrada Konsept Geliştirme Devam Dijital medya konsept geliştirme Sunum: Bir konu seçilip instagram postu için konsept geliştirme Konsept geliştirme, slogan ve mesajların yazımı. İnceleme ve geribildirim.
14 Dijital Mecrada Konsept Geliştirme Devam Dijital medya konsept geliştirme Sunum: Bir konu seçilip instagram postu için konsept geliştirme Konsept geliştirme, slogan ve mesajların yazımı. İnceleme ve geribildirim.
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar ELDEN M. (2003). Reklam Yazarlığı. İletişim Yayınları.
FISK, P. (2010). Yaratıcı Deha. Mediacat Yayınları.
FOSTER, J. (2005). Fikir Nasıl Bulunur. Mediacat Yayınları.
LEZZI T. (2011). İyi Fikirler Büyük Kampanyalar Yeni Medya ve Pazarlama Çağında Reklam Yazarlığı. Mediacat Yayınları.
YANIK, O. (2007). Yaratıcılık. Beslenme Saati Yayınları.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 7 2 14
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 6 2 12
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 3 3
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 60
Toplam Yük / 30 2
Dersin AKTS Kredisi: 2
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P2 P5 P7
Ö1 Tasarım alanında geçmiş, bugün ve gelecek arasında bağ kurabilme. 4 - -
Ö2 Alana ilişkin kuramsal bilgileri ifade edebilme. - 5 -
Ö3 Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. - - 5