Grafik Tasarımı
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarımı Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 04631001 | Konsept Geliştirme | 2 | Güz | 3 | 2+0+0 | 2 | 2 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatım, Tartışma ve Uygulama |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | Yok |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Çağrı GÜMÜŞ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Doç. Dr. Çağrı GÜMÜŞ | A-AZ08 | [email protected] | 7455 | Salı 09:00-10:00 |
Dersin İçeriği
Bu derste, konsept ve konsept geliştirme kavramları tanımlanır, farklı mecralar için fikir üretme teknikleri ele alınmaktadır.
Dersin Amacı
Bu derste öğrencilere, konsept geliştirme kavramı çerçevesinde bir ürün ya da hizmet ve sosyal sorumluluk projeleri için fikir üretebilmeyi öğretmek amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P2 | Tasarım süreçlerindeki estetik ve işlevi dün, bugün ve yarın ilişkisini kurarak yorumlayabilme. | 4 |
| P5 | Sanat, kültür, tasarım ve estetik konuları arasında ilişki kurarak görselleştirme. | 5 |
| P7 | Grafik tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, problemleri tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayanarak süreci planlayabilme, tasarım sorunlarını çözebilme. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Tasarım alanında geçmiş, bugün ve gelecek arasında bağ kurabilme. | P.2.2 | 1,3,5 |
| Ö2 | Alana ilişkin kuramsal bilgileri ifade edebilme. | P.5.2 | 1 |
| Ö3 | Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | P.7.5 | 3,5 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı ve bir dönem boyunca neler anlatılacağının açıklanması. Yaratıcılık ve Konsept Geliştirme Yaratıcılık ve konsept Yaratıcılık ve konsept geliştirmenin bileşenleri Yaratıcılık ve konsept geliştirmenin aşamaları |
| 2 | Yaratıcılık ve Konsept Geliştirme devam Yaratıcı sürecin temelleri Yaratıcı kişilik Yaratıcılık ve konsept geliştirmenin önündeki engeller |
| 3 | Yaratıcı Fikir Kavramı ve Yaratıcı Fikrin Bulunması Yaratıcı fikir Yaratıcı fikrin doğuşu Yaratıcı fikrin bulunmasında kullanılan teknikler Yaratıcı düşünme sürecinin önündeki engeller |
| 4 | Görsel-Sözel Metafor Kullanımı Metafor nedir? Sözel metafor ve konsept geliştirmede kullanımı Görsel metafor ve konsept geliştirmede kullanımı Görsel metafor türleri |
| 5 | Basılı Mecra İçin Konsept Geliştirme Basılı mecralar Kitle iletişim aracı olan basılı mecralar |
| 6 | Basılı Mecra İçin Konsept Geliştirme Devam Gazete ve dergi için konsept geliştirme Sunum: Bir konu seçilip gazete ve dergi ilanı tasarımı için konsept geliştirme Konsept geliştirme, slogan ve mesajların yazımı. İnceleme ve geribildirim. |
| 7 | Basılı Mecra İçin Konsept Geliştirme Devam Diğer basılı mecralar için konsept geliştirme Sunum: Bir konu seçilip föy tasarımı için konsept geliştirme Konsept geliştirme, slogan ve mesajların yazımı. İnceleme ve geribildirim. |
| 8 | Ara sınav |
| 9 | Görsel-İşitsel Mecra İçin Konsept Geliştirme Yayın Yapan Mecralar İçin Konsept Geliştirme Televizyon Senaryosu |
| 10 | Görsel-İşitsel Mecra İçin Konsept Geliştirme Devam Televizyon Senaryosu Storyboard Sunum: Bir konu seçilip televizyon reklam filmi için storyboard hazırlama Konsept geliştirme, çizim, slogan ve mesajların yazımı. İnceleme ve geribildirim. |
| 11 | Görsel-İşitsel Mecra İçin Konsept Geliştirme Devam Televizyon Senaryosu Storyboard Sunum: Bir konu seçilip televizyon reklam filmi için storyboard hazırlama Konsept geliştirme, çizim, slogan ve mesajların yazımı. İnceleme ve geribildirim. |
| 12 | Dijital Mecrada Konsept Geliştirme Dijital medya nedir? Dijital medya bileşenleri Dijital medya konsept geliştirme |
| 13 | Dijital Mecrada Konsept Geliştirme Devam Dijital medya konsept geliştirme Sunum: Bir konu seçilip instagram postu için konsept geliştirme Konsept geliştirme, slogan ve mesajların yazımı. İnceleme ve geribildirim. |
| 14 | Dijital Mecrada Konsept Geliştirme Devam Dijital medya konsept geliştirme Sunum: Bir konu seçilip instagram postu için konsept geliştirme Konsept geliştirme, slogan ve mesajların yazımı. İnceleme ve geribildirim. |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | ELDEN M. (2003). Reklam Yazarlığı. İletişim Yayınları. |
| FISK, P. (2010). Yaratıcı Deha. Mediacat Yayınları. | |
| FOSTER, J. (2005). Fikir Nasıl Bulunur. Mediacat Yayınları. | |
| LEZZI T. (2011). İyi Fikirler Büyük Kampanyalar Yeni Medya ve Pazarlama Çağında Reklam Yazarlığı. Mediacat Yayınları. | |
| YANIK, O. (2007). Yaratıcılık. Beslenme Saati Yayınları. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 7 | 2 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 6 | 2 | 12 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 3 | 3 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 60 | ||
| Toplam Yük / 30 | 2 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P2 | P5 | P7 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Tasarım alanında geçmiş, bugün ve gelecek arasında bağ kurabilme. | 4 | - | - |
| Ö2 | Alana ilişkin kuramsal bilgileri ifade edebilme. | - | 5 | - |
| Ö3 | Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | - | - | 5 |
