İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
04630015 Mesleki İngilizce I 2 Güz 3 3+0+0 3 3
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım ve Tartışma
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Hakan ALKAN
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Ders, okuma, dinleme, konuşma ve yazma becerilerine ağırlık verilerek öğrencilerin bilgi aktarma, not tutma, okuduğu metni anlama ve çözümleme ile paragraf yazma becerilerinin geliştirilmesini içermektedir.
Dersin Amacı
Mesleki İngilizce I dersinin amacı, öğrencilerin gerek genel akademik hayatlarında gerekse okudukları bölümle alakalı ihtiyaç duydukları dil becerilerinin geliştirilmesini amaçlamaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P17 Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Alana dair İngilizce kavramları tanımlayabilme. P.18.1 1
Ö2 B1 ve B2 düzeyinde İngilizceyi kelimelerle açıklayabilme. P.18.2 1
Ö3 Alandaki bir çalışmayı İngilizce terimlerle örnekleyebilme. P.18.3 1
Ö4 Tasarım ile ilgili İngilizce bir kaynağı kendi diline çevirebilme. P.18.4 1,2,3
Ö5 İngilizce bir sunumu aktarabilme. P.18.5 2
Ö6 Tasarım içerisinde yabancı dile uygun simgeleri kullanabilme. P.18.6 1,2,3
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Alan ile ilgili kelime becerilerinin geliştirilmesi
2 Alan ile ilgili kelime becerilerinin geliştirilmesi
3 Alan ile ilgili kelime becerilerinin geliştirilmesi
4 Okuma Becerisi
5 Okuma
6 Okuma
7 Ara Sınav
8 Okuma ve yazma
9 Okuma ve yazma
10 Sunum Teknikleri
11 Sunum Teknikleri
12 Sunumlar
13 Sunumlar
14 Sunumlar
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Clare, A., Wilson, J. (2013). Speak Out. 2nd Edition. Pearson.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 12 2 24
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 3 3 9
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 1 10 10
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 3 3
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 90
Toplam Yük / 30 3
Dersin AKTS Kredisi: 3
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P18
Ö1 Alana dair İngilizce kavramları tanımlayabilme. 5
Ö2 B1 ve B2 düzeyinde İngilizceyi kelimelerle açıklayabilme. 5
Ö3 Alandaki bir çalışmayı İngilizce terimlerle örnekleyebilme. 5
Ö4 Tasarım ile ilgili İngilizce bir kaynağı kendi diline çevirebilme. 5
Ö5 İngilizce bir sunumu aktarabilme. 5
Ö6 Tasarım içerisinde yabancı dile uygun simgeleri kullanabilme. 5