Grafik Tasarımı
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarımı Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 04630014 | Temel Fotoğrafçılık | 2 | Güz | 3 | 2+2+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatım, gözlem yapma, öğrenci ödevleri, sunum ve proje tasarımı. |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Özlem TEKDEMİR DÖKEROĞLU |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Doç. Dr. Özlem TEKDEMİR DÖKEROĞLU | A-Z06 | [email protected] | 7576 |
Dersin İçeriği
Fotoğrafta, teknik biçim ve öz arasındaki bağı kurabilmek için
gerekli teknik ayarlamaları yapabilmeyi, kompozisyon, ışık, makine
türleri, objektifler, fotoğraf çekim teknikleri ve fotoğraf konuları
üzerine teorik ve uygulamalı temel bilgi ve becerileri
kazanabilmeyi içermektedir.
gerekli teknik ayarlamaları yapabilmeyi, kompozisyon, ışık, makine
türleri, objektifler, fotoğraf çekim teknikleri ve fotoğraf konuları
üzerine teorik ve uygulamalı temel bilgi ve becerileri
kazanabilmeyi içermektedir.
Dersin Amacı
Fotoğrafın temel prensiplerini ve tarihçesini, fotoğraf teknik ve
uygulamalarını öğrenmek, fotoğraf makineleri arasındaki farkları
kavrayabilmek ve nitelikli fotoğraf oluşturabilmek
amaçlanmaktadır.
uygulamalarını öğrenmek, fotoğraf makineleri arasındaki farkları
kavrayabilmek ve nitelikli fotoğraf oluşturabilmek
amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Tasarım ilke ve elemanları hakkında doğru bilgileri kazanabilme, sanat ve tasarım alanında kuram ve kuramcıları açıklayabilme. | 5 |
| P3 | Soyut ve somut kavramları görsel yolla yaratıcı biçimde yenilikçi ve özgün yapıtlar oluşturabilme. | 5 |
| P12 | Bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal, siyasal gelişmeler vb. konuları takip edebilme toplumsal ve teknolojik gelişmeleri izleyebilme. | 5 |
| P13 | Tasarımlarını bir portfolyo dokümanı haline getirerek etkin iletişim kurma ve kendini sunumla ilgili bilinçli olarak ifade edebilme. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Tasarım problemlerini çözebilme ve özgün fikirler üretebilme. | P.1.2 | 1,3,4 |
| Ö2 | Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade edebilme. | P.3.2 | 3,4 |
| Ö3 | Problemi açıklayabilme. | P.12.3 | 3,4 |
| Ö4 | Problemi çözmek için gerekli teknikleri uygulayabilme. | P.12.4 | 3,4 |
| Ö5 | Etkili bir sunum için gerekli olan, grafik tasarım unsurlarını düzenleyebilme. | P.13.1 | 3,4 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Ders içeriği ve işlenişi ile ilgili genel bilgilerin verilmesi. |
| 2 | Fotoğraf nedir? Nasıl oluşur? Fotoğraf makinesi türleri ve fotoğraf makinesinin işleyişi. |
| 3 | Fotoğrafın tarihi, karanlık oda ve fotoğrafın gelişim aşamaları |
| 4 | Fotoğrafta Kompozisyon. Kompozisyon türleri fotoğraf örnekleri üzerinden incelenir, fotoğrafa katkısı tartışılır. Kompozisyon konusunda çekim ödevleri verilir. |
| 5 | Kompozisyon konusundaki çekimler analiz edilir kritik verilir. Fotoğrafta Pozlama. Alan derinliği, enstantane, diyafram, ISO ve pozlama telafisi konuları uygulamalı olarak anlatılır. Alan derinliği konusunda çekim ödevi verilir. |
| 6 | Fotoğrafta pozlama konusuna uygulama örnekleri üzerinden devam edilir. Alan derinliği ödevleri analiz edilir ve kritik verilir. Yüksek ve düşük enstantane hızları konusunda çekim ödevi verilir. |
| 7 | Yüksek ve düşük enstantane hızları konusundaki ödevler analiz edilir, kritik verilir. Fotoğrafta ışık konusu anlatılır. Işığın yönleri ve türleri konusu uygulama örnekleri üzerinde anlatılır. Işık konulu çekim ödevi verilir. |
| 8 | Işık konulu uygulmalar analiz edilir kritik verilir. Fotoğrafta objektifler konusu, objekjtif türlerinin fotoğraf konuları üzerindeki etkileri üzerinden incelenir. Farklı odak uzaklıklarından çekim konusunda ödev verilir |
| 9 | Görmeyi öğrenmek. Fotoğrafta farklı bakış açıları geliştirebilme konusu fotoğraf örnekleri üzerinden anlatılır. Konuyla ilgili çekim ödevi verilir |
| 10 | İlgili çekim ödevleri analizi ve kritik verilmesi. Temel fotoğrafta tasarım ilkelerinin kullanımı ve bu konunun bir parçası olan boşluk (espas) kavramı, örnek fotoğraflar üzerinden incelenerek anlatılır. Fotoğrafta boşlukların nitelikli kullanımı üzerine çekim ödevi verilir. |
| 11 | Boşluk konulu ödevler analiz edilir, kritik verilir. Tasarım ilkelerinin kullanımı konusunda yatay, dikey, çapraz ve eğrileri içeren kompozisyon kavramı, kadraj konusu örnek fotoğraflar üzerinden incelenerek anlatılır. Konuyla ilgili mimari fotoğrafları konulu çekim ödevleri verilir. |
| 12 | Mimari fotoğrafta kompozisyon konusunda verilen ödevler analiz edilir, kritik verilir. Temel fotoğrafta tasarım ilkelerinin kullanımı ve bu konunun bir parçası olan fotoğrafta renk konusu örnekler üzerinden anlatılır. Konuyla ilgili çekim ödevleri verilir. |
| 13 | Fotoğrafta renk konulu ödevler analiz edilir, kritik verilir. Fotoğrafta soyutlama konusu, fotoğraf örnekleri üzerinden incelenerek anlatılır. Konuyla ilgili çekim ödevleri verilir |
| 14 | Dönem sonu fotoğraf sergisi hazırlıkları |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | WEBB J. (2016). Yaratıcı Fotoğrafçılıkta Tasarım ilkeleri. Litaratür. |
| PRAKEL D. (2012). Görsel Fotoğrafçılık Sözlüğü. Litaratür. | |
| CARROL H. (2018). İyi fotoğraflar çekmek için bu kitabı okuyun. Remzi Kitabevi. | |
| HAYDN S. (2018). Fotoğrafın Kısa Öyküsü, Çev: Deniz Öztok. Hep Kitap. | |
| LEWİS E. (2018). İzmler - Fotoğrafı Anlamak. Çev: Maide Meltem Aydemir. Hayalperest Yayınları. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | 14 | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | 14 | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 10 | 2 | 20 |
| Uygulama | 20 | 2 | 40 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 2 | 7 | 14 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 4 | 4 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 180 | ||
| Toplam Yük / 30 | 6 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P3 | P12 | P13 |
|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Tasarım problemlerini çözebilme ve özgün fikirler üretebilme. | - | - | - | - |
| Ö2 | Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade edebilme. | - | 5 | - | - |
| Ö3 | Problemi açıklayabilme. | - | - | 5 | - |
| Ö4 | Problemi çözmek için gerekli teknikleri uygulayabilme. | - | - | 5 | - |
| Ö5 | Etkili bir sunum için gerekli olan, grafik tasarım unsurlarını düzenleyebilme. | - | - | - | - |
