Grafik Tasarımı
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
04630012 | Tasarım Stüdyo I | 2 | Güz | 3 | 3+2+0 | 6 | 6 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Ahmet FUTTU |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Öğr.Gör. Ahmet FUTTU | A-Z01 | [email protected] | 7485 | Perşembe 08:30 / 10:30 |
Dersin İçeriği
Çok mecralı ürün ya da hizmetin tanıtılması kapsamında temel olarak ürün ya da hizmetin kurumsal kimliğinin oluşturulması ve ek projelerle dersin pekiştirilmesini içermektedir.
Dersin Amacı
Bir ürün ya da hizmetin tanıtımı için grafik tasarımı ihtiyaçları göz önünde bulundurularak bu ürün ya da hizmete görsel olarak çözümler üretmek amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P2 | Tasarım süreçlerindeki estetik ve işlevi dün, bugün ve yarın ilişkisini kurarak yorumlayabilme. | 4 |
P3 | Soyut ve somut kavramları görsel yolla yaratıcı biçimde yenilikçi ve özgün yapıtlar oluşturabilme. | 5 |
P4 | Alandaki bilgisayar yazılımlarını, teknolojileri, teknikleri ve yenilikleri etkin kullanabilme. | 5 |
P5 | Sanat, kültür, tasarım ve estetik konuları arasında ilişki kurarak görselleştirme. | 5 |
P7 | Grafik tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, problemleri tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayanarak süreci planlayabilme, tasarım sorunlarını çözebilme. | 5 |
P9 | Yeni medya teknolojilerini kullanabilme ve bunları grafik tasarımı ile ilişkilendirebilme. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Bir bağlam içinde ifade edebilme. | P.2.1 | 3,5,7 |
Ö2 | Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade edebilme. | P.3.2 | 3,5,7 |
Ö3 | Tasarımlarını bilgisayar vb. teknolojik cihazlar aracılığıyla sunabilme. | P.4.3 | 3,7 |
Ö4 | Tasarım kavramı içerisinde bir olgunun görsel yolla ana fikrini sunabilme. | P.5.1 | 7 |
Ö5 | Alana ilişkin kuramsal bilgileri ifade edebilme. | P.5.2 | 1 |
Ö6 | Bir tasarımın tüm süreçlerini geliştirebilme | P.7.3 | 3,5,7 |
Ö7 | Belirli bir konsept dâhilinde bir çalışmayı ifade edebilme. | P.9.3 | 1,3,7 |
Ö8 | Belirli bir konsept sınırlılığında bir çalışmayı düzenleyebilme. | P.9.4 | 3,7 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Dersin tanıtımı, dönem boyunca yapacakları projelerin brieflerinin verilmesi ve bu proje brieflerinin uluslararası ve ulusal örnekleriyle açıklanması. Proje I: Bir ürün ya da hizmetin kurumsal kimliğinin oluşturulması Tanıtımını yapılacak ürün ya da hizmetin belirlenmesi ve arkaplan araştırması yapılmaya başlanması. |
2 | Proje I: Bir ürün ya da hizmetin kurumsal kimliğinin oluşturulması devam Sektörün belirlenmesi, Yapılan arkaplan araştırmasının incelenmesi, kurumsal kimliği oluşturulacak ürün ya da hizmetin pazardaki diğer ürün ya da hizmetlerden farkının ortaya konulması. Ürün ya da hizmetin adının belirlenmesi. Ürün ya da hizmetin kurumsal kimlik ögelerinden biri olan logonun amblem çalışması için araştırma yapılması ve eskizlerinin istenmesi. Proje II: Kitap kapağı tasarımı Briefin verilmesi uluslararası ve ulusal örneklerin gösterilmesi. Kapağı yapılacak kitapların seçimi. Üç seri olacak şekilde birbirinden farklı 3 konsept eskizin yapılmasının istenmesi |
3 | Proje I: Bir ürün ya da hizmetin kurumsal kimliğinin oluşturulması devam Yapılan amblem araştırmaları doğrultusunda ortaya çıkan eskizlerin incelenmesi olan ve eskizlerden uygun olan amblemin seçilmesi. Seçilen amblemin 20x20 cm karelerde erkek, dişi olarak tek, 6'lı ve serbest biçimde uygulanmasının istenmesi. Proje II: Kitap kapağı tasarımı Eskizleri yapılan üç konsept arasından seçimin yapılması ve uygulamaya başlanmasının istenmesi. |
4 | Proje I: Bir ürün ya da hizmetin kurumsal kimliğinin oluşturulması devam Proje II: Kitap kapağı tasarımı Uygulanmaya başlanan kitap kapaklarının kontrol edilmesi ve geribildirimlerin verilmesi. Yapılan hataların düzeltilmesinin istenmesi. |
5 | Proje I: Bir ürün ya da hizmetin kurumsal kimliğinin oluşturulması devam Proje II: Kitap kapağı tasarımı Uygulanmaya başlanan kitap kapaklarının kontrol edilmesi ve geribildirimlerin verilmesine devam. Yapılan hataların düzeltilmesinin istenmesi. |
6 | Proje I: Bir ürün ya da hizmetin kurumsal kimliğinin oluşturulması devam Renk alternatiflerinden ürün ya da hizmetin amblemine uygun olanının seçilmesi 20x20 cm karelere tek, 6'lı ve serbest biçimde uygulanmaya başlanması ve logo type için yazı karakteri alternatiflerinin istenmesi. Proje II: Kitap kapağı tasarımı Uygulanmaya başlanan kitap kapaklarının kontrol edilmesi ve geribildirimlerin verilmesine devam. Yapılan hataların düzeltilmesinin istenmesi. |
7 | Proje I: Bir ürün ya da hizmetin kurumsal kimliğinin oluşturulması devam Logotype için yazı karakterinin belirlenmesi ve ürün ya da hizmetin logosunun ortaya çıkarılması. Proje II: Kitap kapağı tasarımı Kitap kapak tasarımlarının son şeklinin verilmesi |
8 | Ara sınav |
9 | Proje I: Bir ürün ya da hizmetin kurumsal kimliğinin oluşturulması devam Logosu tasarımı yapılan ürün ya da hizmetin kurumsal kimlik ögelerinden antetli kağıt, zarf, kartvizit (dijital kimlik), dosya çalışmalarının yapılmaya başlanması Proje III: Seçilecek bir sanatçının best of albümünün tanıtımı devam Briefin verilmesi uluslararası ve ulusal örneklerin gösterilmesi. Albümü yapılacak sanatçının seçilmesi. CD kartonet ve CD etiketi konsepti için 3 eskiz çalışmasının istenmesi |
10 | Proje I: Bir ürün ya da hizmetin kurumsal kimliğinin oluşturulması devam Logosu tasarımı yapılan ürün ya da hizmetin kurumsal kimlik ögelerinden antetli kağıt, zarf, kartvizit (dijital kimlik), dosya çalışmalarına devam edilmesi. Geribildirimlerin verilmesi Proje III: Seçilecek bir sanatçının best of albümünün tanıtımı devam Yapılan eskizlere bakılması geri bildirimlerin verilmesi ve konseptin belirlenmesi. CD içerisinde yer alacak albüm kitapçığının istemesi |
11 | Proje I: Bir ürün ya da hizmetin kurumsal kimliğinin oluşturulması devam Logosu tasarımı yapılan ürün ya da hizmetim kurumsal kimlik ögelerinden antetli kağıt, zarf, kartvizit (dijital kimlik), dosya çalışmalarına devam edilmesi. Geribildirimlerin verilmesi Proje III: Seçilecek bir sanatçının best of albümünün tanıtımı devam Yapılan albüm kitapçığının incelenmesi geri bildirimlerin verilmesi. Itunes, Spotify vb. dijital müzik hizmeti veren yerlerde albümün tanıtımı için arayüz tasarımı eskizlerinin istenmesi. |
12 | Proje I: Bir ürün ya da hizmetin kurumsal kimliğinin oluşturulması devam Logosu tasarımı yapılan ürün ya da hizmetim kurumsal kimlik ögelerinden antetli kağıt, zarf, kartvizit (dijital kimlik), dosya çalışmalarına devam edilmesi. Geribildirimlerin verilmesi Proje III: Seçilecek bir sanatçının best of albümünün tanıtımı devam Yapılan albüm kitapçığının incelenmesi ve sonlandırılması Itunes, Spotify vb. dijital müzik hizmeti veren yerlerde albümün tanıtımı için arayüz tasarımlarının incelenmesi ve geribildirimlerin verilmesi. Albüm tanıtımı için sosyal medya tasarım eskizlerinin istenmesi. |
13 | Proje I: Bir ürün ya da hizmetin kurumsal kimliğinin oluşturulması devam Logosu tasarımı yapılan ürün ya da hizmetim kurumsal kimlik ögelerinden antetli kağıt, zarf, kartvizit (dijital kimlik), dosya çalışmalarına devam edilmesi. Geribildirimlerin verilmesi. Proje III: Seçilecek bir sanatçının best of albümünün tanıtımı devam Yapılan albüm kitapçığının incelenmesi ve sonlandırılması. Itunes, Spotify vb. dijital müzik hizmeti veren yerlerde albümün tanıtımı için arayüz tasarımlarının incelenmesi ve sonlandırılması. Albüm tanıtımı için sosyal medya tasarım eskizlerinin incelenmesi geri bildirimlerin verilerek tasarımların seçilmesi. |
14 | Proje I: Bir ürün ya da hizmetin kurumsal kimliğinin oluşturulması Ürün ya da hizmetin kurumsal kimliğinin sonlandırılması. Proje III: Seçilecek bir sanatçının best of albümünün tanıtımı Albüm tanıtımı için seçilen sosyal medya tasarım uygulamalarının incelenmesi ve geribildirim verilmesi. Albüm tanıtımının sonlandırılması. |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | AMBROSE G. HARRIS P. (2017). Grafik Tasarımın Temelleri. Literatür Yayıncılık |
AMBROSE G. HARRIS P. (2019). Görsel Grafik Tasarım Sözlüğü. Literatür Yayıncılık. | |
AMBROSE G. HARRIS P. (2019). Yaratıcı Tasarımın Temelleri. Literatür Yayıncılık. | |
BECER E. (1997). İletişim ve Grafik Tasarım. Dost Kitapevi. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | 14 | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | 14 | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 3 | 15 | 45 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 3 | 6 | 18 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 180 | ||
Toplam Yük / 30 | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P2 | P3 | P4 | P5 | P7 | P9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Bir bağlam içinde ifade edebilme. | 4 | - | - | - | - | - |
Ö2 | Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade edebilme. | - | 5 | - | - | - | - |
Ö3 | Tasarımlarını bilgisayar vb. teknolojik cihazlar aracılığıyla sunabilme. | - | - | 5 | - | - | - |
Ö4 | Tasarım kavramı içerisinde bir olgunun görsel yolla ana fikrini sunabilme. | - | - | - | 5 | - | - |
Ö5 | Alana ilişkin kuramsal bilgileri ifade edebilme. | - | - | - | - | - | - |
Ö6 | Bir tasarımın tüm süreçlerini geliştirebilme | - | - | - | - | 5 | - |
Ö7 | Belirli bir konsept dâhilinde bir çalışmayı ifade edebilme. | - | - | - | - | - | 3 |
Ö8 | Belirli bir konsept sınırlılığında bir çalışmayı düzenleyebilme. | - | - | - | - | - | 3 |