Grafik Tasarımı
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarımı Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 04620011 | Araştırma Yöntemleri | 1 | Bahar | 2 | 2+0+0 | 2 | 2 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatım ve tartışma |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Hande Ayşegül ÖZDEMİR |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Bilim metodolojisinin zihinsel ve davranışsal süreçleri, zihinsel yöntemler olarak tümevarım, tümdengelim ve hipodedüktif yöntemin özellikleri, sosyolojik bilgi üretmenin zihinsel ve davranışlar süreçleri kapsamında bilimsel paradigmaların özellikleri ve dönüşümünü içermektedir.
Dersin Amacı
Bilgi birikimini pratik sorunlar önünde kullanabilme doğrultusunda yeterli yöntem bilgisine sahip olabilmeyi amaçlamaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P7 | Grafik tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, problemleri tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayanarak süreci planlayabilme, tasarım sorunlarını çözebilme. | 4 |
| P14 | Bilimsel araştırma yöntemleri konularını açıklayabilme. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Analiz sonucu ortaya çıkan sorunları çözebilme. | P.7.1 | 1 |
| Ö2 | Alana ilişkin kuramsal bilgileri analiz edebilme. | P.7.4 | 1 |
| Ö3 | Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | P.7.5 | 1 |
| Ö4 | Raporu düzenleyebilme. | P.14.1 | 1 |
| Ö5 | Rapor hazırlayabilme. | P.14.2 | 1 |
| Ö6 | Bilimsel alan taraması yaparak yazım tekniklerini ifade edebilme. | P.14.6 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Tanışma ve derse oryantasyon |
| 2 | Sosyal Bilimlerde araştırmanın yeri ve önemi. Bilim ve bilimle ilgili kavramlar. Bilimin özellikleri |
| 3 | Bilim ve araştırma. Bilimsel yöntem. Bilimsel tutum ve davranışlar |
| 4 | Araştırma tanımı, türleri ve aşamaları. Araştırmanın temel nitelikleri ve araştırmaya karşı bazı yanlış tutumlar. |
| 5 | Literatür Değerlendirmesi ve Etik Kaygılar |
| 6 | Planlama ve Hazırlık: Nitel ve Nicel Araştırma Tasarımları |
| 7 | Araştırma Yönteminin tasarlanması, araştırma modelleri |
| 8 | Vize Sınavı |
| 9 | Evren, Örneklem ve Veri Toplama süreci, veri toplama araçları ve verilerin analizi |
| 10 | Nitel Veri Toplama ve Analiz |
| 11 | Nitel Veri Analizi |
| 12 | Bulgular, tartışma, sonuç ve öneriler |
| 13 | Bulgular, tartışma, sonuç ve öneriler Araştırma Önerisinin planlanması ve araştırma raporunun yazılması, eklerin düzenlenmesi ve kaynakça gösterimi. |
| 14 | Araştırma Raporunun Yazılması ve Araştırma Önerilerinin İncelenmesi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | KARASAR N. (2010). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Nobel Yayınevi. |
| NEUMAN L. (2008). Toplumsal Araştırma Yöntemleri I. Siyasal Kitabevi. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 8 | 8 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 5 | 5 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 60 | ||
| Toplam Yük / 30 | 2 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P7 | P14 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Analiz sonucu ortaya çıkan sorunları çözebilme. | 5 | - |
| Ö2 | Alana ilişkin kuramsal bilgileri analiz edebilme. | 4 | - |
| Ö3 | Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | 5 | - |
| Ö4 | Raporu düzenleyebilme. | - | 5 |
| Ö5 | Rapor hazırlayabilme. | - | 5 |
| Ö6 | Bilimsel alan taraması yaparak yazım tekniklerini ifade edebilme. | - | 4 |
