Grafik Tasarımı
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarımı Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 04620009 | Bilgisayar Destekli Tasarım | 1 | Bahar | 2 | 2+2+0 | 7 | 7 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatım, Tartışma ve Uygulama |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Mehmet IŞIK |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Mehmet IŞIK | A-Z02 | [email protected] | 7676 | Çarşamba 11:00-15:00 |
Dersin İçeriği
Öğrenciler, ders kapsamında, grafik tasarım yazılım ve donanımları hakkında bilgi ve yetkinlik kazanırlar. İlk 7 hafta boyunca Adobe Illustrator programında eğitim alan öğrencilerin vize uygulamasında bu programdaki yetkinlikleri değerlendirilir. Son 7 hafta ise Adobe Photoshop programında eğitim alırlar ve final uygulamasında bu programdaki yetkinlikleri değerlendirilir.
Dersin Amacı
Bu derste, öğrencilere bilgisayar destekli tasarımın ilke ve öğelerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır. Öğrencilerin mesleki yaşamları boyunca kullanacakları Adobe Illustrator ve Adobe Photoshop programlarının genel özellikleri ve kullanım alanları, araç paneli ve menülerin kullanımlarının öğretilmesi ile öğrencilerin özgün ve yaratıcı tasarım geliştirmesi ve uygulaması hedeflenir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P4 | Alandaki bilgisayar yazılımlarını, teknolojileri, teknikleri ve yenilikleri etkin kullanabilme. | 5 |
| P8 | Geleneksel ve yeni medya için iki ve üç boyutlu tasarımların yapım ve üretim sürecinde fotografik, tipografik, illüstratif, hareketli ve interaktif ögeleri kullanarak hedef kitleye doğru mesajı ve göstergeleri, doğru iletişim mecraları aracılığıyla iletebilme. | 3 |
| P9 | Yeni medya teknolojilerini kullanabilme ve bunları grafik tasarımı ile ilişkilendirebilme. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Tasarım için ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanabilme. | P.4.1 | 3,4,7 |
| Ö2 | Tasarımlarını bilgisayar vb. teknolojik cihazlar aracılığıyla sunabilme. | P.4.3 | 3,4,7 |
| Ö3 | Değişik yüzeylerde baskı tasarımlarının özelliklerini ifade edebilme. | P.4.6 | 1,3 |
| Ö4 | Grafik tasarımlarını gelişen ve değişen teknoloji desteği ile günün kültürel ortamına yorumlayabilme. | P.8.7 | 3,7 |
| Ö5 | İki ve üç boyutlu üretebilme. | P.9.6 | 3,7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Mac Laboratuvarının kullanma ile ilgili bilgiler verilmesi. Bilgisayar destekli tasarımın temellerinin anlatılması. Öğretilecek programlar hakkında bilgi verilmesi. |
| 2 | Vektör tabanlı programların özelliklerinin anlatılması. Adobe Illustrator programının anlatılması. |
| 3 | Adobe Illustrator programının anlatılması, araçlar hakkında bilgi verilmesi. |
| 4 | Adobe Illustrator programının anlatılması, araçlar hakkında bilgi verilmesi. Proje uygulaması yaptırılması. |
| 5 | Adobe Illustrator programının anlatılması, araçlar hakkında bilgi verilmesi. Önceki hafta yapılan projenin değerlendirilmesi. Proje uygulaması yaptırılması. |
| 6 | Adobe Illustrator programının anlatılması, menüler hakkında bilgi verilmesi. Önceki hafta yapılan projenin değerlendirilmesi. Proje uygulaması yaptırılması. |
| 7 | Adobe Illustrator programının anlatılması, menüler hakkında bilgi verilmesi. Önceki hafta yapılan projenin değerlendirilmesi. Proje uygulaması yaptırılması. |
| 8 | Öğretilecek programlar hakkında bilgi verilmesi. |
| 9 | Piksel tabanlı programların özelliklerinin anlatılması. Adobe Photoshop programının anlatılması. |
| 10 | Adobe Photoshop programının anlatılması, araçlar hakkında bilgi verilmesi. |
| 11 | Adobe Photoshop programının anlatılması, araçlar hakkında bilgi verilmesi. Proje uygulaması yaptırılması. |
| 12 | Adobe Photoshop programının anlatılması, araçlar hakkında bilgi verilmesi. Önceki hafta yapılan projenin değerlendirilmesi. Proje uygulaması yaptırılması. |
| 13 | Adobe Photoshop programının anlatılması, menüler hakkında bilgi verilmesi. Önceki hafta yapılan projenin değerlendirilmesi. Proje uygulaması yaptırılması. |
| 14 | Adobe Photoshop programının anlatılması, menüler hakkında bilgi verilmesi. Önceki hafta yapılan projenin değerlendirilmesi. Proje uygulaması yaptırılması. |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | MARDİ BAYAR Ö. Photoshop CC Eğitim Kitabı. İstanbul: Kodlab Yayınları. |
| MARDİ BAYAR Ö. (2019). Grafik Tasarım Rehberi. İstanbul: Kodlab Yayınları. | |
| TWEMLOW A. (2008). Grafik Tasarım ne içindir? İstanbul: Yem Yayın. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | 14 | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | 14 | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 5 | 70 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
| Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 8 | 3 | 24 |
| Uygulama | 6 | 4 | 24 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 6 | 4 | 24 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 6 | 6 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 210 | ||
| Toplam Yük / 30 | 7 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 7 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P4 | P8 | P9 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Tasarım için ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanabilme. | 5 | - | - |
| Ö2 | Tasarımlarını bilgisayar vb. teknolojik cihazlar aracılığıyla sunabilme. | 5 | - | - |
| Ö3 | Değişik yüzeylerde baskı tasarımlarının özelliklerini ifade edebilme. | 5 | - | - |
| Ö4 | Grafik tasarımlarını gelişen ve değişen teknoloji desteği ile günün kültürel ortamına yorumlayabilme. | - | 3 | - |
| Ö5 | İki ve üç boyutlu üretebilme. | - | - | 4 |
