İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
04620009 Bilgisayar Destekli Tasarım 1 Bahar 2 2+2+0 7 7
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım, Tartışma ve Uygulama
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Mehmet IŞIK
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet IŞIK A-Z02 [email protected] 7676 Çarşamba
11:00-15:00
Dersin İçeriği
Öğrenciler, ders kapsamında, grafik tasarım yazılım ve donanımları hakkında bilgi ve yetkinlik kazanırlar. İlk 7 hafta boyunca Adobe Illustrator programında eğitim alan öğrencilerin vize uygulamasında bu programdaki yetkinlikleri değerlendirilir. Son 7 hafta ise Adobe Photoshop programında eğitim alırlar ve final uygulamasında bu programdaki yetkinlikleri değerlendirilir.
Dersin Amacı
Bu derste, öğrencilere bilgisayar destekli tasarımın ilke ve öğelerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır. Öğrencilerin mesleki yaşamları boyunca kullanacakları Adobe Illustrator ve Adobe Photoshop programlarının genel özellikleri ve kullanım alanları, araç paneli ve menülerin kullanımlarının öğretilmesi ile öğrencilerin özgün ve yaratıcı tasarım geliştirmesi ve uygulaması hedeflenir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P4 Alandaki bilgisayar yazılımlarını, teknolojileri, teknikleri ve yenilikleri etkin kullanabilme. 5
P8 Geleneksel ve yeni medya için iki ve üç boyutlu tasarımların yapım ve üretim sürecinde fotografik, tipografik, illüstratif, hareketli ve interaktif ögeleri kullanarak hedef kitleye doğru mesajı ve göstergeleri, doğru iletişim mecraları aracılığıyla iletebilme. 3
P9 Yeni medya teknolojilerini kullanabilme ve bunları grafik tasarımı ile ilişkilendirebilme. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Tasarım için ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanabilme. P.4.1 3,4,7
Ö2 Tasarımlarını bilgisayar vb. teknolojik cihazlar aracılığıyla sunabilme. P.4.3 3,4,7
Ö3 Değişik yüzeylerde baskı tasarımlarının özelliklerini ifade edebilme. P.4.6 1,3
Ö4 Grafik tasarımlarını gelişen ve değişen teknoloji desteği ile günün kültürel ortamına yorumlayabilme. P.8.7 3,7
Ö5 İki ve üç boyutlu üretebilme. P.9.6 3,7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Mac Laboratuvarının kullanma ile ilgili bilgiler verilmesi. Bilgisayar destekli tasarımın temellerinin anlatılması. Öğretilecek programlar hakkında bilgi verilmesi.
2 Vektör tabanlı programların özelliklerinin anlatılması. Adobe Illustrator programının anlatılması.
3 Adobe Illustrator programının anlatılması, araçlar hakkında bilgi verilmesi.
4 Adobe Illustrator programının anlatılması, araçlar hakkında bilgi verilmesi. Proje uygulaması yaptırılması.
5 Adobe Illustrator programının anlatılması, araçlar hakkında bilgi verilmesi. Önceki hafta yapılan projenin değerlendirilmesi. Proje uygulaması yaptırılması.
6 Adobe Illustrator programının anlatılması, menüler hakkında bilgi verilmesi. Önceki hafta yapılan projenin değerlendirilmesi. Proje uygulaması yaptırılması.
7 Adobe Illustrator programının anlatılması, menüler hakkında bilgi verilmesi. Önceki hafta yapılan projenin değerlendirilmesi. Proje uygulaması yaptırılması.
8 Öğretilecek programlar hakkında bilgi verilmesi.
9 Piksel tabanlı programların özelliklerinin anlatılması. Adobe Photoshop programının anlatılması.
10 Adobe Photoshop programının anlatılması, araçlar hakkında bilgi verilmesi.
11 Adobe Photoshop programının anlatılması, araçlar hakkında bilgi verilmesi. Proje uygulaması yaptırılması.
12 Adobe Photoshop programının anlatılması, araçlar hakkında bilgi verilmesi. Önceki hafta yapılan projenin değerlendirilmesi. Proje uygulaması yaptırılması.
13 Adobe Photoshop programının anlatılması, menüler hakkında bilgi verilmesi. Önceki hafta yapılan projenin değerlendirilmesi. Proje uygulaması yaptırılması.
14 Adobe Photoshop programının anlatılması, menüler hakkında bilgi verilmesi. Önceki hafta yapılan projenin değerlendirilmesi. Proje uygulaması yaptırılması.
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar MARDİ BAYAR Ö. Photoshop CC Eğitim Kitabı. İstanbul: Kodlab Yayınları.
MARDİ BAYAR Ö. (2019). Grafik Tasarım Rehberi. İstanbul: Kodlab Yayınları.
TWEMLOW A. (2008). Grafik Tasarım ne içindir? İstanbul: Yem Yayın.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam 14 -
Laboratuvar - -
Uygulama 14 -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 4 56
Ara Sınav 1 6 6
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 8 3 24
Uygulama 6 4 24
Laboratuvar 0 0 0
Proje 6 4 24
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 6 6
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 210
Toplam Yük / 30 7
Dersin AKTS Kredisi: 7
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P4 P8 P9
Ö1 Tasarım için ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanabilme. 5 - -
Ö2 Tasarımlarını bilgisayar vb. teknolojik cihazlar aracılığıyla sunabilme. 5 - -
Ö3 Değişik yüzeylerde baskı tasarımlarının özelliklerini ifade edebilme. 5 - -
Ö4 Grafik tasarımlarını gelişen ve değişen teknoloji desteği ile günün kültürel ortamına yorumlayabilme. - 3 -
Ö5 İki ve üç boyutlu üretebilme. - - 4