Grafik Tasarımı
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarımı Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 04620008 | Desen II | 1 | Bahar | 2 | 2+2+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | Desen I |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Özlem TEKDEMİR DÖKEROĞLU |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Doç. Dr. Özlem TEKDEMİR DÖKEROĞLU | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
iki boyut, üç boyut, form, oran- orantı, boşluk kavramlarını algılamayı, bu bilgileri mekân ve figür çizimi uygulamalarında farklı tekniklerle kullanabilmeyi içermektedir.
Dersin Amacı
Öğrencilerin görsel algılama yeteneklerini geliştirmek, temel kompozisyon, çizim, ölçü, perspektif alıştırmaları yardımıyla mekân kavramını algılayıp görselleştirebilmelerini sağlamak, figür çizim becerilerini geliştirmek amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Tasarım ilke ve elemanları hakkında doğru bilgileri kazanabilme, sanat ve tasarım alanında kuram ve kuramcıları açıklayabilme. | 5 |
| P3 | Soyut ve somut kavramları görsel yolla yaratıcı biçimde yenilikçi ve özgün yapıtlar oluşturabilme. | 5 |
| P8 | Geleneksel ve yeni medya için iki ve üç boyutlu tasarımların yapım ve üretim sürecinde fotografik, tipografik, illüstratif, hareketli ve interaktif ögeleri kullanarak hedef kitleye doğru mesajı ve göstergeleri, doğru iletişim mecraları aracılığıyla iletebilme. | 5 |
| P11 | Alandaki mesleki çalışmalarında insan hakları, çevre sorunları, kültürel çeşitlilik gibi konularda kamu yararı ile hukuksal sonuçları gözeterek, evrensel ve toplumsal sorumluluk bilinci ile grafik tasarımı alanında proje geliştirerek duyarlılıkla toplumla paylaşabilme. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Gördüklerini ve tasarladıklarını çizgi ile yorumlayabilme. | P.1.5 | 3,4 |
| Ö2 | Teknik resim ve benzer detayları ihtiyacı doğrultusunda kullanmaya karar verebilme. | P.3.5 | 3,4 |
| Ö3 | Grafik tasarım ürünlerini iki ve üç boyutlu olarak uygulayabilme. | P.8.1 | 3,4 |
| Ö4 | Mekân temelli sorunları açıklayabilme. | P.11.1 | 3,4 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Ders içeriği ile ilgili bilgi verilmesi. 14 haftalık süreçte neler yapılacağı ve dersin işlenişiyle ilgili genel yol haritasının anlatılması. |
| 2 | Ufuk çizgisi teriminin anlatılması. Ufuk çizgisinin üstünde ve altında form görünümleri ile ilgili uygulamalar. |
| 3 | Çizgi perspektifi (tek kaçış noktalı, çift kaçış noktalı perspektif) ve hava perspektifinin anlatılması ve konu ile ilgili uygulama çalışmalarının yapılaması |
| 4 | Çizgi perspektifi (tek kaçış noktalı, çift kaçış noktalı perspektif) ve hava perspektifinin anlatılması ve konu ile ilgili uygulama çalışmalarının yapılaması |
| 5 | Mekân ve boşluk kavramlarını tanımlarının anlatılması. Mekânda objelerin yerleşimi konulu uygulama yapılması. |
| 6 | Mekân ve boşluk kavramlarını tanımlarının anlatılması. Mekânda objelerin yerleşimi konulu uygulama yapılması. |
| 7 | Cansız objelerle düzenlenen kompozisyonlar üzerinde, perspektif çalışmalarına devam edilmesi |
| 8 | Canlı modelden desen çalışması için ön bilgilerin verilmesi ve iskelet modeli üzerinden anatomik çizim uygulamaları. |
| 9 | Canlı modelden desen çalışması için ön bilgilerin verilmesi ve iskelet modeli üzerinden anatomik çizim uygulamaları. |
| 10 | Artistik desen uygulamalılarında figür kavramının anlatılması. Uygulama çalışmalarının yapılması |
| 11 | Artistik desen uygulamalılarında figür kavramının anlatılması. Uygulama çalışmalarının yapılması |
| 12 | İnsan ve hayvan figürü çizimleri üzerine uygulamalar. |
| 13 | İnsan ve hayvan figürü çizimleri üzerine uygulamalar. |
| 14 | İnsan ve hayvan figürü çizimleri üzerine uygulamalar. |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | CIVARDI G. (2015). İnsan Anatomisi. Beta, |
| ÇAĞLARCA S. (2018). Perspektif Resim ve Gölge Çizimi. İnkılap Kitapevi. | |
| FREEMANTLE J. (2008). Anatomi. Alfa. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | 14 | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | 14 | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 10 | 3 | 30 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 14 | 2 | 28 |
| Uygulama | 14 | 2 | 28 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 4 | 4 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 150 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P3 | P8 | P11 |
|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Gördüklerini ve tasarladıklarını çizgi ile yorumlayabilme. | 5 | - | - | - |
| Ö2 | Teknik resim ve benzer detayları ihtiyacı doğrultusunda kullanmaya karar verebilme. | - | - | - | - |
| Ö3 | Grafik tasarım ürünlerini iki ve üç boyutlu olarak uygulayabilme. | - | - | - | - |
| Ö4 | Mekân temelli sorunları açıklayabilme. | - | - | - | - |
