İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
04620008 Desen II 1 Bahar 2 2+2+0 5 5
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Desen I
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Özlem TEKDEMİR DÖKEROĞLU
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Doç. Dr. Özlem TEKDEMİR DÖKEROĞLU - [email protected]
Dersin İçeriği
iki boyut, üç boyut, form, oran- orantı, boşluk kavramlarını algılamayı, bu bilgileri mekân ve figür çizimi uygulamalarında farklı tekniklerle kullanabilmeyi içermektedir.
Dersin Amacı
Öğrencilerin görsel algılama yeteneklerini geliştirmek, temel kompozisyon, çizim, ölçü, perspektif alıştırmaları yardımıyla mekân kavramını algılayıp görselleştirebilmelerini sağlamak, figür çizim becerilerini geliştirmek amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Tasarım ilke ve elemanları hakkında doğru bilgileri kazanabilme, sanat ve tasarım alanında kuram ve kuramcıları açıklayabilme. 5
P3 Soyut ve somut kavramları görsel yolla yaratıcı biçimde yenilikçi ve özgün yapıtlar oluşturabilme. 5
P8 Geleneksel ve yeni medya için iki ve üç boyutlu tasarımların yapım ve üretim sürecinde fotografik, tipografik, illüstratif, hareketli ve interaktif ögeleri kullanarak hedef kitleye doğru mesajı ve göstergeleri, doğru iletişim mecraları aracılığıyla iletebilme. 5
P11 Alandaki mesleki çalışmalarında insan hakları, çevre sorunları, kültürel çeşitlilik gibi konularda kamu yararı ile hukuksal sonuçları gözeterek, evrensel ve toplumsal sorumluluk bilinci ile grafik tasarımı alanında proje geliştirerek duyarlılıkla toplumla paylaşabilme. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Gördüklerini ve tasarladıklarını çizgi ile yorumlayabilme. P.1.5 3,4
Ö2 Teknik resim ve benzer detayları ihtiyacı doğrultusunda kullanmaya karar verebilme. P.3.5 3,4
Ö3 Grafik tasarım ürünlerini iki ve üç boyutlu olarak uygulayabilme. P.8.1 3,4
Ö4 Mekân temelli sorunları açıklayabilme. P.11.1 3,4
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Ders içeriği ile ilgili bilgi verilmesi. 14 haftalık süreçte neler yapılacağı ve dersin işlenişiyle ilgili genel yol haritasının anlatılması.
2 Ufuk çizgisi teriminin anlatılması. Ufuk çizgisinin üstünde ve altında form görünümleri ile ilgili uygulamalar.
3 Çizgi perspektifi (tek kaçış noktalı, çift kaçış noktalı perspektif) ve hava perspektifinin anlatılması ve konu ile ilgili uygulama çalışmalarının yapılaması
4 Çizgi perspektifi (tek kaçış noktalı, çift kaçış noktalı perspektif) ve hava perspektifinin anlatılması ve konu ile ilgili uygulama çalışmalarının yapılaması
5 Mekân ve boşluk kavramlarını tanımlarının anlatılması. Mekânda objelerin yerleşimi konulu uygulama yapılması.
6 Mekân ve boşluk kavramlarını tanımlarının anlatılması. Mekânda objelerin yerleşimi konulu uygulama yapılması.
7 Cansız objelerle düzenlenen kompozisyonlar üzerinde, perspektif çalışmalarına devam edilmesi
8 Canlı modelden desen çalışması için ön bilgilerin verilmesi ve iskelet modeli üzerinden anatomik çizim uygulamaları.
9 Canlı modelden desen çalışması için ön bilgilerin verilmesi ve iskelet modeli üzerinden anatomik çizim uygulamaları.
10 Artistik desen uygulamalılarında figür kavramının anlatılması. Uygulama çalışmalarının yapılması
11 Artistik desen uygulamalılarında figür kavramının anlatılması. Uygulama çalışmalarının yapılması
12 İnsan ve hayvan figürü çizimleri üzerine uygulamalar.
13 İnsan ve hayvan figürü çizimleri üzerine uygulamalar.
14 İnsan ve hayvan figürü çizimleri üzerine uygulamalar.
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar CIVARDI G. (2015). İnsan Anatomisi. Beta,
ÇAĞLARCA S. (2018). Perspektif Resim ve Gölge Çizimi. İnkılap Kitapevi.
FREEMANTLE J. (2008). Anatomi. Alfa.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam 14 -
Laboratuvar - -
Uygulama 14 -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 10 3 30
Ara Sınav 1 4 4
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 4 4
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 150
Toplam Yük / 30 5
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P3 P8 P11
Ö1 Gördüklerini ve tasarladıklarını çizgi ile yorumlayabilme. 5 - - -
Ö2 Teknik resim ve benzer detayları ihtiyacı doğrultusunda kullanmaya karar verebilme. - - - -
Ö3 Grafik tasarım ürünlerini iki ve üç boyutlu olarak uygulayabilme. - - - -
Ö4 Mekân temelli sorunları açıklayabilme. - - - -