İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
04620007 Temel Tasarım II 1 Bahar 2 4+2+0 8 8
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım, tartışma, örnek inceleme ve proje uygulama.
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Temel Tasarım I
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Hülya KAROĞLU
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi Hülya KAROĞLU A-Z12 [email protected] 7344 Çarşamba
10:00-11:00
Dersin İçeriği
Tasarım prensiplerinin kavranarak görsel duyarlılık ve iki ve üç boyutlu tasarım becerisinin kazanılıp öğrenilmesini, Tasarım elemanlarının verimli şekilde kullanılarak görsel anlatım becerisi kazandırarak öğrenilmesini, Tasarım eğitiminde kullanılan malzemeler ve tekniklerle tanışıklık saklanılarak, tasarım ilke ve elemanları ışığında ele alınan konuların kavranmasını içermektedir.
Dersin Amacı
Plastik sanatların temel eleman ve ilkelerini gözleme, uygulama ve araştırmaya, görsel düşünme mantığına, seçmeci bir anlayışla dikkat ve bilinçli algıya, sezgisel güce, soyutlamaya dayalı olarak kavratmak; özgün anlatım dillerini özgür bir ortam içinde geliştirmelerini sağlamak, temel anlamda imgelem gücü ve yaratıcılığa dayalı gerekli deneyim ve güven duygusunu kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Tasarım ilke ve elemanları hakkında doğru bilgileri kazanabilme, sanat ve tasarım alanında kuram ve kuramcıları açıklayabilme. 4
P2 Tasarım süreçlerindeki estetik ve işlevi dün, bugün ve yarın ilişkisini kurarak yorumlayabilme. 4
P3 Soyut ve somut kavramları görsel yolla yaratıcı biçimde yenilikçi ve özgün yapıtlar oluşturabilme. 4
P5 Sanat, kültür, tasarım ve estetik konuları arasında ilişki kurarak görselleştirme. 3
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Temel sanat ve tasarım bilgisini kuramsal ve uygulamalı olarak ifade edebilme. P.1.1 1
Ö2 Tasarım problemlerini çözebilme ve özgün fikirler üretebilme. P.1.2 3,7
Ö3 Temel sanat ve tasarım bilgisini çalışmalarına uygulayabilme. P.1.3 3,7
Ö4 Tasarımda kullanılan malzemenin doku ve renk uyumlarını analiz edebilme. P.1.6 3,7
Ö5 Eleştirel ve çözümleyici değerlendirebilme. P.2.3 1,3,7
Ö6 Temel sanat ve tasarım becerileri ile özgün yapıtlar üretebilme. P.3.1 3,7
Ö7 Kültür varlıklarını (görsel ve çizgisel), grafiksel unsurlarla üretebilme. P.5.3 3,7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Tasarım ilke ve elemanlarının ve ders içeriğinin tekrarlanması, birinci dönemin değerlendirilip kazanımların öğrencilerle karşılıklı söz vererek tartışılması. Renk Öğesinin tanıtılıp, malzeme listesi oluşturulması. Guaj boya tekniğinin tanıtımı, renkle ilgili genel bilgiler verilir.
2 Renk çemberi çizimi, guaj boya resim tekniği uygulama biçimleri ve denemeler. Renk teorisi (Newton)
3 Ana-ara-sıcak soğuk renkler, Örnekleri inceleme ve uygulama. Empresyonist sanatçıları inceleme; İbrahim Çallı, Hikmet Onat, Namık İsmail
4 Renkte valör uygulamaları (kırmızı, turuncu, sarı, yeşil, mavi, mor) 6 renk paftalarının, dokuzlu olarak bölünmesi. Rengin içine beyaz ve rengin içine siyah katarak uygulama valörlerini oluşturma.
5 Nötr renkler, Siyah-Beyaz, Yeşil-Kırmızı, Turuncu-Mavi, Mor-Sarı Renkler karıştırılarak, siyah ve beyaz karıştırılarak çamur kahverengiler elde etme, dört çubuklu valör paftası oluşturma,
6 Renk uygulamaları. (sıcak-soğuk kompozisyon eskizleri oluşturma)
7 Sıcak- soğuk ritim, soğuk ritim ve sıcak ritim çalışmaları denemeler, kompozisyon oluşturma.
8 Hava (Renk) Perspektifi incelemeleri ve uygulamaları, hacim renk uygulamaları. Sanatçı incelemeleri.
9 Kolaj tekniği inceleme ve denemeleri. Kolajla deformasyon portre çalışmaları. Soyut gri –siyah kartonlarla beyaz zemine soyut kolaj yerleştirmeleri, Kolaj tekniğiyle serbest manipülasyon çalışmaları, Foto montaj çalışma hazırlama; Kurt Schwitters, Picasso, Henri Matisse.
10 Renkli obje etütleri, Renkli detay alma, yakınlaştırma eskizler oluşturma
11 Alınan detayları zumlama, Altılı pafta oluşturma, grafik anlatıma ulaştırma, stilize etme, soyutlama.
12 Paftanın tamamlanması ve temiz renkli çalışmaların oluşturulması. Geometrik soyut sanatçıları inceleme: Piet Mondrian, Kazimir Maleviç, Adnan Çoker
13 Metamorfoz çalışmaları inceleme ve Kolajdan yararlanarak, devamını getirerek yeni çalışmalar üretme, kompozisyonu hayal gücüyle tamamlama. Mc Esher
14 Form inşa çalışmaları için, Üç boyutlu birimler oluşturma ve denge ilkesi doğrultusunda yerleştirme. Strüktür ve Heykel, İlhan Koman
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar IŞINGÖR M. ETİ E. ASLIER M. (1986). Temel Sanat Eğitimi Resim Teknikleri. Milli Eğitim Gençlik ve Spor Bakanlığı Yayınları.
OCVIRK STINSON W. (2015). Sanatın Temelleri. Karakalem Yayıncılık.
ÖZTUNA Y. (2007). Görsel İletişimde Temel Tasarım. Tibyan Yayıncılık.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 6 84
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 6 10 60
Ara Sınav 1 8 8
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 10 3 30
Uygulama 7 5 35
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 5 3 15
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 8 8
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 240
Toplam Yük / 30 8
Dersin AKTS Kredisi: 8
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P3 P5
Ö1 Temel sanat ve tasarım bilgisini kuramsal ve uygulamalı olarak ifade edebilme. 4 - - -
Ö2 Tasarım problemlerini çözebilme ve özgün fikirler üretebilme. 4 - - -
Ö3 Temel sanat ve tasarım bilgisini çalışmalarına uygulayabilme. 4 - - -
Ö4 Tasarımda kullanılan malzemenin doku ve renk uyumlarını analiz edebilme. 4 - - -
Ö5 Eleştirel ve çözümleyici değerlendirebilme. - 4 - -
Ö6 Temel sanat ve tasarım becerileri ile özgün yapıtlar üretebilme. - - 4 -
Ö7 Kültür varlıklarını (görsel ve çizgisel), grafiksel unsurlarla üretebilme. - - - 3