Grafik Tasarımı
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarımı Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 04610002 | Desen I | 1 | Güz | 1 | 2+2+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Özlem TEKDEMİR DÖKEROĞLU |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Doç. Dr. Özlem TEKDEMİR DÖKEROĞLU | A-Z06 | [email protected] | 7576 |
Dersin İçeriği
Doğal Formları ve objeleri, üç boyutlu ortamdan iki boyutlu yüzeye aktarabilme ile ilgili, temel çizim becerilerini geliştirmeye yönelik çizim pratiği uygulamalarını içerir.
Dersin Amacı
Öğrencilerin görsel algılama yeteneklerini geliştirmek, temel kompozisyon, çizim, ölçü, perspektif alıştırmaları yardımıyla ihtiyaçları çerçevesinde kendi kişisel anlatımlarını oluşturabilmeleri için temel çizim becerileri kazandırabilmek amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Tasarım ilke ve elemanları hakkında doğru bilgileri kazanabilme, sanat ve tasarım alanında kuram ve kuramcıları açıklayabilme. | 5 |
| P8 | Geleneksel ve yeni medya için iki ve üç boyutlu tasarımların yapım ve üretim sürecinde fotografik, tipografik, illüstratif, hareketli ve interaktif ögeleri kullanarak hedef kitleye doğru mesajı ve göstergeleri, doğru iletişim mecraları aracılığıyla iletebilme. | 5 |
| P11 | Alandaki mesleki çalışmalarında insan hakları, çevre sorunları, kültürel çeşitlilik gibi konularda kamu yararı ile hukuksal sonuçları gözeterek, evrensel ve toplumsal sorumluluk bilinci ile grafik tasarımı alanında proje geliştirerek duyarlılıkla toplumla paylaşabilme. | 5 |
| P12 | Bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal, siyasal gelişmeler vb. konuları takip edebilme toplumsal ve teknolojik gelişmeleri izleyebilme. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Gördüklerini ve tasarladıklarını çizgi ile yorumlayabilme. | P.1.5 | 3,4 |
| Ö2 | Grafik tasarım ürünlerini iki ve üç boyutlu olarak uygulayabilme. | P.8.1 | 3,4 |
| Ö3 | Mekân temelli sorunları açıklayabilme. | P.11.1 | |
| Ö4 | Problemi açıklayabilme. | P.12.3 | 3,4 |
| Ö5 | Problemi çözmek için gerekli teknikleri uygulayabilme. | P.12.4 | 3,4 |
| Ö6 | Tasarım oluşturan unsurların ekonomik etkilerini tartışabilme. | P.12.6 | 3,4 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Ders içeriği ile ilgili bilgi verilmesi. 14 haftalık süreçte neler yapılacağı ve dersin işlenişiyle ilgili genel yol haritasının anlatılması. |
| 2 | Temel kompozisyon, kâğıda yerleştirme, orantı ve espas konularının uygulama üzerinde anlatılması. |
| 3 | Eskiz, etüt, kroki, desen kavramlarının açıklanması ve objeler üzerinde uygulamalı olarak çalışılması. |
| 4 | Doğar formlar ve obje etüdü uygulamaları üzerinde, çizgi türleri ve valör (çizgide ton değeri )kavramının anlatılması. Konu ile ilgili uygulama çalışmaları yapılması. |
| 5 | Doğar formlar ve obje etüdü uygulamaları üzerinde, çizgi türleri ve valör (çizgide ton değeri )kavramının anlatılması. Konu ile ilgili uygulama çalışmaları yapılması. |
| 6 | Natürmort üzerinde kompozisyon çalışması ve ardından öğrencilerin de katılımıyla çalışmaların ortaklaşa incelenmesi ve eleştirilmesi. |
| 7 | Natürmort üzerinde kompozisyon çalışması ve ardından öğrencilerin de katılımıyla çalışmaların ortaklaşa incelenmesi ve eleştirilmesi. |
| 8 | Obje etütlerinde leke kavramının anlatılması ve öğrencilerin kendi uygulamaları üzerinde gösterilmesi |
| 9 | Obje etütlerinde leke kavramının anlatılması ve öğrencilerin kendi uygulamaları üzerinde gösterilmesi |
| 10 | Canlı formlardan desen çalışması için ön bilgilerin verilmesi ve canlı formlardan hızlı etütler yapılması. |
| 11 | Canlı formlardan desen çalışması için ön bilgilerin verilmesi ve canlı formlardan hızlı etütler yapılması. |
| 12 | Canlı formlardan desen çalışmaları yapılması. |
| 13 | Canlı formlardan desen çalışmaları yapılması. |
| 14 | Canlı modelden el, ayak, portre etütleri, inceleme ve eleştirisi. |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | DRAWINGS L. (1980). McCorquodale.Charles. European painting. |
| JOHN R. (1987). Figure drawing and anatomy for the artist. Bonanza Books. | |
| PARRAMON J.M.(1997). Işık Gölge. Remzi Kitabevi. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | 14 | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | 14 | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 10 | 3 | 30 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 14 | 2 | 28 |
| Uygulama | 14 | 2 | 28 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 4 | 4 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 150 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P8 | P11 | P12 |
|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Gördüklerini ve tasarladıklarını çizgi ile yorumlayabilme. | 5 | - | - | - |
| Ö2 | Grafik tasarım ürünlerini iki ve üç boyutlu olarak uygulayabilme. | - | 5 | - | - |
| Ö3 | Mekân temelli sorunları açıklayabilme. | - | - | 5 | - |
| Ö4 | Problemi açıklayabilme. | - | - | - | 3 |
| Ö5 | Problemi çözmek için gerekli teknikleri uygulayabilme. | - | - | - | 3 |
| Ö6 | Tasarım oluşturan unsurların ekonomik etkilerini tartışabilme. | - | - | - | 3 |
