İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
04610002 Desen I 1 Güz 1 2+2+0 5 5
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Özlem TEKDEMİR DÖKEROĞLU
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Doç. Dr. Özlem TEKDEMİR DÖKEROĞLU A-Z06 [email protected] 7576
Dersin İçeriği
Doğal Formları ve objeleri, üç boyutlu ortamdan iki boyutlu yüzeye aktarabilme ile ilgili, temel çizim becerilerini geliştirmeye yönelik çizim pratiği uygulamalarını içerir.
Dersin Amacı
Öğrencilerin görsel algılama yeteneklerini geliştirmek, temel kompozisyon, çizim, ölçü, perspektif alıştırmaları yardımıyla ihtiyaçları çerçevesinde kendi kişisel anlatımlarını oluşturabilmeleri için temel çizim becerileri kazandırabilmek amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Tasarım ilke ve elemanları hakkında doğru bilgileri kazanabilme, sanat ve tasarım alanında kuram ve kuramcıları açıklayabilme. 5
P8 Geleneksel ve yeni medya için iki ve üç boyutlu tasarımların yapım ve üretim sürecinde fotografik, tipografik, illüstratif, hareketli ve interaktif ögeleri kullanarak hedef kitleye doğru mesajı ve göstergeleri, doğru iletişim mecraları aracılığıyla iletebilme. 5
P11 Alandaki mesleki çalışmalarında insan hakları, çevre sorunları, kültürel çeşitlilik gibi konularda kamu yararı ile hukuksal sonuçları gözeterek, evrensel ve toplumsal sorumluluk bilinci ile grafik tasarımı alanında proje geliştirerek duyarlılıkla toplumla paylaşabilme. 5
P12 Bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal, siyasal gelişmeler vb. konuları takip edebilme toplumsal ve teknolojik gelişmeleri izleyebilme. 3
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Gördüklerini ve tasarladıklarını çizgi ile yorumlayabilme. P.1.5 3,4
Ö2 Grafik tasarım ürünlerini iki ve üç boyutlu olarak uygulayabilme. P.8.1 3,4
Ö3 Mekân temelli sorunları açıklayabilme. P.11.1
Ö4 Problemi açıklayabilme. P.12.3 3,4
Ö5 Problemi çözmek için gerekli teknikleri uygulayabilme. P.12.4 3,4
Ö6 Tasarım oluşturan unsurların ekonomik etkilerini tartışabilme. P.12.6 3,4
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Ders içeriği ile ilgili bilgi verilmesi. 14 haftalık süreçte neler yapılacağı ve dersin işlenişiyle ilgili genel yol haritasının anlatılması.
2 Temel kompozisyon, kâğıda yerleştirme, orantı ve espas konularının uygulama üzerinde anlatılması.
3 Eskiz, etüt, kroki, desen kavramlarının açıklanması ve objeler üzerinde uygulamalı olarak çalışılması.
4 Doğar formlar ve obje etüdü uygulamaları üzerinde, çizgi türleri ve valör (çizgide ton değeri )kavramının anlatılması. Konu ile ilgili uygulama çalışmaları yapılması.
5 Doğar formlar ve obje etüdü uygulamaları üzerinde, çizgi türleri ve valör (çizgide ton değeri )kavramının anlatılması. Konu ile ilgili uygulama çalışmaları yapılması.
6 Natürmort üzerinde kompozisyon çalışması ve ardından öğrencilerin de katılımıyla çalışmaların ortaklaşa incelenmesi ve eleştirilmesi.
7 Natürmort üzerinde kompozisyon çalışması ve ardından öğrencilerin de katılımıyla çalışmaların ortaklaşa incelenmesi ve eleştirilmesi.
8 Obje etütlerinde leke kavramının anlatılması ve öğrencilerin kendi uygulamaları üzerinde gösterilmesi
9 Obje etütlerinde leke kavramının anlatılması ve öğrencilerin kendi uygulamaları üzerinde gösterilmesi
10 Canlı formlardan desen çalışması için ön bilgilerin verilmesi ve canlı formlardan hızlı etütler yapılması.
11 Canlı formlardan desen çalışması için ön bilgilerin verilmesi ve canlı formlardan hızlı etütler yapılması.
12 Canlı formlardan desen çalışmaları yapılması.
13 Canlı formlardan desen çalışmaları yapılması.
14 Canlı modelden el, ayak, portre etütleri, inceleme ve eleştirisi.
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar DRAWINGS L. (1980). McCorquodale.Charles. European painting.
JOHN R. (1987). Figure drawing and anatomy for the artist. Bonanza Books.
PARRAMON J.M.(1997). Işık Gölge. Remzi Kitabevi.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam 14 -
Laboratuvar - -
Uygulama 14 -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 10 3 30
Ara Sınav 1 4 4
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 4 4
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 150
Toplam Yük / 30 5
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P8 P11 P12
Ö1 Gördüklerini ve tasarladıklarını çizgi ile yorumlayabilme. 5 - - -
Ö2 Grafik tasarım ürünlerini iki ve üç boyutlu olarak uygulayabilme. - 5 - -
Ö3 Mekân temelli sorunları açıklayabilme. - - 5 -
Ö4 Problemi açıklayabilme. - - - 3
Ö5 Problemi çözmek için gerekli teknikleri uygulayabilme. - - - 3
Ö6 Tasarım oluşturan unsurların ekonomik etkilerini tartışabilme. - - - 3