İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Adalet Meslek Yüksekokulu
Adalet Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
99900012 Yabancı Dil (İngilizce) I 1 Güz 1 2+0+0 2 2
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Hakan ALKAN
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. Hakan ALKAN K-103 [email protected] 7380
Dersin İçeriği
Bu ders, İngilizce farkındalığını artırırken, akademik okuma ve dinleme bazlı iletişimsel becerilerin, eleştirel düşüncenin öğrenci tarafından özümsenmesine önem verir.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerimizi hem üniversite eğitimleri süresince hem de mezun olduktan sonra kendilerini İngilizce yazılı ve sözlü olarak ifade edebildikleri, okuduklarını anlayabildikleri yeterliliğe getirmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri X
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P6 Bir yabancı dili Avrupa Dil Portfolyosu A1-A1+ seviyesi genel düzeyinde kullanır. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Gündelik hayata yönelik basit düzeydeki temel ifadeleri kullanabilme P.6.1 1
Ö2 Dinleme ve okuma metinlerinde geçen, sık kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme. P.6.2 1
Ö3 Sosyal ortamlarda kendini tanıtabilme, kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilme ve cevap verebilme. P.6.3 1
Ö4 Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları basit düzeyde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme. P.6.4 1
Ö5 Günlük hayatta karşılaşılan basit formları doldurabilme, kısa ve basit notlar oluşturabilme. P.6.5 1
Ö6 Kısa ve basit düzeydeki metinleri okuyabilme, ilan ve afiş gibi yazılı metinlerdeki basit içerikleri kavrayabilme. P.6.6 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Öğrencilerle tanışma. Dersin hedef ve kazanımlarını aktarma.
2 Meslekler ve işe gidip gelmek. Geniş zaman: Be. Geniş zaman: Olumlu ve olumsuz cümleler. (Ünite 1, Ders 1-2)
3 Geniş Zaman: Sorular. Mesleki etkinlikler. Tanışma sohbetleri. Okuma metni: "Super Commuters". Metinle ilgili çalışmalar. (Ünite 1, Ders 3-4)
4 Genel tekrar. (Ünite 1, Ders 1-2-3-4)
5 Aile ilişkileri ve kişilik özellikleri. Geniş Zaman: Who ve What ile sorular sorma ve soruları yanıtlama. Durum cümleleri kurma (am, is, are) (Ünite 2, Ders 1)
6 Kişilerin fiziksel görünümlerini betimleme. "Be" ve "have" ile cümleler kurma. (Ünite 2, Ders 2)
7 Yeteneklerden bahsetme: "Can" and "can't". Okuma metni: "An Unusual Family Business". Metinle ilgili çalışmalar. (Ünite 2, Ders 3-4)
8 Vize Sınavı
9 Ev işleri. Şimdiki zaman: Olumlu/olumsuz cümleler ve sorular. (Ünite 3, Ders 1)
10 Filmler. Nasıl davette bulunulur? Davete nasıl cevap verilir? Boş zaman aktiviteleri. Gramer: "Infinitive-Gerunds". (Ünite 3, Ders 2-3)
11 Okuma parçası: "Tied to our devices". Metinle ilgili çalışmalar. Genel tekrar. (Ünite 3, Ders 1-2-3-4)
12 Sahiplik/aidiyet cümleleri kurmak. Gramer: "Whose" ile soru cümleleri kurmak. Sahiplik/aitlik isimleri ve zamirleri. (Ünite 4, Ders 1)
13 Ödünç almak/vermek. Rica etmek/İzin istemek. Aitlik/Sahiplik isimleri/zamirleri. Gramer: Düzenli ve düzensiz kıyaslama sıfatları. (Ünite 4, Ders 2-3)
14 Final Sınavı
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Start Up 2 by Pearson Publishing
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Uygulama - -
Ödev - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 1 14
Ara Sınav 1 8 8
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 10 10
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 60
Toplam Yük / 30 2
Dersin AKTS Kredisi: 2
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P6
Ö1 Gündelik hayata yönelik basit düzeydeki temel ifadeleri kullanabilme 5
Ö2 Dinleme ve okuma metinlerinde geçen, sık kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme. 5
Ö3 Sosyal ortamlarda kendini tanıtabilme, kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilme ve cevap verebilme. 5
Ö4 Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları basit düzeyde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme. 5
Ö5 Günlük hayatta karşılaşılan basit formları doldurabilme, kısa ve basit notlar oluşturabilme. 5
Ö6 Kısa ve basit düzeydeki metinleri okuyabilme, ilan ve afiş gibi yazılı metinlerdeki basit içerikleri kavrayabilme. 5