İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Program Yeterlilikleri
Program Yeterlilikleri (PÖÇ), programı başarı ile tamamlayan ve mezun olan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu program için tanımlanmış olan Program Yeterlilikleri aşağıda verilmektedir.

(Aşağıdaki sekmelere tıklayarak program yeterliliklerine Sıralı ve "Bilgi", "Beceri", "Yetkinlik" kategorileri altında Sınıflandırılmış olarak ulaşabilirsiniz.)
(Program Yeterlilikleri, kilit ve alt yeterlilikler olarak aşağıda sıralı olarak verilmektedir.)
(Kilit Program Yeterliliklerine (KPÖÇ) bağlı Alt Program Yeterliliklerini (APÖÇ) görüntülemek için + işaretine basınız.)
P1) Hukukun temel kavram ve kurumlarının temel özellikleri öğrenmek
P.1.1) Adalet hukuk hizmetleri sektöründe çalışanların bilmesi gereken genel ilke ve kuralları bilir.
P2) Temel hukuk metinlerini asgari düzeyde incelemek, yorumlamak, değerlendirmek
P.2.1) Analitik düşünce yöntemini öğrenir ve hukuki kavramları karşılaştırabilme kabiliyetine sahip olur.
P3) Hukukun temel kavramları ve hukuk metodolojisine ilişkin temel bilgilerden hareketle, yalın hukuk problemlerini çözebilmek
P.3.1) Vaka analizleri yaparak, teorik bilgileri pratik uygulamada kullanabilme becerisini kazanır.
P4) Adli hizmetler alanında ihtiyaçları karşılayıcı temel bilgileri kullanabilme
P.4.1) Klavye kullanımı ve hukuki ve adli yazışma teknikleri hakkında bilgi ve ustalık sahibi olur
P5) Hukuk uygulamasında karşılaşılan temel sorunlar hakkında bilgi sahibi olmak
P.5.1) Uygulamada karşılaştığı hukuki sorunları, başta anayasa ve kanunlar olmak üzere, yargı içtihatları ve doktrin ile yorumlayıp çözüme kavuşturabilecek beceriye sahip olur.
P6) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portfolyosu A1-A1+ seviyesi genel düzeyinde kullanır.
P.6.1) Gündelik hayata yönelik basit düzeydeki temel ifadeleri kullanabilme
P.6.2) Dinleme ve okuma metinlerinde geçen, sık kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme.
P.6.3) Sosyal ortamlarda kendini tanıtabilme, kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilme ve cevap verebilme.
P.6.4) Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları basit düzeyde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme.
P.6.5) Günlük hayatta karşılaşılan basit formları doldurabilme, kısa ve basit notlar oluşturabilme.
P.6.6) Kısa ve basit düzeydeki metinleri okuyabilme, ilan ve afiş gibi yazılı metinlerdeki basit içerikleri kavrayabilme.
P7) Osmanlı'dan Türkiye Cumhuriyet'e gelen süreci genel hatlarıyla açıklayabilme ve dünya tarihi içerisindeki konumunu tespit edebilme.
P.7.1) Ana hatlarıyla Osmanlı'nın siyasi ve toplum yapısını ifade edebilme.
P.7.2) Millî Mücadele döneminin motivasyon unsurlarını açıklayabilme.
P.7.3) Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini farklı perspektiflerle aktarabilme.
P.7.4) Türkiye'nin siyasi, sosyokültürel ve sosyoekonomik yapısının temel saiklerini anlayabilme.
P.7.5) Türkiye'nin kuruluş süreci ve dünya tarihi içindeki konumunu çözümleyerek geniş bir perspektif sunabilme.
P.7.6) Türkiye'nin kuruluş sürecinin ve konumunun tarihi ve sosyal etkilerini özetleyebilme.
P8) Milletimizin ait olduğu medeniyeti tanımak ve meslek ahlakıyla hareket edebilmek ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olmak.
P.8.1) Meslek ahlakı ve sosyal sorumluluk bilincinin temel prensiplerine sahip olabilme
P.8.2) Meslek ahlakının ve sosyal sorumluluğun önemini hayata yansıtabilme
P.8.3) Çalışma hayatında meslek ahlakı ilkelerine ve sosyal sorumluluk bilincine uygun hareket edebilme
P.8.4) Alandaki meslek ahlakı kavramının ve sosyal sorumluluğun icabını ihtimamlı şekilde inceleyebilme.
P.8.5) Karşılayacağı problemler için meslek ahlakına uygun stratejiler üretebilme
P.8.6) Eşyaya teslim olmayan bir ahlak ile sosyal sorumluluğun etki ve sonuçlarını değerlendirebilme
P9) Türk dilinin yazılı ve sözlü anlatım biçimlerinde meydana gelebilecek anlatım bozukluklarının tespiti, giderilmesi ve doğru cümleler ile anlamlı konuşma metinlerinin üretimi ve bilimsel araştırma yöntemleri konularında yetkinleşebilme
P.9.1) Anlam ve anlatım bozukluklarını açıklayabilme
P.9.2) Yazım kurallarını, noktalama işaretlerini ve sözlü anlatım sorunlarını ayırt edebilme
P.9.3) Söyleyiş ve sesletim sorunlarını gidererek dilde doğru ve anlamlı konular özgün örneklendirme yapabilme
P.9.4) Türk dilinde imlâ ve noktalama işaretlerini sınıflandırabilme
P.9.5) Türk dilinin yazılı, sözlü ve tartışmaya dayalı anlatım türlerinde imlâ ve noktalama işaretlerini doğru bir şekilde kategorize edebilme
P.9.6) Bilimsel araştırma yöntemleri (konunun seçilmesi, sınırlandırılması ve ilgili kaynakların taranması) konusunda bilgi sahibi olabilmek, araştırma sonuçlarının yazıya geçirilmesi konusunda fikir sahibi olabilmek ve doğru kaynağı seçebilme
P10) Öğrencilerin bilgi teknolojilerini etkin ve verimli bir şekilde kullanarak akademik ve profesyonel hayatlarında karşılaştıkları problemleri çözme yetkinliği kazanmaları.
P.10.1) Bilgi teknolojileri ve bilgisayar sistemlerinin temel kavramlarını tanımlayabilme ve bu kavramlar arasındaki ilişkileri açıklayabilme.
P.10.2) Temel yazılım uygulamalarını (örneğin sunum yazılımı vb.) etkin bir şekilde kullanabilme ve bu araçlarla profesyonel belgeler hazırlayabilme.
P.10.3) İnternet ve web teknolojilerini kullanarak bilgi arama, bilgiye erişme ve bilgiyi güvenli bir şekilde paylaşma becerisi geliştirebilmesi
P.10.4) Veri güvenliği, etik ve gizlilik konularında bilinçli olma ve bu ilkeleri uygulayabilme.
P.10.5) Bilgisayar programlama ve algoritma mantığını temel seviyede kavrayarak basit programlar yazabilme.
P.10.6) Bilgi teknolojilerinin farklı disiplinlerdeki uygulamalarını anlama ve bu teknolojilerin potansiyel etkilerini değerlendirebilme.
P11) Sağlıklı ve güvenli bir çalışma ortamı oluşturmak için karşılaşılan sorunlarının çözümünde İSG ile ilgili bilgiler ile uygun yöntem ve araçları seçer ve kullanır.
P.11.1) İş sağlığı ve güvenliği kavramını bütün olarak açıklayabilme
P.11.2) İş ile insan sağlığı arasındaki etkileşimleri kavrayabilme
P.11.3) İş ve sağlık İlişkilerinde işyeri ortamı faktörlerini tanımlayabilme
P.11.4) İş ile ilgili hastalıkların neler olduğunu, nasıl ortaya çıktığını ve etkilerini bilme
P.11.5) İş ile ilgili hastalıklar ve meslek hastalıklarını önlemek için alınacak tedbirleri açıklayabilme
P.11.6) Çalışma ortamlarındaki risk etmenlerini belirleyip analiz ederek alınacak önlemleri açıklayabilme
P.11.7) Kaza oluşum teorilerini kavrayabilme ve risk değerlendirmesi standartlarını açıklayabilme
P.11.8) İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili mevzuat ve hukuksal sorumlulukları bilme
(Program Yeterlilikleri, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) düzey tanımlayıcıları için kullanılmış olan sınıflandırmaya (bilgi, beceri ve yetkinlikler) göre kilit ve alt yeterlilikleri olarak aşağıda verilmektedir.)
(Kilit Program Yeterliliklerine (KPÖÇ) bağlı Alt Program Yeterliliklerini (APÖÇ) görüntülemek için + işaretine basınız.)
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
P1) Hukukun temel kavram ve kurumlarının temel özellikleri öğrenmek
P.1.1) Adalet hukuk hizmetleri sektöründe çalışanların bilmesi gereken genel ilke ve kuralları bilir.
P2) Temel hukuk metinlerini asgari düzeyde incelemek, yorumlamak, değerlendirmek
P.2.1) Analitik düşünce yöntemini öğrenir ve hukuki kavramları karşılaştırabilme kabiliyetine sahip olur.
P3) Hukukun temel kavramları ve hukuk metodolojisine ilişkin temel bilgilerden hareketle, yalın hukuk problemlerini çözebilmek
P.3.1) Vaka analizleri yaparak, teorik bilgileri pratik uygulamada kullanabilme becerisini kazanır.
P4) Adli hizmetler alanında ihtiyaçları karşılayıcı temel bilgileri kullanabilme
P.4.1) Klavye kullanımı ve hukuki ve adli yazışma teknikleri hakkında bilgi ve ustalık sahibi olur
P5) Hukuk uygulamasında karşılaşılan temel sorunlar hakkında bilgi sahibi olmak
P.5.1) Uygulamada karşılaştığı hukuki sorunları, başta anayasa ve kanunlar olmak üzere, yargı içtihatları ve doktrin ile yorumlayıp çözüme kavuşturabilecek beceriye sahip olur.
P6) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portfolyosu A1-A1+ seviyesi genel düzeyinde kullanır.
P.6.1) Gündelik hayata yönelik basit düzeydeki temel ifadeleri kullanabilme
P.6.2) Dinleme ve okuma metinlerinde geçen, sık kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme.
P.6.3) Sosyal ortamlarda kendini tanıtabilme, kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilme ve cevap verebilme.
P.6.4) Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları basit düzeyde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme.
P.6.5) Günlük hayatta karşılaşılan basit formları doldurabilme, kısa ve basit notlar oluşturabilme.
P.6.6) Kısa ve basit düzeydeki metinleri okuyabilme, ilan ve afiş gibi yazılı metinlerdeki basit içerikleri kavrayabilme.
P7) Osmanlı'dan Türkiye Cumhuriyet'e gelen süreci genel hatlarıyla açıklayabilme ve dünya tarihi içerisindeki konumunu tespit edebilme.
P.7.1) Ana hatlarıyla Osmanlı'nın siyasi ve toplum yapısını ifade edebilme.
P.7.2) Millî Mücadele döneminin motivasyon unsurlarını açıklayabilme.
P.7.3) Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini farklı perspektiflerle aktarabilme.
P.7.4) Türkiye'nin siyasi, sosyokültürel ve sosyoekonomik yapısının temel saiklerini anlayabilme.
P.7.5) Türkiye'nin kuruluş süreci ve dünya tarihi içindeki konumunu çözümleyerek geniş bir perspektif sunabilme.
P.7.6) Türkiye'nin kuruluş sürecinin ve konumunun tarihi ve sosyal etkilerini özetleyebilme.
P8) Milletimizin ait olduğu medeniyeti tanımak ve meslek ahlakıyla hareket edebilmek ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olmak.
P.8.1) Meslek ahlakı ve sosyal sorumluluk bilincinin temel prensiplerine sahip olabilme
P.8.2) Meslek ahlakının ve sosyal sorumluluğun önemini hayata yansıtabilme
P.8.3) Çalışma hayatında meslek ahlakı ilkelerine ve sosyal sorumluluk bilincine uygun hareket edebilme
P.8.4) Alandaki meslek ahlakı kavramının ve sosyal sorumluluğun icabını ihtimamlı şekilde inceleyebilme.
P.8.5) Karşılayacağı problemler için meslek ahlakına uygun stratejiler üretebilme
P.8.6) Eşyaya teslim olmayan bir ahlak ile sosyal sorumluluğun etki ve sonuçlarını değerlendirebilme
P9) Türk dilinin yazılı ve sözlü anlatım biçimlerinde meydana gelebilecek anlatım bozukluklarının tespiti, giderilmesi ve doğru cümleler ile anlamlı konuşma metinlerinin üretimi ve bilimsel araştırma yöntemleri konularında yetkinleşebilme
P.9.1) Anlam ve anlatım bozukluklarını açıklayabilme
P.9.2) Yazım kurallarını, noktalama işaretlerini ve sözlü anlatım sorunlarını ayırt edebilme
P.9.3) Söyleyiş ve sesletim sorunlarını gidererek dilde doğru ve anlamlı konular özgün örneklendirme yapabilme
P.9.4) Türk dilinde imlâ ve noktalama işaretlerini sınıflandırabilme
P.9.5) Türk dilinin yazılı, sözlü ve tartışmaya dayalı anlatım türlerinde imlâ ve noktalama işaretlerini doğru bir şekilde kategorize edebilme
P.9.6) Bilimsel araştırma yöntemleri (konunun seçilmesi, sınırlandırılması ve ilgili kaynakların taranması) konusunda bilgi sahibi olabilmek, araştırma sonuçlarının yazıya geçirilmesi konusunda fikir sahibi olabilmek ve doğru kaynağı seçebilme
P10) Öğrencilerin bilgi teknolojilerini etkin ve verimli bir şekilde kullanarak akademik ve profesyonel hayatlarında karşılaştıkları problemleri çözme yetkinliği kazanmaları.
P.10.1) Bilgi teknolojileri ve bilgisayar sistemlerinin temel kavramlarını tanımlayabilme ve bu kavramlar arasındaki ilişkileri açıklayabilme.
P.10.2) Temel yazılım uygulamalarını (örneğin sunum yazılımı vb.) etkin bir şekilde kullanabilme ve bu araçlarla profesyonel belgeler hazırlayabilme.
P.10.3) İnternet ve web teknolojilerini kullanarak bilgi arama, bilgiye erişme ve bilgiyi güvenli bir şekilde paylaşma becerisi geliştirebilmesi
P.10.4) Veri güvenliği, etik ve gizlilik konularında bilinçli olma ve bu ilkeleri uygulayabilme.
P.10.5) Bilgisayar programlama ve algoritma mantığını temel seviyede kavrayarak basit programlar yazabilme.
P.10.6) Bilgi teknolojilerinin farklı disiplinlerdeki uygulamalarını anlama ve bu teknolojilerin potansiyel etkilerini değerlendirebilme.
P11) Sağlıklı ve güvenli bir çalışma ortamı oluşturmak için karşılaşılan sorunlarının çözümünde İSG ile ilgili bilgiler ile uygun yöntem ve araçları seçer ve kullanır.
P.11.1) İş sağlığı ve güvenliği kavramını bütün olarak açıklayabilme
P.11.2) İş ile insan sağlığı arasındaki etkileşimleri kavrayabilme
P.11.3) İş ve sağlık İlişkilerinde işyeri ortamı faktörlerini tanımlayabilme
P.11.4) İş ile ilgili hastalıkların neler olduğunu, nasıl ortaya çıktığını ve etkilerini bilme
P.11.5) İş ile ilgili hastalıklar ve meslek hastalıklarını önlemek için alınacak tedbirleri açıklayabilme
P.11.6) Çalışma ortamlarındaki risk etmenlerini belirleyip analiz ederek alınacak önlemleri açıklayabilme
P.11.7) Kaza oluşum teorilerini kavrayabilme ve risk değerlendirmesi standartlarını açıklayabilme
P.11.8) İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili mevzuat ve hukuksal sorumlulukları bilme
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
P1) Hukukun temel kavram ve kurumlarının temel özellikleri öğrenmek
P.1.1) Adalet hukuk hizmetleri sektöründe çalışanların bilmesi gereken genel ilke ve kuralları bilir.
P2) Temel hukuk metinlerini asgari düzeyde incelemek, yorumlamak, değerlendirmek
P.2.1) Analitik düşünce yöntemini öğrenir ve hukuki kavramları karşılaştırabilme kabiliyetine sahip olur.
P3) Hukukun temel kavramları ve hukuk metodolojisine ilişkin temel bilgilerden hareketle, yalın hukuk problemlerini çözebilmek
P.3.1) Vaka analizleri yaparak, teorik bilgileri pratik uygulamada kullanabilme becerisini kazanır.
P4) Adli hizmetler alanında ihtiyaçları karşılayıcı temel bilgileri kullanabilme
P.4.1) Klavye kullanımı ve hukuki ve adli yazışma teknikleri hakkında bilgi ve ustalık sahibi olur
P5) Hukuk uygulamasında karşılaşılan temel sorunlar hakkında bilgi sahibi olmak
P.5.1) Uygulamada karşılaştığı hukuki sorunları, başta anayasa ve kanunlar olmak üzere, yargı içtihatları ve doktrin ile yorumlayıp çözüme kavuşturabilecek beceriye sahip olur.
P10) Öğrencilerin bilgi teknolojilerini etkin ve verimli bir şekilde kullanarak akademik ve profesyonel hayatlarında karşılaştıkları problemleri çözme yetkinliği kazanmaları.
P.10.1) Bilgi teknolojileri ve bilgisayar sistemlerinin temel kavramlarını tanımlayabilme ve bu kavramlar arasındaki ilişkileri açıklayabilme.
P.10.2) Temel yazılım uygulamalarını (örneğin sunum yazılımı vb.) etkin bir şekilde kullanabilme ve bu araçlarla profesyonel belgeler hazırlayabilme.
P.10.3) İnternet ve web teknolojilerini kullanarak bilgi arama, bilgiye erişme ve bilgiyi güvenli bir şekilde paylaşma becerisi geliştirebilmesi
P.10.4) Veri güvenliği, etik ve gizlilik konularında bilinçli olma ve bu ilkeleri uygulayabilme.
P.10.5) Bilgisayar programlama ve algoritma mantığını temel seviyede kavrayarak basit programlar yazabilme.
P.10.6) Bilgi teknolojilerinin farklı disiplinlerdeki uygulamalarını anlama ve bu teknolojilerin potansiyel etkilerini değerlendirebilme.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
P1) Hukukun temel kavram ve kurumlarının temel özellikleri öğrenmek
P.1.1) Adalet hukuk hizmetleri sektöründe çalışanların bilmesi gereken genel ilke ve kuralları bilir.
P2) Temel hukuk metinlerini asgari düzeyde incelemek, yorumlamak, değerlendirmek
P.2.1) Analitik düşünce yöntemini öğrenir ve hukuki kavramları karşılaştırabilme kabiliyetine sahip olur.
P3) Hukukun temel kavramları ve hukuk metodolojisine ilişkin temel bilgilerden hareketle, yalın hukuk problemlerini çözebilmek
P.3.1) Vaka analizleri yaparak, teorik bilgileri pratik uygulamada kullanabilme becerisini kazanır.
P4) Adli hizmetler alanında ihtiyaçları karşılayıcı temel bilgileri kullanabilme
P.4.1) Klavye kullanımı ve hukuki ve adli yazışma teknikleri hakkında bilgi ve ustalık sahibi olur
P5) Hukuk uygulamasında karşılaşılan temel sorunlar hakkında bilgi sahibi olmak
P.5.1) Uygulamada karşılaştığı hukuki sorunları, başta anayasa ve kanunlar olmak üzere, yargı içtihatları ve doktrin ile yorumlayıp çözüme kavuşturabilecek beceriye sahip olur.