Adalet
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Adalet Meslek Yüksekokulu
Adalet Programı
Ders Bolognaları
Adalet Meslek Yüksekokulu
Adalet Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
00131332 | Klavye Kullanımı III | 2 | Güz | 3 | 2+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Serkan YAYLA |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Öğr.Gör. Serkan YAYLA | M-304 | [email protected] | 0 |
Dersin İçeriği
F klavye kullanarak klavyeye ve ekrana bakmadan tekniğine uygun olarak on parmakla harf ve sayı tuşlarını hızlı ve hatasız kullanma, noktalama işaretleri ile yardımcı tuşları hızlı ve hatasız kullanma, süreli metin yazma, hız arttırma-hata azaltma, okunan/dinlenen metni yazma çalışmaları dersi içeriğini oluşturur
Dersin Amacı
F Klavyeyi kullanarak klavye ve ekrana bakmadan tekniğine uygun olarak hızlı ve hatasız yazma bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P4 | Adli hizmetler alanında ihtiyaçları karşılayıcı temel bilgileri kullanabilme | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Klavye kullanımı ve hukuki ve adli yazışma teknikleri hakkında bilgi ve ustalık sahibi olur | P.4.1 | 4,7 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Daktilografi kitabından 1 dakika süreye karşı yazı yazma |
2 | İnternet sayfalarından 1 dakika süreye karşı yazı yazma |
3 | Daktilografi kitabından 3 dakika süreye karşı yazı yazma |
4 | İnternet sayfalarından 3 dakika süreye karşı yazı yazma |
5 | Daktilografi kitabından 5 dakika süreye karşı yazı yazma |
6 | İnternet sayfalarından 5 dakika süreye karşı yazı yazma |
7 | Daktilografi kitabından 10 dakika süreye karşı yazı yazma |
8 | İnternet sayfalarından 10 dakika süreye karşı yazı yazma |
9 | İnternet sayfalarından 3 dakika süreye karşı yazı yazma |
10 | İnternet sayfalarından 5 dakika süreye karşı yazı yazma |
11 | İnternet sayfalarından 10 dakika süreye karşı yazı yazma |
12 | İnternet sayfalarından 5 dakika süreye karşı yazı yazma |
13 | İnternet sayfalarından 10 dakika süreye karşı yazı yazma |
14 | İnternet sayfalarından 5 dakika süreye karşı yazı yazma |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Daktilografi Kitabı, Muzaffer Okutan, Devlet Kitapları Yayınları, 12. Baskı, 1999. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Uygulama | - | - |
Ödev | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınav | 1 | 9 | 9 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü: | 117 | ||
Toplam Yük / 30 | 3,90 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P4 |
---|---|---|
Ö1 | Klavye kullanımı ve hukuki ve adli yazışma teknikleri hakkında bilgi ve ustalık sahibi olur | 5 |