Adalet
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Adalet Meslek Yüksekokulu
Adalet Programı
Ders Bolognaları
Adalet Meslek Yüksekokulu
Adalet Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
00130212 | Ceza Usul Hukuku | 2 | Güz | 3 | 3+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Zeliha ALPSOY |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Öğr.Gör. Zeliha ALPSOY | H-207 | [email protected] | 7480 | Salı 10:00-11:30 |
Dersin İçeriği
Dersin içeriğini genel olarak, bir suç sonrası maddi gerçeğe ulaşabilmek için yapılan ve savcılık ile onun emrindeki kolluğun ön planda olduğu soruşturma aşaması ve ceza mahkemelerinde yapılan yargılama aşaması (kovuşturma) oluşturmaktadır. Bu kapsamda Cumhuriyet Savcısının ve kolluğun suç işlendikten sonra suça ilişkin soruşturmada gerçekleştirmiş olduğu delil araştırmaları, yakalama ve tutuklama gibi koruma tedbirleri incelenmektedir.
Dersin Amacı
Dersin amacını işlenmiş olan bir suça ilişkin tüm şüphelerin ortadan kaldırılarak maddi gerçeğin ortaya çıkarılmasında izlenmesi gereken süreci araştırmaktır. Ceza muhakemesinin maddi gerçeği ortaya çıkarırken temel hak ve özgürlükleri koruma, hem sanık hem de mağdur haklarını işlevsel kılma amacı dersinde bütününe hakim olmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Hukukun temel kavram ve kurumlarının temel özellikleri öğrenmek | 5 |
P2 | Temel hukuk metinlerini asgari düzeyde incelemek, yorumlamak, değerlendirmek | 5 |
P3 | Hukukun temel kavramları ve hukuk metodolojisine ilişkin temel bilgilerden hareketle, yalın hukuk problemlerini çözebilmek | 5 |
P4 | Adli hizmetler alanında ihtiyaçları karşılayıcı temel bilgileri kullanabilme | 5 |
P5 | Hukuk uygulamasında karşılaşılan temel sorunlar hakkında bilgi sahibi olmak | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Adalet hukuk hizmetleri sektöründe çalışanların bilmesi gereken genel ilke ve kuralları bilir. | P.1.1 | 1 |
Ö2 | Analitik düşünce yöntemini öğrenir ve hukuki kavramları karşılaştırabilme kabiliyetine sahip olur. | P.2.1 | 1 |
Ö3 | Vaka analizleri yaparak, teorik bilgileri pratik uygulamada kullanabilme becerisini kazanır. | P.3.1 | 1 |
Ö4 | Uygulamada karşılaştığı hukuki sorunları, başta anayasa ve kanunlar olmak üzere, yargı içtihatları ve doktrin ile yorumlayıp çözüme kavuşturabilecek beceriye sahip olur. | P.5.1 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Ceza Muhakemesine Giriş ve Kanunda Yer Almayan Kurum ve Kavramlar, Ceza Muhakemesi Kurallarının Uygulama Alanı |
2 | Muhakeme Engelleri, Ceza Muhakemesi İşlemleri |
3 | Muhakemede Rol Alanlar: Muhakeme Süjeleri(Hakim, Savcı, Şüpheli-Sanık, Müdafi) |
4 | Muhakemeye Katılanlar: Tanık, Bilirkişi, Mağdur, Suçtan Zarar Gören, Malen Sorumlu, Katılan |
5 | Koruma Tedbirleri, Özellikleri, Ön şartları ,Koruma Tedbirlerinden Yakalama ve Gözaltı, Tutuklama ve Adli Kontrol |
6 | Koruma Tedbirlerinden Arama ve El Koyma, Koruma Tedbirlerinden Telekominikasyon Yoluyla Yapılan İletişimin Denetlenmesi |
7 | Koruma Tedbirlerinden Gizli Soruşturmacı Görevlendirilmesi ve Teknik Araçla İzleme, |
8 | Ceza Muhakemesinin Yürüyüşü Soruşturma Evresi( Soruşturma Evresinin Başlaması, Soruşturma İşlemleri, Soruşturma Evresinin Sona Ermesi, İddianamenin Kabulü veya İadesi) |
9 | Ceza Muhakemesinin Yürüyüşü Kovuşturma Evresi(Duruşma Hazırlığı, Duruşma, Kamu Davasının Sona Ermesi) |
10 | Özel Muhakeme Usulleri (Gaipleri ve Kaçakları Muhakemesi, Tüzel Kişilerin Soruşturmada ve Kovuşturmada Temsili, Bazı Suçlara İlişkin Muhakeme Usulü,Uzlaşma,Müsadere) |
11 | Kanun Yolları, Olağan Kanun Yollarından İtiraz, İstinaf, Temyiz |
12 | Olağanüstü Kanun Yollarından Yargıtay Cumhuriyet Başsavcısının İtirazı, Kanun Yararına Bozma, Yargılanmanın Yenilenmesi |
13 | Yargılama Giderleri, Adli Tatil ve Bilgi İsteme |
14 | Yargılama Giderleri, Adli Tatil ve Bilgi İsteme |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | ÖZBEK, Veli Özer , Doğan, Koray , Bacaksız, Pınar , TEPE, İlker Tepe, Ceza Muhakemesi Hukuku Temel Bilgiler, 12. Baskı, Seçkin Yayınları, 2022. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Uygulama | - | - |
Ödev | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 144 | ||
Toplam Yük / 30 | 4,80 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 | P5 |
---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Adalet hukuk hizmetleri sektöründe çalışanların bilmesi gereken genel ilke ve kuralları bilir. | 4 | 4 | 4 | 4 |
Ö2 | Analitik düşünce yöntemini öğrenir ve hukuki kavramları karşılaştırabilme kabiliyetine sahip olur. | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö3 | Vaka analizleri yaparak, teorik bilgileri pratik uygulamada kullanabilme becerisini kazanır. | 4 | 4 | 4 | 4 |
Ö4 | Uygulamada karşılaştığı hukuki sorunları, başta anayasa ve kanunlar olmak üzere, yargı içtihatları ve doktrin ile yorumlayıp çözüme kavuşturabilecek beceriye sahip olur. | 4 | 4 | 4 | 4 |