Adalet
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Adalet Meslek Yüksekokulu
Adalet Programı
Ders Bolognaları
Adalet Meslek Yüksekokulu
Adalet Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
00130211 | Medeni Usul Hukuku | 2 | Güz | 3 | 3+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Şehnaz KÖSEOĞLU |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Öğr.Gör. Şehnaz KÖSEOĞLU | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Medeni hukuka ilişkin uyuşmazlıklarda uyuşmazlığın çözümüne ilişkin başvurulacak yargı organları, görevli-yetkili mahkemeler, yargılamaya ilişkin genel ilkeler, dava türleri, davanın açılması, tahkikât aşaması ve bu aşamada taraf ve mahkeme usûl işlemleri, yargılamada ispat faaliyeti, ispat yükü, deliller ve hüküm aşaması, istinaf kanun yolu ile yapılan değişikliklerin işlendiği kanun yolları, özel yargılama usûlleri, geçici hukuki koruma olarak ihtiyatî tedbir yargılaması ve tahkim konusu dersin içeriğidir.
Dersin Amacı
Medeni Usul Hukuku kişilerin maddi hukuktan kaynaklanan sübjektif haklarının talep edilmesi ve korunmasına hizmet eden bir alan olup, bu derste özel hukuktan kaynaklanan sübjektif haklarının ihlali halinde bu haklara ilişkin koruma, yerine getirilme ya da tazmin taleplerinin nasıl olması gerektiğinin gösterilmesi ve bu yolla medeni usul hukukunun varmak istediği genel barışın sağlanması ve taraflar arasındaki uyuşmazlıklara çözüm yollarının öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Hukukun temel kavram ve kurumlarının temel özellikleri öğrenmek | 5 |
P2 | Temel hukuk metinlerini asgari düzeyde incelemek, yorumlamak, değerlendirmek | 5 |
P3 | Hukukun temel kavramları ve hukuk metodolojisine ilişkin temel bilgilerden hareketle, yalın hukuk problemlerini çözebilmek | 5 |
P4 | Adli hizmetler alanında ihtiyaçları karşılayıcı temel bilgileri kullanabilme | 5 |
P5 | Hukuk uygulamasında karşılaşılan temel sorunlar hakkında bilgi sahibi olmak | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Adalet hukuk hizmetleri sektöründe çalışanların bilmesi gereken genel ilke ve kuralları bilir. | P.1.1 | 1 |
Ö2 | Analitik düşünce yöntemini öğrenir ve hukuki kavramları karşılaştırabilme kabiliyetine sahip olur. | P.2.1 | 1 |
Ö3 | Vaka analizleri yaparak, teorik bilgileri pratik uygulamada kullanabilme becerisini kazanır. | P.3.1 | 1 |
Ö4 | Uygulamada karşılaştığı hukuki sorunları, başta anayasa ve kanunlar olmak üzere, yargı içtihatları ve doktrin ile yorumlayıp çözüme kavuşturabilecek beceriye sahip olur. | P.5.1 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Medeni Usul Hukukunun Yargı Çeşitleri İçindeki Yeri, Mahkemeler Teşkilatı( İlk Derece Mahkemeleri, İstinaf Mahkemeleri, Üst Derece Mahkemesi olarak Yargıtay) |
2 | Mahkemelerde Görev ve Mahkemelerde Yetki |
3 | Genel Mahkemeler Arasında İş Dağılımı ve İş Bölümü, Mahkemelere Yardımcı Organlar, Dava Kavramı, Tarafları, Davaya Vekâlet |
4 | Dava Şartları, Dava Çeşitleri ve Özellikleri, Davanın İkamesi( Davaya Cevap, Cevaba Cevap, Cevaba Cevaba Cevap Dilekçeleri) |
5 | Öninceleme ve Tahkikat Aşaması, Delil Kavramı, Delillerin Hasredilmesi ve Delil Çeşitleri(Kesin Delil- Takdiri Delil) |
6 | Tahkikatın Bitmesi ve Hüküm Verilmesi, Sözlü Yargılama |
7 | Davadaki Özel Durumlar( Hadise- Bekletici Sorun- Dava Arkadaşlığı- Davaların Ayrılması/Birleştirilmesi) ,Davadaki Özel Durumlar(Davaya Müdahale-Davanın İhbarı, Feragat/Kabul-Karşılık Dava-Islah) |
8 | İlk İtirazlar, İhtiyati Tedbirler, Delillerin Tespiti, Genel Olarak Kanun Yolları |
9 | İstinaf Yolu, Temyiz Yolu |
10 | Kanun Yararına Temyiz, İçtihatların Birleştirilmesi |
11 | Kesin Hüküm( Maddi Anlamda Kesin Hüküm-Şekli Anlamda Kesin Hüküm) ,Yargılamanın İadesi |
12 | Özel Yargılama Usulleri( Basit Yargılama Usulü- Yazılı Yargılama Usulü) |
13 | Alternatif Uyuşmazlık Çözüm Yolları, Arabuluculuk |
14 | Tahkim |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Medeni Usul Hukuku Temel Bilgiler, Hakan PEKCANITEZ/Oğuz ATALAY/Muhammet ÖZEKES 16. Baskı Yetkin Yayınları, 2022 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Uygulama | - | - |
Ödev | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 11 | 11 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 145 | ||
Toplam Yük / 30 | 4,83 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 | P5 |
---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Adalet hukuk hizmetleri sektöründe çalışanların bilmesi gereken genel ilke ve kuralları bilir. | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö2 | Analitik düşünce yöntemini öğrenir ve hukuki kavramları karşılaştırabilme kabiliyetine sahip olur. | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö3 | Vaka analizleri yaparak, teorik bilgileri pratik uygulamada kullanabilme becerisini kazanır. | 4 | 4 | 4 | 4 |
Ö4 | Uygulamada karşılaştığı hukuki sorunları, başta anayasa ve kanunlar olmak üzere, yargı içtihatları ve doktrin ile yorumlayıp çözüme kavuşturabilecek beceriye sahip olur. | 4 | 4 | 4 | 4 |