İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Adalet Meslek Yüksekokulu
Adalet Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
00121323 Yargı Örgütü 1 Bahar 2 2+0+0 4 4
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Şehnaz KÖSEOĞLU
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Hukuk Devleti ve Yargı Erki, Yargı Bağımsızlığı, Hakimler, Savcılar, Kalem Görevlileri, Yargı Örgütü ile İlgili İdari Organlar ve Diğer Meslekler, Mahkemelerin Sınıflandırılması ve Türk Yargı Örgütünün Şeması, Adli Yargı Örgütü, İdari Yargı Örgütü
Dersin Amacı
Türk adalet sistemi ve mahkemelerin yapı, işleyiş ve görevlerinin anlaşılmasını sağlamak dersin amacını oluşturur.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Hukukun temel kavram ve kurumlarının temel özellikleri öğrenmek 5
P2 Temel hukuk metinlerini asgari düzeyde incelemek, yorumlamak, değerlendirmek 4
P3 Hukukun temel kavramları ve hukuk metodolojisine ilişkin temel bilgilerden hareketle, yalın hukuk problemlerini çözebilmek 3
P4 Adli hizmetler alanında ihtiyaçları karşılayıcı temel bilgileri kullanabilme 5
P5 Hukuk uygulamasında karşılaşılan temel sorunlar hakkında bilgi sahibi olmak 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Adalet hukuk hizmetleri sektöründe çalışanların bilmesi gereken genel ilke ve kuralları bilir. P.1.1 1
Ö2 Analitik düşünce yöntemini öğrenir ve hukuki kavramları karşılaştırabilme kabiliyetine sahip olur. P.2.1 1
Ö3 Uygulamada karşılaştığı hukuki sorunları, başta anayasa ve kanunlar olmak üzere, yargı içtihatları ve doktrin ile yorumlayıp çözüme kavuşturabilecek beceriye sahip olur. P.5.1 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Yargı Örgütü Ders Tanıtımı ve Genel Giriş
2 Uyuşmazlık Kavramı ve Çözüm Yolları
3 Cezalandırma yetkisi, Kuvvetler Ayrılığı ve Yargı-Yasama/Yargı-Yürütme İlişkisi
4 Genel olarak Türk Yargı Örgütü
5 Yargılama Alanında İnsan Kaynağı
6 Anayasa Yargısı ve Anayasa Mahkemesi
7 Adli Yargı ve İlk Derece Mahkemeleri
8 İlk Derece Hukuk Mahkemeleri( Genel Yetkili Mahkemeler/ Özel Mahkemeler)
9 İlk Derece Ceza Mahkemeleri( Genel Yetkili Mahkemeler/ Özel Yetkili Mahkeme)
10 Bölge Adliye Mahkemeleri, Yapısı, İşleyişi
11 Temyiz ve Yargıtay
12 İdari Yargı Örgütü( İlk Derece Mahkemeleri, İdare Mahkemeleri, Vergi Mahkemeleri)
13 Bölge İdare Mahkemesi Yapısı, İşleyişleri, Temyiz ve Danıştay
14 Uyuşmazlık Yargısı, Hesap Yargısı, Seçim Yargısı
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Yargı Örgütü, Murat ATALI/İbrahim ERMENEK/Hilal ÜNAL KAYA, Seçkin Yayınları, 6. Baskı, 2023
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Uygulama - -
Ödev - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 5 70
Ara Sınav 1 8 8
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 10 10
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 116
Toplam Yük / 30 3,87
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P5
Ö1 Adalet hukuk hizmetleri sektöründe çalışanların bilmesi gereken genel ilke ve kuralları bilir. 5 5 5
Ö2 Analitik düşünce yöntemini öğrenir ve hukuki kavramları karşılaştırabilme kabiliyetine sahip olur. 3 3 3
Ö3 Uygulamada karşılaştığı hukuki sorunları, başta anayasa ve kanunlar olmak üzere, yargı içtihatları ve doktrin ile yorumlayıp çözüme kavuşturabilecek beceriye sahip olur. 4 4 4