Adalet
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Adalet Meslek Yüksekokulu
Adalet Programı
Ders Bolognaları
Adalet Meslek Yüksekokulu
Adalet Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
00121322 | Halkla İlişkiler ve İletişim Teknikleri | 1 | Bahar | 2 | 2+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Eda SEZERER ALBAYRAK |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Doç. Dr. Eda SEZERER ALBAYRAK | C-CZ28 | [email protected] | 7262 | Pazartesi 13:00-14:00 |
Dersin İçeriği
Halkla İlişkilerin tarihçesi, dünyada ve Türkiyede halkla ilşkiler, halkla ilişkilerin tanımı, amaçları ve sosyal sorumlulukları, halkla ilişkiler ve propaganda, halkla ilişkiler ve pazarlama, halkla ilişkiler ve tanıtım, halkla ilişkiler ve iletişim, halkla ilişkilerin örgütsel yapısı, halkla ilişkiler uzmanının nitelikleri, halkla ilişkilerde hedef kitle, halkla İlişkiler uygulama süreçleri, imaj ve imaj geliştirme, kriz yönetimi, halkla ilişkilerin ahlaki yönü ve halkla ilişkiler uygulamaları konuları dersin içeriğini oluşturur.
Dersin Amacı
Halkla İlişkiler ve iletişim tekniklerini öğreterek muhataplar ile ilişkilerde bilimsel yaklaşımları kullanarak kolay etkileşimi sağlayabilme ve iletişimde ses, söz, beden dilini kullanma becerilerini geliştirme dersin temel amacıdır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P4 | Adli hizmetler alanında ihtiyaçları karşılayıcı temel bilgileri kullanabilme | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Adalet hukuk hizmetleri sektöründe çalışanların bilmesi gereken genel ilke ve kuralları bilir. | P.1.1 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Halkla İlişkiler Kavramı, Halkla İlişkilerin Amacı, Halkla İlişkilerin Temel Özellikleri, Halkla İlişkilerin Temel İlkeleri |
2 | Halkla İlişkiler Kavramı, Halkla İlişkilerin Amacı, Halkla İlişkilerin Temel Özellikleri, Halkla İlişkilerin Temel İlkeleri |
3 | Halkla İlişkilerde Sosyal Sorumluluk, Halkla İlişkilerde Sosyal Sorumluluk, Halkla İlişkilerde Araştırma Yöntemleri |
4 | Halkla İlişkilerde Sosyal Sorumluluk, Halkla İlişkilerde Sosyal Sorumluluk, Halkla İlişkilerde Araştırma Yöntemleri |
5 | Sosyal İlişkiler ve Toplum, İnsan İlişkileri, Protokol ve Görgü Kuralları, Yüz Yüze İlişkilerde Dikkat Edilmesi Gereken Kurallar |
6 | Sosyal İlişkiler ve Toplum, İnsan İlişkileri, Protokol ve Görgü Kuralları, Yüz Yüze İlişkilerde Dikkat Edilmesi Gereken Kurallar |
7 | Toplumda Dikkat Edilmesi Gereken Kurallar, Ast - Üst İlişkileri |
8 | Toplumda Dikkat Edilmesi Gereken Kurallar, Ast - Üst İlişkileri |
9 | İletişim Kavramı, İletişimin Özellikleri, İletişimin Temel İlkeleri, İletişim Engelleri |
10 | İletişim Kavramı, İletişimin Özellikleri, İletişimin Temel İlkeleri, İletişim Engelleri |
11 | İletişimin Sınıflandırılması, Sözel İletişim, Sen Dili / Ben Dili, Dinleme Becerisi |
12 | İletişimin Sınıflandırılması, Sözel İletişim, Sen Dili / Ben Dili, Dinleme Becerisi |
13 | Sözsüz İletişim, Beden Dili, Nesnel İletişim, Kişiler Arası Mesafe, Oturuş ve Yürüyüş Biçimi, Kıyafet ve Aksesuarlar, Renkler |
14 | Sözsüz İletişim, Beden Dili, Nesnel İletişim, Kişiler Arası Mesafe, Oturuş ve Yürüyüş Biçimi, Kıyafet ve Aksesuarlar, Renkler |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | 1 |
İletişime Giriş. Ünsal Oskay. Istanbul: Alfa Yayınlaro, 2015 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Uygulama | - | - |
Ödev | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınav | 1 | 9 | 9 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 11 | 11 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 118 | ||
Toplam Yük / 30 | 3,93 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 |
---|---|---|
Ö1 | Adalet hukuk hizmetleri sektöründe çalışanların bilmesi gereken genel ilke ve kuralları bilir. | 3 |