Adalet
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Adalet Meslek Yüksekokulu
Adalet Programı
Ders Bolognaları
Adalet Meslek Yüksekokulu
Adalet Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 00120122 | Klavye Kullanımı II | 1 | Bahar | 2 | 3+0+0 | 4 | 4 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Barış EMLEK |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör. Barış EMLEK | M-304 | [email protected] | 0000 | Cuma 10:00-12:00 |
Dersin İçeriği
F klavye kullanarak klavyeye ve ekrana bakmadan tekniğine uygun olarak on parmakla harf ve sayı tuşlarını hızlı ve hatasız kullanma, noktalama işaretleri le yardımcı tuşları hızlı ve hatasız kullanma, süreli metin yazma, hız arttırma-hata azaltma, okunan/dinlenen metni yazma çalışmaları dersi içeriğini oluşturur.
Dersin Amacı
F Klavyeyi kullanarak klavye ve ekrana bakmadan tekniğine uygun olarak hızlı ve hatasız yazma bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P4 | Adli hizmetler alanında ihtiyaçları karşılayıcı temel bilgileri kullanabilme | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Klavye kullanımı ve hukuki ve adli yazışma teknikleri hakkında bilgi ve ustalık sahibi olur | P.4.1 | 4,7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | " "noktalı virgül, "â,ê,î,û,ô"şapkalı harfler, "-"tire tuşu, ": "iki nokta, "?"soru işareti ve "Â"şapkalı büyük harfler çalışılması |
| 2 | "1"ve "4"sayıları, "7"sayısı çalışılması |
| 3 | "3"sayısı ve "8"sayısı çalışılması |
| 4 | "2"sayısı ve "9"sayısı çalışılması |
| 5 | 5 sayısı ve 0 sayısı çalışılması |
| 6 | "6"sayısı ve "çift tırnak ve ‘ tek tırnak işaretleri çalışılması |
| 7 | ( parantez açma, ) parantez kapama, / slash (taksim) işareti ve $ işareti çalışılması |
| 8 | "_"alt çizgi ve "%"yüzde işareti çalışılması |
| 9 | "á, è, ì, ó, ù"işaretleri çalışılması |
| 10 | Roma rakamları çalışılması |
| 11 | Caps lock tuşu çalışılması |
| 12 | Tab tuşu çalışılması |
| 13 | silme(backspace) tuşu çalışılması |
| 14 | genel tekrar |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Daktilografi, Muzaffer Okutan, Devlet Kitapları Yayınları, 12. Baskı, 1999. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
| Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 12 | 12 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 117 | ||
| Toplam Yük / 30 | 3,90 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P4 |
|---|---|---|
| Ö1 | Klavye kullanımı ve hukuki ve adli yazışma teknikleri hakkında bilgi ve ustalık sahibi olur | 5 |
