Adalet
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Adalet Meslek Yüksekokulu
Adalet Programı
Ders Bolognaları
Adalet Meslek Yüksekokulu
Adalet Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
00110111 | Anayasa Hukuku | 1 | Güz | 1 | 2+0+0 | 6 | 6 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Zeliha ALPSOY |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Öğr.Gör. Zeliha ALPSOY | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
İnsan aklının yaratıcı fonksiyonunun, alternatifler üreten hale getirilmesine katkı sağlayan, hukuk genel kültürü ile Anayasa hukuku genel esasları konuları dersin içeriğini oluşurur
Dersin Amacı
Anayasa hukukunun evrensel prensiplerini ve mevcut Anayasanın kurallarını öğretmek ve tanıtmak ile yetinmeyen ve eleştirisel düşüncenin oluşmasını sağlayan
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Hukukun temel kavram ve kurumlarının temel özellikleri öğrenmek | 5 |
P2 | Temel hukuk metinlerini asgari düzeyde incelemek, yorumlamak, değerlendirmek | 5 |
P3 | Hukukun temel kavramları ve hukuk metodolojisine ilişkin temel bilgilerden hareketle, yalın hukuk problemlerini çözebilmek | 5 |
P4 | Adli hizmetler alanında ihtiyaçları karşılayıcı temel bilgileri kullanabilme | 5 |
P5 | Hukuk uygulamasında karşılaşılan temel sorunlar hakkında bilgi sahibi olmak | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Adalet hukuk hizmetleri sektöründe çalışanların bilmesi gereken genel ilke ve kuralları bilir. | P.1.1 | 1 |
Ö2 | Analitik düşünce yöntemini öğrenir ve hukuki kavramları karşılaştırabilme kabiliyetine sahip olur. | P.2.1 | 1 |
Ö3 | Uygulamada karşılaştığı hukuki sorunları, başta anayasa ve kanunlar olmak üzere, yargı içtihatları ve doktrin ile yorumlayıp çözüme kavuşturabilecek beceriye sahip olur. | P.5.1 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Anayasa Hukukunun Bilgi Kaynakları ve Anayasa Hukuku Kavramı, Anayasa Kavramı |
2 | Kanunların Anayasaya Uygunluğunun Denetimi: Anayasa Yargısı Kurucu İktidar Kavramı |
3 | Devlet Kavramı Devlet Şekilleri I: Monarşi-Cumhuriyet |
4 | Devlet Şekilleri II: Tek Devlet-Bileşik Devlet Hükümet Sistemleri I |
5 | Hükümet Sistemleri II Demokrasi Teorileri ve Egemenliğin Kullanılması Bakımından Demokrasi Tipleri (Doğrudan-Yarı Doğrudan-Temsili Demokrasi) |
6 | Hükümet Sistemleri II Demokrasi Teorileri ve Egemenliğin Kullanılması Bakımından Demokrasi Tipleri (Doğrudan-Yarı Doğrudan-Temsili Demokrasi) |
7 | Seçim Sistemleri Temel Hak ve Hürriyetler Anayasal Devlet Tanımı ve Nitelikler |
8 | Seçim Sistemleri Temel Hak ve Hürriyetler Anayasal Devlet Tanımı ve Nitelikler |
9 | Anayasal Devleti Oluşturmak Sorunu Osmanlı Anayasal Gelişmeleri |
10 | Anayasal Devleti Oluşturmak Sorunu Osmanlı Anayasal Gelişmeleri |
11 | Cumhuriyet Dönemi Anayasal Gelişmeleri |
12 | 1982 Anayasasına Göre Devletin Temel Nitelikleri |
14 | Yargı Organı, Anayasa Yargısı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Kemal Gözler, Kısa anayasa hukuku, Ekin, 2022. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Uygulama | - | - |
Ödev | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 14 | 14 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 166 | ||
Toplam Yük / 30 | 5,53 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P5 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | Adalet hukuk hizmetleri sektöründe çalışanların bilmesi gereken genel ilke ve kuralları bilir. | 5 | 4 | 4 |
Ö2 | Analitik düşünce yöntemini öğrenir ve hukuki kavramları karşılaştırabilme kabiliyetine sahip olur. | 5 | 4 | 4 |
Ö3 | Uygulamada karşılaştığı hukuki sorunları, başta anayasa ve kanunlar olmak üzere, yargı içtihatları ve doktrin ile yorumlayıp çözüme kavuşturabilecek beceriye sahip olur. | 5 | 4 | 4 |