Your transaction is in progress.
Please Wait...
Program Qualifications
Programme Educational Objectives (PEOs) are the those describing what the graduates are expected to attain or achieve in their academic and/or professional life after a few years of graduation. In this context, Programme Educational Objectives defined for this programme are as follows:

(Please click on the buttons below to reach the PLOs as “Conjoined” or as “Classified” under the “Knowledge”, “Skills” and “Competencies”.)
(Below, PLOs are shown as key and sub- learning outcomes.)
(In order to see the Sub-Programme Learning Outcomes (SPLOs) affiliated to Key Programme Learning Outcomes (KPLOs), please press + sign.)
P1) He/she has basic, current and practical knowledge about his/her profession.
P.1.1) Bilişim güvenliği temel kavramlarını tanımlar.
P.1.2) Bilgisayar ve güvenliği hakkında bilgi sahibidir.
P.1.3) Temel programlama mantığı ve veri yapıları hakkında bilgiye sahiptir.
P.1.4) Temel bilgisayar mimarisini açıklar.
P.1.5) Güncel güvenlik trendlerini analiz eder.
P.1.6) Öğrenilen bilgileri uygulamalı örneklerle gösterir.
P2) Have knowledge about occupational health and safety, environmental awareness and quality processes.
P.2.1) İş sağlığı ve güvenliği standartlarını anlar ve uygular
P.2.2) Çevre koruma ve sürdürülebilirlik prensiplerini değerlendirir
P.2.3) Kalite yönetimi süreçlerini analiz eder ve geliştirir
P.2.4) İşyerinde çevresel etkileri ve riskleri değerlendirir
P.2.5) Kalite yönetimi süreçlerini analiz eder ve geliştirir
P.2.6) İş sağlığı ve güvenliği, çevre ve kalite konularında sürekli iyileştirme ve yenilikçi yaklaşımlar geliştirir
P3) Follows current developments and practices for his/her profession and uses them effectively.
P.3.1) Alanındaki yenilikleri ve gelişmeleri düzenli olarak takip eder ve mesleki gelişimine uygular.
P.3.2) Güncel yazılım araçlarını uygular.
P.3.3) Karmaşık problemleri ele alır ve yaratıcı çözümler üretir.
P.3.4) Güncel siber tehditler hakkında bilgi sahibidir.
P.3.5) Mesleki yenilikleri meslektaşlarına aktarır.
P.3.6) Güncel teknolojileri kendi projelerine entegre eder.
P4) Uses professionally relevant information technologies (software, programs, animations, etc.) effectively.
P.4.1) Ofis ve yazılım araçlarını etkin biçimde kullanır.
P.4.2) Programlama ortamlarını tanımlar.
P.4.3) Algoritma geliştirmeyi bilir ve algoritmaya uygun veri yapısı oluşturur.
P.4.4) Güncel yazılım dilleri hakkında bilgi sahibi olur.
P.4.5) İhtiyaç duyulan bilişim teknolojilerini araştırır, seçer ve uygun şekilde entegre eder.
P.4.6) Güncel matematiksel modelleme ve optimizasyon yöntemlerine uygun yazılımları kullanabilir.
P5) Has the ability to independently evaluate professional problems and issues with an analytical and critical approach and to propose solutions.
P.5.1) Bir problemi analiz eder.
P.5.2) Problemin neden-sonuç ilişkisini kurar.
P.5.3) Uygun çözüm alternatiflerini üretir.
P.5.4) Alternatif çözüm yollarını değerlendirir ve en uygun olanını seçer.
P.5.5) Karar verme süreçlerini etkili bir şekilde yönetir ve uygular.
P.5.6) Analitik düşünme sürecini raporlaştırır.
P6) Can effectively present thoughts through written and verbal communication at the level of knowledge and skills and express them in an understandable manner.
P.6.1) Temel İstatistik bilgileri kullanarak rapor yazabilir.
P.6.2) Topluluk önünde kendinden emin bir şekilde konuşur ve sunum yapar.
P.6.3) Bilgisayar ve veri bilimi analizlerini ve sonuçlarını raporlayabilir.
P.6.4) Mesleki terminolojiyi doğru kullanır.
P.6.5) Ekip çalışmasında etkin iletişim ve müzakere becerilerini kullanarak iş birliği yapabilir.
P.6.6) MS Office araçlarından en az birini kullanmayı bilir.
P7) Takes responsibility as a team member to solve unforeseen and complex problems encountered in applications related to his/her field.
P.7.1) Takım çalışmasının önemini açıklar.
P.7.2) Proje yönetimi konusunda bilgiye sahiptir.
P.7.3) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışır.
P.7.4) Proje veya görev kapsamında verilen sorumlulukları zamanında ve beklenen kalitede yerine getirir.
P.7.5) Alanıyla ilgili çevrimiçi bilgi kaynaklarını, veri tabanlarını ve iletişim kanallarını etkili bir biçimde kullanabilir.
P.7.6) Proje dahilinde sorunlara çözüm önerisi getirir.
P8) Has awareness of career management and lifelong learning.
P.8.1) Kendi güçlü ve zayıf yönlerini değerlendirir.
P.8.2) Bireysel kariyer hedeflerini belirler ve bu hedeflere ulaşmak için kişisel gelişim planı oluşturur.
P.8.3) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini benimser ve mesleği ile ilgili bilgi ve becerilerini sürekli günceller.
P.8.4) Kendini değerlendirir ve öz eleştiri yaparak öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bu yönde aksiyon alır.
P.8.5) Mesleki sertifika programlarını araştırır.
P.8.6) Öğrenme deneyimlerini paylaşır.
P9) It has social, scientific, cultural and ethical values ​​in the stages of collecting data related to its field, its application and the announcement of its results.
P.9.1) Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri göz önünde bulundurarak kararlar alır.
P.9.2) Veri toplama ve analizinde etik standartları takip eder.
P.9.3) Bilimsel araştırma yöntemlerini uygular ve sonuçlarını objektif bir şekilde değerlendirir.
P.9.4) Çeşitlilik ve kültürel farklılıkları değerlendirir ve bu farklılıklara saygı duyar.
P.9.5) Topluma ve çevreye duyarlı projeler geliştirir ve uygular.
P.9.6) Mesleki faaliyetleri sırasında veri gizliliği, veri güvenliği ve fikri mülkiyet hakları konularındaki yasal ve etik sorumluluklara uyar.
P10) Uses a foreign language to keep up with current information and communicate with colleagues.
P.10.1) Temel düzeyde mesleki terimleri tanır.
P.10.2) İkinci bir yabancı dili de en az sosyal iletişim kurabilecek düzeyde bilir.
P.10.3) En az bir Avrupa Birliği yabancı dilinde sözlü ve yazılı ifade yeteneği kazanır.
P.10.4) Çevrimiçi kaynaklardan bilgi toplar.
P.10.5) Yabancı dilde yayınlanan mesleki literatürü takip eder ve anlar.
P.10.6) Farklı uluslardan ve kültürlerden meslektaşları ile iletişim kurarak bilgi alışverişinde bulunur.
P11) Explains and applies data security and encryption methods.
P.11.1) Veri güvenliğinin temel prensiplerini ve amacını tanımlar.
P.11.2) Şifreleme algoritmalarının çalışma prensiplerini açıklar.
P.11.3) Belirli bir veri koruma ihtiyacı için en uygun şifreleme yöntemini seçebilir.
P.11.4) Temel düzeyde şifreleme ve veri çözme işlemlerini gerçekleştirecek araçları veya programlama yapılarını uygular.
P.11.5) Şifreleme anahtarlarının yönetimi ve korunmasının veri güvenliğindeki kritik önemini kavrar.
P.11.6) Şifreleme yöntemlerinin veri bütünlüğü ve kimlik doğrulamasını sağlama rollerini açıklar ve bu yöntemleri kullanır.
P12) Explains and applies techniques for network and internet security and protection against cyber threats.
P.12.1) Ağ ve internet güvenliğinin temel kavramlarını tanımlar ve işlevlerini açıklar.
P.12.2) Güncel ve yaygın siber tehdit türlerini ayırt eder ve bu tehditlerin sistemlere nasıl zarar verdiğini açıklar.
P.12.3) Temel düzeyde ağ güvenliği araçlarını yapılandırır ve uygular.
P.12.4) Ağ izleme araçlarını kullanır.
P.12.5) Bireysel ve kurumsal düzeyde internet kullanımı ve ağ erişimi için gerekli olan temel korunma tekniklerini uygular.
P.12.6) Kurumların ve bireylerin siber güvenlik farkındalığını artırmaya yönelik eğitim ve bilinçlendirme faaliyetlerine katkıda bulunur.
P13) Identifies and fixes security vulnerabilities in computer and software systems.
P.13.1) Yazılım ve sistemlerdeki yaygın güvenlik açıklarını ve bu açıkların nedenlerini açıklar.
P.13.2) Güvenlik açıklarını bulmak için kullanılan temel analiz ve tarama araçlarını kullanabilir.
P.13.3) Tespit edilen bir güvenlik açığının olası etkisini ve risk seviyesini değerlendirir.
P.13.4) Sistem ve yazılımların yaşam döngüsü boyunca güvenlik kontrollerini sürdürmenin önemini kavrar ve temel adımlarını uygular.
P.13.5) Tespit edilen güvenlik açıklarını kapatmak için uygun yamaları veya kod düzeltmelerini önerir ve uygular.
P.13.6) Güvenlik testleri sonrasında elde edilen sonuçları anlaşılır bir şekilde raporlar ve ilgili paydaşlara sunar.
P14) Performs mathematical calculations.
P.14.1) Mesleki problemleri çözmek için gerekli olan temel matematiksel işlemleri doğru bir şekilde gerçekleştirir.
P.14.2) Mesleğiyle ilgili verileri analiz etmek, algoritmaları ve mantıksal süreçleri anlamak için sayı sistemleri ve temel mantık yapılarını kullanır.
P.14.3) Elde edilen verileri özetlemek için matematiksel bilgiyi kullanır.
P.14.4) Alanında karşılaşılan teknik parametreleri ve ölçümleri içeren formülleri kullanır ve hesaplar.
P.14.5) Mesleki problemlere yönelik matematiksel modeller oluşturur ve bu modelleri kullanarak çözümler üretir.
P.14.6) Şifreleme algoritmalarında kullanılan matematiksel temelleri açıklar.
P15) Uses a foreign language at the general level of European Language Portfolio A1-A1+.
P.15.1) Gündelik hayata yönelik basit düzeydeki temel ifadeleri kullanabilme.
P.15.2) Dinleme ve okuma metinlerinde geçen, sık kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme.
P.15.3) Sosyal ortamlarda kendini tanıtabilme, kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilme ve cevap verebilme.
P.15.4) Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları basit düzeyde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme.
P.15.5) Günlük hayatta karşılaşılan basit formları doldurabilme, kısa ve basit notlar oluşturabilme.
P.15.6) Kısa ve basit düzeydeki metinleri okuyabilme, ilan ve afiş gibi yazılı metinlerdeki basit içerikleri kavrayabilme.
P16) To be able to explain in general terms the process from the Ottoman Empire to the Republic of Türkiye and to determine its place in world history.
P.16.1) Ana hatlarıyla Osmanlı'nın siyasi ve toplum yapısını ifade edebilme.
P.16.2) Millî Mücadele döneminin motivasyon unsurlarını açıklayabilme.
P.16.3) Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini farklı perspektiflerle aktarabilme.
P.16.4) Türkiye'nin siyasi, sosyokültürel ve sosyoekonomik yapısının temel saiklerini anlayabilme.
P.16.5) Türkiye'nin kuruluş süreci ve dünya tarihi içindeki konumunu çözümleyerek geniş bir perspektif sunabilme
P.16.6) Türkiye'nin kuruluş sürecinin ve konumunun tarihi ve sosyal etkilerini özetleyebilme.
P17) To know the civilization to which our nation belongs and to act with professional ethics and to have a sense of social responsibility.
P.17.1) Meslek ahlakı ve sosyal sorumluluk bilincinin temel prensiplerine sahip olabilme
P.17.2) Meslek ahlakının ve sosyal sorumluluğun önemini hayata yansıtabilme
P.17.3) Çalışma hayatında meslek ahlakı ilkelerine ve sosyal sorumluluk bilincine uygun hareket edebilme
P.17.4) Alandaki meslek ahlakı kavramının ve sosyal sorumluluğun icabını ihtimamlı şekilde inceleyebilme.
P.17.5) Karşılayacağı problemler için meslek ahlakına uygun stratejiler üretebilme
P.17.6) Eşyaya teslim olmayan bir ahlak ile sosyal sorumluluğun etki ve sonuçlarını değerlendirebilme
P18) To be able to identify and eliminate expression errors that may occur in the written and oral forms of expression of the Turkish language, to produce meaningful speech texts with correct sentences and to become competent in scientific research methods.
P.18.1) Anlam ve anlatım bozukluklarını açıklayabilme
P.18.2) Yazım kurallarını, noktalama işaretlerini ve sözlü anlatım sorunlarını ayırt edebilme
P.18.3) Söyleyiş ve sesletim sorunlarını gidererek dilde doğru ve anlamlı konular özgün örneklendirme yapabilme
P.18.4) Türk dilinde imlâ ve noktalama işaretlerini sınıflandırabilme
P.18.5) Türk dilinin yazılı, sözlü ve tartışmaya dayalı anlatım türlerinde imlâ ve noktalama işaretlerini doğru bir şekilde kategorize edebilme
P.18.6) Bilimsel araştırma yöntemleri (konunun seçilmesi, sınırlandırılması ve ilgili kaynakların taranması) konusunda bilgi sahibi olabilmek, araştırma sonuçlarının yazıya geçirilmesi konusunda fikir sahibi olabilmek ve doğru kaynağı seçebilme
P19) Selects and uses OHS-related information and appropriate methods and tools in solving problems encountered to create a healthy and safe working environment.
P.19.1) İş sağlığı ve güvenliği kavramını bütün olarak açıklayabilme
P.19.2) İş ile insan sağlığı arasındaki etkileşimleri kavrayabilme
P.19.3) İş ve sağlık İlişkilerinde işyeri ortamı faktörlerini tanımlayabilme
P.19.4) İş ile ilgili hastalıkların neler olduğunu, nasıl ortaya çıktığını ve etkilerini bilme
P.19.5) İş ile ilgili hastalıklar ve meslek hastalıklarını önlemek için alınacak tedbirleri açıklayabilme
P.19.6) Çalışma ortamlarındaki risk etmenlerini belirleyip analiz ederek alınacak önlemleri açıklayabilme
P.19.7) Kaza oluşum teorilerini kavrayabilme ve risk değerlendirmesi standartlarını açıklayabilme
P.19.8) İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili mevzuat ve hukuksal sorumlulukları bilme
P20) To enable students to gain the competence to solve the problems they encounter in their academic and professional lives by using information technologies effectively and efficiently.
P.20.1) Bilgi teknolojileri ve bilgisayar sistemlerinin temel kavramlarını tanımlayabilme ve bu kavramlar arasındaki ilişkileri açıklayabilme.
P.20.2) Temel yazılım uygulamalarını (örneğin sunum yazılımı vb.) etkin bir şekilde kullanabilme ve bu araçlarla profesyonel belgeler hazırlayabilme.
P.20.3) İnternet ve web teknolojilerini kullanarak bilgi arama, bilgiye erişme ve bilgiyi güvenli bir şekilde paylaşma becerisi geliştirebilme.
P.20.4) Veri güvenliği, etik ve gizlilik konularında bilinçli olma ve bu ilkeleri uygulayabilme.
P.20.5) Bilgisayar programlama ve algoritma mantığını temel seviyede kavrayarak basit programlar yazabilme.
P.20.6) Bilgi teknolojilerinin farklı disiplinlerdeki uygulamalarını anlama ve bu teknolojilerin potansiyel etkilerini değerlendirebilme.
(Below, Programme Learning Outcomes are shown as classified according to the same classification used for the Turkish Qualifications Framework (TQF-HE); that is knowledge, skills and competencies.)
(In order to see the Sub-Programme Learning Outcomes (SPLOs) affiliated to Key Programme Learning Outcomes (KPLOs), please press + sign.)
Knowledge (Described as Theoritical and/or Factual Knowledge.)
P1) He/she has basic, current and practical knowledge about his/her profession.
P.1.1) Bilişim güvenliği temel kavramlarını tanımlar.
P.1.2) Bilgisayar ve güvenliği hakkında bilgi sahibidir.
P.1.3) Temel programlama mantığı ve veri yapıları hakkında bilgiye sahiptir.
P.1.4) Temel bilgisayar mimarisini açıklar.
P.1.5) Güncel güvenlik trendlerini analiz eder.
P.1.6) Öğrenilen bilgileri uygulamalı örneklerle gösterir.
P2) Have knowledge about occupational health and safety, environmental awareness and quality processes.
P.2.1) İş sağlığı ve güvenliği standartlarını anlar ve uygular
P.2.2) Çevre koruma ve sürdürülebilirlik prensiplerini değerlendirir
P.2.3) Kalite yönetimi süreçlerini analiz eder ve geliştirir
P.2.4) İşyerinde çevresel etkileri ve riskleri değerlendirir
P.2.5) Kalite yönetimi süreçlerini analiz eder ve geliştirir
P.2.6) İş sağlığı ve güvenliği, çevre ve kalite konularında sürekli iyileştirme ve yenilikçi yaklaşımlar geliştirir
P3) Follows current developments and practices for his/her profession and uses them effectively.
P.3.1) Alanındaki yenilikleri ve gelişmeleri düzenli olarak takip eder ve mesleki gelişimine uygular.
P.3.2) Güncel yazılım araçlarını uygular.
P.3.3) Karmaşık problemleri ele alır ve yaratıcı çözümler üretir.
P.3.4) Güncel siber tehditler hakkında bilgi sahibidir.
P.3.5) Mesleki yenilikleri meslektaşlarına aktarır.
P.3.6) Güncel teknolojileri kendi projelerine entegre eder.
P4) Uses professionally relevant information technologies (software, programs, animations, etc.) effectively.
P.4.1) Ofis ve yazılım araçlarını etkin biçimde kullanır.
P.4.2) Programlama ortamlarını tanımlar.
P.4.3) Algoritma geliştirmeyi bilir ve algoritmaya uygun veri yapısı oluşturur.
P.4.4) Güncel yazılım dilleri hakkında bilgi sahibi olur.
P.4.5) İhtiyaç duyulan bilişim teknolojilerini araştırır, seçer ve uygun şekilde entegre eder.
P.4.6) Güncel matematiksel modelleme ve optimizasyon yöntemlerine uygun yazılımları kullanabilir.
P5) Has the ability to independently evaluate professional problems and issues with an analytical and critical approach and to propose solutions.
P.5.1) Bir problemi analiz eder.
P.5.2) Problemin neden-sonuç ilişkisini kurar.
P.5.3) Uygun çözüm alternatiflerini üretir.
P.5.4) Alternatif çözüm yollarını değerlendirir ve en uygun olanını seçer.
P.5.5) Karar verme süreçlerini etkili bir şekilde yönetir ve uygular.
P.5.6) Analitik düşünme sürecini raporlaştırır.
P6) Can effectively present thoughts through written and verbal communication at the level of knowledge and skills and express them in an understandable manner.
P.6.1) Temel İstatistik bilgileri kullanarak rapor yazabilir.
P.6.2) Topluluk önünde kendinden emin bir şekilde konuşur ve sunum yapar.
P.6.3) Bilgisayar ve veri bilimi analizlerini ve sonuçlarını raporlayabilir.
P.6.4) Mesleki terminolojiyi doğru kullanır.
P.6.5) Ekip çalışmasında etkin iletişim ve müzakere becerilerini kullanarak iş birliği yapabilir.
P.6.6) MS Office araçlarından en az birini kullanmayı bilir.
P7) Takes responsibility as a team member to solve unforeseen and complex problems encountered in applications related to his/her field.
P.7.1) Takım çalışmasının önemini açıklar.
P.7.2) Proje yönetimi konusunda bilgiye sahiptir.
P.7.3) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışır.
P.7.4) Proje veya görev kapsamında verilen sorumlulukları zamanında ve beklenen kalitede yerine getirir.
P.7.5) Alanıyla ilgili çevrimiçi bilgi kaynaklarını, veri tabanlarını ve iletişim kanallarını etkili bir biçimde kullanabilir.
P.7.6) Proje dahilinde sorunlara çözüm önerisi getirir.
P8) Has awareness of career management and lifelong learning.
P.8.1) Kendi güçlü ve zayıf yönlerini değerlendirir.
P.8.2) Bireysel kariyer hedeflerini belirler ve bu hedeflere ulaşmak için kişisel gelişim planı oluşturur.
P.8.3) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini benimser ve mesleği ile ilgili bilgi ve becerilerini sürekli günceller.
P.8.4) Kendini değerlendirir ve öz eleştiri yaparak öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bu yönde aksiyon alır.
P.8.5) Mesleki sertifika programlarını araştırır.
P.8.6) Öğrenme deneyimlerini paylaşır.
P9) It has social, scientific, cultural and ethical values ​​in the stages of collecting data related to its field, its application and the announcement of its results.
P.9.1) Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri göz önünde bulundurarak kararlar alır.
P.9.2) Veri toplama ve analizinde etik standartları takip eder.
P.9.3) Bilimsel araştırma yöntemlerini uygular ve sonuçlarını objektif bir şekilde değerlendirir.
P.9.4) Çeşitlilik ve kültürel farklılıkları değerlendirir ve bu farklılıklara saygı duyar.
P.9.5) Topluma ve çevreye duyarlı projeler geliştirir ve uygular.
P.9.6) Mesleki faaliyetleri sırasında veri gizliliği, veri güvenliği ve fikri mülkiyet hakları konularındaki yasal ve etik sorumluluklara uyar.
P10) Uses a foreign language to keep up with current information and communicate with colleagues.
P.10.1) Temel düzeyde mesleki terimleri tanır.
P.10.2) İkinci bir yabancı dili de en az sosyal iletişim kurabilecek düzeyde bilir.
P.10.3) En az bir Avrupa Birliği yabancı dilinde sözlü ve yazılı ifade yeteneği kazanır.
P.10.4) Çevrimiçi kaynaklardan bilgi toplar.
P.10.5) Yabancı dilde yayınlanan mesleki literatürü takip eder ve anlar.
P.10.6) Farklı uluslardan ve kültürlerden meslektaşları ile iletişim kurarak bilgi alışverişinde bulunur.
P11) Explains and applies data security and encryption methods.
P.11.1) Veri güvenliğinin temel prensiplerini ve amacını tanımlar.
P.11.2) Şifreleme algoritmalarının çalışma prensiplerini açıklar.
P.11.3) Belirli bir veri koruma ihtiyacı için en uygun şifreleme yöntemini seçebilir.
P.11.4) Temel düzeyde şifreleme ve veri çözme işlemlerini gerçekleştirecek araçları veya programlama yapılarını uygular.
P.11.5) Şifreleme anahtarlarının yönetimi ve korunmasının veri güvenliğindeki kritik önemini kavrar.
P.11.6) Şifreleme yöntemlerinin veri bütünlüğü ve kimlik doğrulamasını sağlama rollerini açıklar ve bu yöntemleri kullanır.
P12) Explains and applies techniques for network and internet security and protection against cyber threats.
P.12.1) Ağ ve internet güvenliğinin temel kavramlarını tanımlar ve işlevlerini açıklar.
P.12.2) Güncel ve yaygın siber tehdit türlerini ayırt eder ve bu tehditlerin sistemlere nasıl zarar verdiğini açıklar.
P.12.3) Temel düzeyde ağ güvenliği araçlarını yapılandırır ve uygular.
P.12.4) Ağ izleme araçlarını kullanır.
P.12.5) Bireysel ve kurumsal düzeyde internet kullanımı ve ağ erişimi için gerekli olan temel korunma tekniklerini uygular.
P.12.6) Kurumların ve bireylerin siber güvenlik farkındalığını artırmaya yönelik eğitim ve bilinçlendirme faaliyetlerine katkıda bulunur.
P13) Identifies and fixes security vulnerabilities in computer and software systems.
P.13.1) Yazılım ve sistemlerdeki yaygın güvenlik açıklarını ve bu açıkların nedenlerini açıklar.
P.13.2) Güvenlik açıklarını bulmak için kullanılan temel analiz ve tarama araçlarını kullanabilir.
P.13.3) Tespit edilen bir güvenlik açığının olası etkisini ve risk seviyesini değerlendirir.
P.13.4) Sistem ve yazılımların yaşam döngüsü boyunca güvenlik kontrollerini sürdürmenin önemini kavrar ve temel adımlarını uygular.
P.13.5) Tespit edilen güvenlik açıklarını kapatmak için uygun yamaları veya kod düzeltmelerini önerir ve uygular.
P.13.6) Güvenlik testleri sonrasında elde edilen sonuçları anlaşılır bir şekilde raporlar ve ilgili paydaşlara sunar.
P14) Performs mathematical calculations.
P.14.1) Mesleki problemleri çözmek için gerekli olan temel matematiksel işlemleri doğru bir şekilde gerçekleştirir.
P.14.2) Mesleğiyle ilgili verileri analiz etmek, algoritmaları ve mantıksal süreçleri anlamak için sayı sistemleri ve temel mantık yapılarını kullanır.
P.14.3) Elde edilen verileri özetlemek için matematiksel bilgiyi kullanır.
P.14.4) Alanında karşılaşılan teknik parametreleri ve ölçümleri içeren formülleri kullanır ve hesaplar.
P.14.5) Mesleki problemlere yönelik matematiksel modeller oluşturur ve bu modelleri kullanarak çözümler üretir.
P.14.6) Şifreleme algoritmalarında kullanılan matematiksel temelleri açıklar.
P15) Uses a foreign language at the general level of European Language Portfolio A1-A1+.
P.15.1) Gündelik hayata yönelik basit düzeydeki temel ifadeleri kullanabilme.
P.15.2) Dinleme ve okuma metinlerinde geçen, sık kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme.
P.15.3) Sosyal ortamlarda kendini tanıtabilme, kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilme ve cevap verebilme.
P.15.4) Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları basit düzeyde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme.
P.15.5) Günlük hayatta karşılaşılan basit formları doldurabilme, kısa ve basit notlar oluşturabilme.
P.15.6) Kısa ve basit düzeydeki metinleri okuyabilme, ilan ve afiş gibi yazılı metinlerdeki basit içerikleri kavrayabilme.
P16) To be able to explain in general terms the process from the Ottoman Empire to the Republic of Türkiye and to determine its place in world history.
P.16.1) Ana hatlarıyla Osmanlı'nın siyasi ve toplum yapısını ifade edebilme.
P.16.2) Millî Mücadele döneminin motivasyon unsurlarını açıklayabilme.
P.16.3) Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini farklı perspektiflerle aktarabilme.
P.16.4) Türkiye'nin siyasi, sosyokültürel ve sosyoekonomik yapısının temel saiklerini anlayabilme.
P.16.5) Türkiye'nin kuruluş süreci ve dünya tarihi içindeki konumunu çözümleyerek geniş bir perspektif sunabilme
P.16.6) Türkiye'nin kuruluş sürecinin ve konumunun tarihi ve sosyal etkilerini özetleyebilme.
P17) To know the civilization to which our nation belongs and to act with professional ethics and to have a sense of social responsibility.
P.17.1) Meslek ahlakı ve sosyal sorumluluk bilincinin temel prensiplerine sahip olabilme
P.17.2) Meslek ahlakının ve sosyal sorumluluğun önemini hayata yansıtabilme
P.17.3) Çalışma hayatında meslek ahlakı ilkelerine ve sosyal sorumluluk bilincine uygun hareket edebilme
P.17.4) Alandaki meslek ahlakı kavramının ve sosyal sorumluluğun icabını ihtimamlı şekilde inceleyebilme.
P.17.5) Karşılayacağı problemler için meslek ahlakına uygun stratejiler üretebilme
P.17.6) Eşyaya teslim olmayan bir ahlak ile sosyal sorumluluğun etki ve sonuçlarını değerlendirebilme
P18) To be able to identify and eliminate expression errors that may occur in the written and oral forms of expression of the Turkish language, to produce meaningful speech texts with correct sentences and to become competent in scientific research methods.
P.18.1) Anlam ve anlatım bozukluklarını açıklayabilme
P.18.2) Yazım kurallarını, noktalama işaretlerini ve sözlü anlatım sorunlarını ayırt edebilme
P.18.3) Söyleyiş ve sesletim sorunlarını gidererek dilde doğru ve anlamlı konular özgün örneklendirme yapabilme
P.18.4) Türk dilinde imlâ ve noktalama işaretlerini sınıflandırabilme
P.18.5) Türk dilinin yazılı, sözlü ve tartışmaya dayalı anlatım türlerinde imlâ ve noktalama işaretlerini doğru bir şekilde kategorize edebilme
P.18.6) Bilimsel araştırma yöntemleri (konunun seçilmesi, sınırlandırılması ve ilgili kaynakların taranması) konusunda bilgi sahibi olabilmek, araştırma sonuçlarının yazıya geçirilmesi konusunda fikir sahibi olabilmek ve doğru kaynağı seçebilme
P19) Selects and uses OHS-related information and appropriate methods and tools in solving problems encountered to create a healthy and safe working environment.
P.19.1) İş sağlığı ve güvenliği kavramını bütün olarak açıklayabilme
P.19.2) İş ile insan sağlığı arasındaki etkileşimleri kavrayabilme
P.19.3) İş ve sağlık İlişkilerinde işyeri ortamı faktörlerini tanımlayabilme
P.19.4) İş ile ilgili hastalıkların neler olduğunu, nasıl ortaya çıktığını ve etkilerini bilme
P.19.5) İş ile ilgili hastalıklar ve meslek hastalıklarını önlemek için alınacak tedbirleri açıklayabilme
P.19.6) Çalışma ortamlarındaki risk etmenlerini belirleyip analiz ederek alınacak önlemleri açıklayabilme
P.19.7) Kaza oluşum teorilerini kavrayabilme ve risk değerlendirmesi standartlarını açıklayabilme
P.19.8) İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili mevzuat ve hukuksal sorumlulukları bilme
P20) To enable students to gain the competence to solve the problems they encounter in their academic and professional lives by using information technologies effectively and efficiently.
P.20.1) Bilgi teknolojileri ve bilgisayar sistemlerinin temel kavramlarını tanımlayabilme ve bu kavramlar arasındaki ilişkileri açıklayabilme.
P.20.2) Temel yazılım uygulamalarını (örneğin sunum yazılımı vb.) etkin bir şekilde kullanabilme ve bu araçlarla profesyonel belgeler hazırlayabilme.
P.20.3) İnternet ve web teknolojilerini kullanarak bilgi arama, bilgiye erişme ve bilgiyi güvenli bir şekilde paylaşma becerisi geliştirebilme.
P.20.4) Veri güvenliği, etik ve gizlilik konularında bilinçli olma ve bu ilkeleri uygulayabilme.
P.20.5) Bilgisayar programlama ve algoritma mantığını temel seviyede kavrayarak basit programlar yazabilme.
P.20.6) Bilgi teknolojilerinin farklı disiplinlerdeki uygulamalarını anlama ve bu teknolojilerin potansiyel etkilerini değerlendirebilme.