Islamic Economics and Finance Graduate Program Without Thesis
Program Qualifications
Programme Educational Objectives (PEOs) are the those describing what the graduates are expected to attain or achieve in their academic and/or professional life after a few years of graduation. In this context, Programme Educational Objectives defined for this programme are as follows:
(Please click on the buttons below to reach the PLOs as “Conjoined” or as “Classified” under the “Knowledge”, “Skills” and “Competencies”.)
(Please click on the buttons below to reach the PLOs as “Conjoined” or as “Classified” under the “Knowledge”, “Skills” and “Competencies”.)
(Below, PLOs are shown as key and sub- learning outcomes.)
(In order to see the Sub-Programme Learning Outcomes (SPLOs) affiliated to Key Programme Learning Outcomes (KPLOs), please press + sign.)
P1) İslam İktisadı ve Finans alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma, sahip olduğu bilgileri kullanabilme |
P2) İslam İktisadı ve Finans alanında edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri kullanarak meseleleri tanımlama, veri toplama, değerlendirme, analiz etme, yorumlama ve çözüm önerisi geliştirebilme |
P3) İslam İktisadı ve Finans alanıyla ilgili farklı bilgi kaynaklarına erişip sayısal analiz ve araştırma yapabilme |
P4) Disiplin içi, çok disiplinli veya çok kültürlü gruplarda ve bireysel çalışabilme |
P5) Öğrenim dilinde yazılı ve sözlü iletişim kurabilme, en az bir yabancı dil bilgisine sahip olabilme |
P6) Ahlaki değerler ve mesleki sorumluluk bilinci ile hareket edebilme |
P7) Alan uygulamalarının, evrensel ve toplumsal etkileri ile hukuki sonuçlarını bilme |
(Below, Programme Learning Outcomes are shown as classified according to the same classification used for the Turkish Qualifications Framework (TQF-HE); that is knowledge, skills and competencies.)
(In order to see the Sub-Programme Learning Outcomes (SPLOs) affiliated to Key Programme Learning Outcomes (KPLOs), please press + sign.)
Knowledge (Described as Theoritical and/or Factual Knowledge.) | |||||||
|
|||||||
Skills (Describe as Cognitive and/or Practical Skills.) | |||||||
|