Nursing
Course Details

KTO KARATAY UNIVERSITY
School of Health Sciences
Programme of Nursing
Course Details
School of Health Sciences
Programme of Nursing
Course Details

| Course Code | Course Name | Year | Period | Semester | T+A+L | Credit | ECTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02041212 | Creativity and Developing Creativity | 2 | Spring | 4 | 2+0+0 | 5 | 5 |
| Course Type | Elective |
| Course Cycle | Bachelor's (First Cycle) (TQF-HE: Level 6 / QF-EHEA: Level 1 / EQF-LLL: Level 6) |
| Course Language | Turkish |
| Methods and Techniques | - |
| Mode of Delivery | Face to Face |
| Prerequisites | - |
| Coordinator | - |
| Instructor(s) | - |
| Instructor Assistant(s) | - |
Course Content
Düzenli ve estetik değerleri koruyarak, iyileştirerek, geliştirerek tasarım ilkelerini kavranır.
Objectives of the Course
The aim of this course is; to develop art concepts, to have knowledge about art and environment. It is capable of designing qualified personnel to design.
Contribution of the Course to Field Teaching
| Basic Vocational Courses | |
| Specialization / Field Courses | |
| Support Courses | |
| Transferable Skills Courses | |
| Humanities, Communication and Management Skills Courses |
Weekly Detailed Course Contents
| Week | Topics |
|---|---|
| 1 | Sanat Nedir? |
| 2 | Sanat Kavramları Nedir? |
| 3 | Yaratıcılık Nedir? |
| 4 | Çocuğun yaş Dönemlerine göre sanat eğitimi nasıl olmalıdır? |
| 5 | Sanat Faaliyet Nedir? |
| 6 | Çevre Sistemi Nedir? |
| 7 | Vize Sınavı |
| 8 | Malzeme bilgisinin önemi nedir? |
| 9 | Ölçme İzleme Nedir? |
| 10 | Tasarım Nedir? |
| 11 | Tasarım İlkeleri Nelerdir? |
| 12 | Uygulama Becerisi Nasıl Geliştirilir? |
| 13 | Çağdaş Gelişmeler Nasıl Uyarlanabilir? |
| 14 | Final Sınavı |
Textbook or Material
| Resources | DELİDUMAN Canan, (2001)Vitray Teknikleri, Ankara: Milli Eğitim Yayınları |
| KARPUZ Haşim, Arkeoloji Sanat Tarihi ve El Sanatlarında Bilimsel Araştırma Teknikleri, 2015, Konya: Selçuk Üniversitesi Yaşatma ve Geliştirme Vakfı | |
| TURANİ Adnan, Sanat terimleri Sözlüğü, 1975, Ankara: Toplum Yayınevi |
Evaluation Method and Passing Criteria
| In-Term Studies | Quantity | Percentage |
|---|---|---|
| Laboratory | - | - |
| Practice | - | - |
| Field Study | - | - |
| Homework | - | - |
| Presentation | - | - |
| Seminar | - | - |
| Quiz | - | - |
| Midterms | - | - |
| Final Exam | - | - |
| Total | 0 (%) | |
ECTS / Working Load Table
| Quantity | Duration | Total Work Load | |
|---|---|---|---|
| Course Week Number and Time | 0 | 0 | 0 |
| Out-of-Class Study Time (Pre-study, Library, Reinforcement) | 0 | 0 | 0 |
| Midterms | 0 | 0 | 0 |
| Quiz | 0 | 0 | 0 |
| Homework | 0 | 0 | 0 |
| Practice | 0 | 0 | 0 |
| Laboratory | 0 | 0 | 0 |
| Project | 0 | 0 | 0 |
| Workshop | 0 | 0 | 0 |
| Presentation/Seminar Preparation | 0 | 0 | 0 |
| Fieldwork | 0 | 0 | 0 |
| Final Exam | 0 | 0 | 0 |
| Other | 0 | 0 | 0 |
| Total Work Load: | 0 | ||
| Total Work Load / 30 | 0 | ||
| Course ECTS Credits: | 0 | ||
