Master Audiology with Thesis
Course Details
KTO KARATAY UNIVERSITY
Graduate Education Institute
Programme of Master Audiology with Thesis
Course Details
Graduate Education Institute
Programme of Master Audiology with Thesis
Course Details
Course Code | Course Name | Year | Period | Semester | T+A+L | Credit | ECTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
82309108 | Advanced Rehabilitative Audiology | 1 | Spring | 2 | 2+1+0 | 7,5 | 7,5 |
Course Type | Elective |
Course Cycle | Master's (Second Cycle) (TQF-HE: Level 7 / QF-EHEA: Level 2 / EQF-LLL: Level 7) |
Course Language | Turkish |
Methods and Techniques | - |
Mode of Delivery | Face to Face |
Prerequisites | - |
Coordinator | - |
Instructor(s) | - |
Instructor Assistant(s) | - |
Course Content
Assessment of children, adults and elderly individuals with hearing loss in terms of re-habilitation, preparation, implementation and follow-up of a rehabilitation program, individual and family counseling services
Objectives of the Course
To gain detailed knowledge and skills on assessment and applications for patient re-habilitation after audiological diagnosis and evaluations
Contribution of the Course to Field Teaching
Basic Vocational Courses | |
Specialization / Field Courses | |
Support Courses | |
Transferable Skills Courses | |
Humanities, Communication and Management Skills Courses |
Weekly Detailed Course Contents
Week | Topics |
---|---|
1 | Re-habilitatif odyoloji ve içeriğindeki konular, uygulamalar, hizmetler |
2 | 0-18 yaş çocukların gelişim özellikleri ve işitme kaybının çocuğun gelişimine etkileri |
3 | 0-18 yaş çocuklarında iletişim becerileri ve dil gelişimi |
4 | Çocuklarda re-habilitatif değerlendirme yöntem ve teknikleri |
5 | Çocuklarda re-habilitatif odyoloji programı ve materyali hazırlama, uygulama I |
6 | Çocuklarda re-habilitatif odyoloji programı ve materyali hazırlama, uygulama II |
7 | Yetişkin iştme kayıplıların özellikleri, re-habilitatif değerlendirme yöntem ve teknikleri |
8 | Ara Sınav |
9 | Ara sınav değerlendirmesi |
10 | Yetişkin işitme kayıplılar için re-habilitatif program hazırlama |
11 | Geriatrik işitme kayıplı hastaların özellikleri, re-habilitatif değerlendirme yöntem ve teknikleri |
12 | Geriatrik işitme kayıplı hastaların özellikleri, re-habilitatif program hazırlama |
13 | İşitme kayıplı bireyler için danışmanlık hizmetleri |
14 | İşitme kayıplı bireye sahip aileler için danışmanlık hizmetleri |
15 | Genel sınava hazırlık |
16 | Genel Sınav |
Textbook or Material
Resources | Alpiner, J. G., McCarthy, P. A. (1993). Rehabilitative Audiology: Children and Adults. 2 nd Edition. Williams & Wilkins. |
Hull, R. H. (1997). Aural Rehabilitation. 3 rd Edition. Singular Publishing Group, Inc | |
Johnson, C. D., Seaton,J. B. (2012). Educational Audiology. 2 nd Edition, Delmar |
Evaluation Method and Passing Criteria
In-Term Studies | Quantity | Percentage |
---|---|---|
Laboratory | - | - |
Presentation | - | - |
Seminar | - | - |
Midterms | - | - |
Final Exam | - | - |
Total | 0 (%) |
ECTS / Working Load Table
Quantity | Duration | Total Work Load | |
---|---|---|---|
Course Week Number and Time | 0 | 0 | 0 |
Out-of-Class Study Time (Pre-study, Library, Reinforcement) | 0 | 0 | 0 |
Midterms | 0 | 0 | 0 |
Quiz | 0 | 0 | 0 |
Homework | 0 | 0 | 0 |
Practice | 0 | 0 | 0 |
Laboratory | 0 | 0 | 0 |
Project | 0 | 0 | 0 |
Workshop | 0 | 0 | 0 |
Presentation/Seminar Preparation | 0 | 0 | 0 |
Fieldwork | 0 | 0 | 0 |
Final Exam | 0 | 0 | 0 |
Other | 0 | 0 | 0 |
Total Work Load: | 0 | ||
Total Work Load / 30 | 0 | ||
Course ECTS Credits: | 0 |