Master Audiology with Thesis
Course Details
KTO KARATAY UNIVERSITY
Graduate Education Institute
Programme of Master Audiology with Thesis
Course Details
Graduate Education Institute
Programme of Master Audiology with Thesis
Course Details
Course Code | Course Name | Year | Period | Semester | T+A+L | Credit | ECTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
82302115 | Advanced Family Counseling | 1 | Autumn | 1 | 3+0+0 | 7,5 | 7,5 |
Course Type | Elective |
Course Cycle | Master's (Second Cycle) (TQF-HE: Level 7 / QF-EHEA: Level 2 / EQF-LLL: Level 7) |
Course Language | Turkish |
Methods and Techniques | - |
Mode of Delivery | Face to Face |
Prerequisites | - |
Coordinator | Prof. Füsun SUNAR |
Instructor(s) | Assoc. Prof. Hatice YALÇIN |
Instructor Assistant(s) | - |
Course Content
The roles of the family counselor, determining the needs of the family, defining the basic concepts such as individual in the environment, empowerment, social functionality, social action, self-esteem, spirituality, communication with children, planned change process, need for family counseling, intervention approaches (system approach, ecological approach, solution-oriented approach, gestalt therapy, cognitive behavioral approach, crisis intervention, social constructivism).
Objectives of the Course
and all members of the institution together with its biopsychosocial impact dimensions, discussing approaches, application models, interview techniques to increase the problem-solving skills, empowerment capacities, and life management and control skills of family members.
Contribution of the Course to Field Teaching
Basic Vocational Courses | |
Specialization / Field Courses | |
Support Courses | |
Transferable Skills Courses | |
Humanities, Communication and Management Skills Courses |
Weekly Detailed Course Contents
Week | Topics |
---|---|
1 | Aile danışmanının rolleri ve aile danışmanlığındaki temel kavramların (biyopsikososyal bütüncül bakış, çevresi içinde birey, güç, öz saygı, sosyal eylem, sosyal işlevsellik, yaşam boyu öğrenme, maneviyat, kültürel çeşitlilik, otantik kimlik) tartışılması |
2 | Ailenin yaşam döngüsü, aile içi sorunların tartışılması, kültürel, sosyal, ekonomik, siyasi ve hukuki yansımalarının ele alınması |
3 | Aile danışmanlığı kuramlarına ilişkin sınıflandırma, aile danışmanlığı gereksinim nedenlerinin tartışılması |
4 | Yaşantısal Aile Danışması |
5 | Gestalt Terapi, Psikoanalitik aile danışması |
6 | Sistem yaklaşımı, ekolojik yaklaşım ve güçlendirme yaklaşımı |
7 | Bilişsel davranışçı yaklaşım, çözüm odaklı yaklaşım ve sosyal inşaacılık yaklaşımı |
8 | Vize haftası |
9 | Aile içi iletişimi etkileyen faktörler, etkili aile içi iletişim, aile içi iletişim sorunu yaşayan bireylerle uygulama örnekleri |
10 | Çocuklarla iletişim, ebeveynlik tarzlarının çocuklar ve ergenler üzerindeki yansımaları, duygusal zekanın ve psikolojik dayanıklılığın gelişimi |
11 | Sosyal grup çalışması ve grup odaklı müdahale yönteminin dinamiklerinin tartışılması |
12 | Vaka yönetimi sürecinin incelenmesi |
13 | Manevi yetkinlik eğitimi |
14 | Kültürel yetkinlik eğitimi |
Textbook or Material
Resources | Nazlı, S. (2016). Aile Danışmanlığı. Anı Yayınları. |
Nazlı, S. (2017). Aile Danışmanlığı Uygulamaları. Anı Yayınlar. |
Evaluation Method and Passing Criteria
In-Term Studies | Quantity | Percentage |
---|---|---|
Laboratory | - | - |
Presentation | - | - |
Seminar | - | - |
Midterms | - | - |
Final Exam | - | - |
Total | 0 (%) |
ECTS / Working Load Table
Quantity | Duration | Total Work Load | |
---|---|---|---|
Course Week Number and Time | 0 | 0 | 0 |
Out-of-Class Study Time (Pre-study, Library, Reinforcement) | 0 | 0 | 0 |
Midterms | 0 | 0 | 0 |
Quiz | 0 | 0 | 0 |
Homework | 0 | 0 | 0 |
Practice | 0 | 0 | 0 |
Laboratory | 0 | 0 | 0 |
Project | 0 | 0 | 0 |
Workshop | 0 | 0 | 0 |
Presentation/Seminar Preparation | 0 | 0 | 0 |
Fieldwork | 0 | 0 | 0 |
Final Exam | 0 | 0 | 0 |
Other | 0 | 0 | 0 |
Total Work Load: | 0 | ||
Total Work Load / 30 | 0 | ||
Course ECTS Credits: | 0 |