Mütercim-Tercümanlık (İngilizce)
TYÇÇ Program Yeterlilikleri İlişkisi
Grup Başlık | Grup Alt Başlık | Temel Alan Yeterlilikleri (Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimi) | PROGRAM YETERLİLİKLERİ | Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (6. Düzey (Lisans Eğitimi)) | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel Alan Yeterlilikleri | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | No | Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi | ||
Bilgi | - | 1 | Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | 1 | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | |||||||||
Bilgi | - | 2 | Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. | - | - | |||||||||
Bilgi | - | 3 | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışır. | - | - | |||||||||
Bilgi | - | 4 | Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | - | - | |||||||||
Bilgi | - | 5 | Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | - | - | |||||||||
Bilgi | - | 6 | Ulusal ve uluslararası kültürleri tanır. | - | - | |||||||||
Beceriler | - | 1 | Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır. | 1 | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |||||||||
Beceriler | - | 2 | Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir. | 2 | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | |||||||||
Beceriler | - | 3 | Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | - | - | |||||||||
Beceriler | - | 4 | Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. | - | - | |||||||||
Beceriler | - | 5 | Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. | - | - | |||||||||
Beceriler | - | 6 | Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | - | - | |||||||||
Yetkinlikler | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 1 | Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. | 1 | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |||||||||
Yetkinlikler | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 2 | Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. | 2 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | |||||||||
Yetkinlikler | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 3 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 3 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | |||||||||
Yetkinlikler | Öğrenme Yetkinliği | 1 | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 1 | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | |||||||||
Yetkinlikler | Öğrenme Yetkinliği | 2 | Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | 2 | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | |||||||||
Yetkinlikler | Öğrenme Yetkinliği | 3 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | 3 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | |||||||||
Yetkinlikler | Öğrenme Yetkinliği | 4 | Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. | - | - | |||||||||
Yetkinlikler | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 1 | Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır. | 1 | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | |||||||||
Yetkinlikler | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 2 | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve ve bu gelişmeleri izler. | 2 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | |||||||||
Yetkinlikler | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 3 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. | 3 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | |||||||||
Yetkinlikler | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 4 | Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. | 4 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | |||||||||
Yetkinlikler | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 5 | Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | 5 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |||||||||
Yetkinlikler | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 6 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | - | - | |||||||||
Yetkinlikler | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 7 | Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | - | - | |||||||||
Yetkinlikler | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 8 | Farklı kültürlerde yaşar ve sosyal yaşama uyum sağlar. | - | - | |||||||||
Yetkinlikler | Alana Özgü Yetkinlik | 1 | Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur. | 1 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | |||||||||
Yetkinlikler | Alana Özgü Yetkinlik | 2 | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | 2 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | |||||||||
Yetkinlikler | Alana Özgü Yetkinlik | 3 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | - | - | |||||||||
Yetkinlikler | Alana Özgü Yetkinlik | 4 | Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. | - | - | |||||||||
Yetkinlikler | Alana Özgü Yetkinlik | 5 | Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | - | - | |||||||||
Yetkinlikler | Alana Özgü Yetkinlik | 6 | Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir. | - | - | |||||||||
Yetkinlikler | Alana Özgü Yetkinlik | 7 | Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | - | - |