(Program Yeterlilikleri, kilit ve alt yeterlilikler olarak aşağıda sıralı olarak verilmektedir.)
(Kilit Program Yeterliliklerine (KPÖÇ) bağlı Alt Program Yeterliliklerini (APÖÇ) görüntülemek için + işaretine basınız.)
P1) İşletmeciliğin temel kavramlarını öğrenme ve anlama; işletmenin temel fonksiyonları olan yönetim, pazarlama, üretim, muhasebe, finans vb. alanlarının en az birinde uzmanlık düzeyinde bilgiye sahip olma |
P2) İnsan Kaynakları ve Sosyal Güvenlik alanlarında ortaya çıkabilecek problemleri saptama, tanımlama ve çözme becerisi; çözüme dönük kararlar için uygun kalitatif ve kantitatif teknikleri kullanma, değerlendirme ve uygulama |
P3) İnsan Kaynakları alanının başlıca teorilerine ve terminolojisine hakim olmak |
P4) Sosyal Güvenlik alanının başlıca teorilerine ve terminolojisine hakim olmak,5510 sayılı Kanunda yapılan değişiklikleri öğrenmeli ve yorum yapabilmek |
P5) Sosyal Güvenlik alanlarının hukuki ve yasal boyutlarını uygulayacak düzeyde öğrenmek |
P6) Yabancı dil de kullanarak mesleki bilgilere ulaşma, güncel bilgilerin takibi, yerli ve yabancı iş çevreleri ile iletişimin sağlanması |
P7) Türk ve Dünya ekonomisindeki finansal gelişmeleri izleme ve değerlendirme, |
P8) Yöneticilik ve girişimcilik vasıflarını kazanmak ve başarı ile uygulamak |
P9) Çok kültürlü ortamda ve disiplinler arası çalışabilme becerisi, |
P10) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci içerisinde etkin çalışabilme becerisi, özgüven ve girişim yeteneği kazanma, takım çalışması oluşturabilme |
P11) İşletme Stratejileri ile insan kaynakları politikaları arasındaki ilişkiyi ayrıntısı ile bilmek |
P12) İnsan Kaynakları alanında ortaya atılan teorileri analiz etmek |
P13) İşletmenin çeşitli alanlarında kullanılan yönetim bilgi sistemleri ve bilişim uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisine sahip olma, |
P14) İş analizi yapabilmek, iş gerekleri ve iş tanımlarını belirlemek |
P15) Sosyal haklar ile iş sağlığı ve güvenliği konularında duyarlılık sahibi olma |
P16) Sosyal güvenlik kurumlarında fon yöneticiliği ve finansal danışmanlık yapabilecek ve yeni araçlar üretebilecek teknik kapasiteye sahip olma |
P17) Personel uygulamalarını etkileyen temel kanunları bilmek |
P18) Ekip çalışmasını ve ekip çalışmasının işletmeler için önemini bilmek |
P19) Mesleki ve sosyal hayatında başarı sağlayacak şekilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olma, dilin iyi kullanımı yoluyla başarılı iletişim kurabilme |
(Program Yeterlilikleri, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) düzey tanımlayıcıları için kullanılmış olan sınıflandırmaya (bilgi, beceri ve yetkinlikler) göre kilit ve alt yeterlilikleri olarak aşağıda verilmektedir.)
(Kilit Program Yeterliliklerine (KPÖÇ) bağlı Alt Program Yeterliliklerini (APÖÇ) görüntülemek için + işaretine basınız.)
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) |
P1) İşletmeciliğin temel kavramlarını öğrenme ve anlama; işletmenin temel fonksiyonları olan yönetim, pazarlama, üretim, muhasebe, finans vb. alanlarının en az birinde uzmanlık düzeyinde bilgiye sahip olma |
P2) İnsan Kaynakları ve Sosyal Güvenlik alanlarında ortaya çıkabilecek problemleri saptama, tanımlama ve çözme becerisi; çözüme dönük kararlar için uygun kalitatif ve kantitatif teknikleri kullanma, değerlendirme ve uygulama |
P3) İnsan Kaynakları alanının başlıca teorilerine ve terminolojisine hakim olmak |
P4) Sosyal Güvenlik alanının başlıca teorilerine ve terminolojisine hakim olmak,5510 sayılı Kanunda yapılan değişiklikleri öğrenmeli ve yorum yapabilmek |
P5) Sosyal Güvenlik alanlarının hukuki ve yasal boyutlarını uygulayacak düzeyde öğrenmek |
P6) Yabancı dil de kullanarak mesleki bilgilere ulaşma, güncel bilgilerin takibi, yerli ve yabancı iş çevreleri ile iletişimin sağlanması |
P7) Türk ve Dünya ekonomisindeki finansal gelişmeleri izleme ve değerlendirme, |
P8) Yöneticilik ve girişimcilik vasıflarını kazanmak ve başarı ile uygulamak |
P9) Çok kültürlü ortamda ve disiplinler arası çalışabilme becerisi, |
P10) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci içerisinde etkin çalışabilme becerisi, özgüven ve girişim yeteneği kazanma, takım çalışması oluşturabilme |
P11) İşletme Stratejileri ile insan kaynakları politikaları arasındaki ilişkiyi ayrıntısı ile bilmek |
P12) İnsan Kaynakları alanında ortaya atılan teorileri analiz etmek |
P13) İşletmenin çeşitli alanlarında kullanılan yönetim bilgi sistemleri ve bilişim uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisine sahip olma, |
P14) İş analizi yapabilmek, iş gerekleri ve iş tanımlarını belirlemek |
P15) Sosyal haklar ile iş sağlığı ve güvenliği konularında duyarlılık sahibi olma |
P16) Sosyal güvenlik kurumlarında fon yöneticiliği ve finansal danışmanlık yapabilecek ve yeni araçlar üretebilecek teknik kapasiteye sahip olma |
P17) Personel uygulamalarını etkileyen temel kanunları bilmek |
P18) Ekip çalışmasını ve ekip çalışmasının işletmeler için önemini bilmek |
P19) Mesleki ve sosyal hayatında başarı sağlayacak şekilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olma, dilin iyi kullanımı yoluyla başarılı iletişim kurabilme |
|
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) |
P2) İnsan Kaynakları ve Sosyal Güvenlik alanlarında ortaya çıkabilecek problemleri saptama, tanımlama ve çözme becerisi; çözüme dönük kararlar için uygun kalitatif ve kantitatif teknikleri kullanma, değerlendirme ve uygulama |
P3) İnsan Kaynakları alanının başlıca teorilerine ve terminolojisine hakim olmak |
P4) Sosyal Güvenlik alanının başlıca teorilerine ve terminolojisine hakim olmak,5510 sayılı Kanunda yapılan değişiklikleri öğrenmeli ve yorum yapabilmek |
P5) Sosyal Güvenlik alanlarının hukuki ve yasal boyutlarını uygulayacak düzeyde öğrenmek |
P6) Yabancı dil de kullanarak mesleki bilgilere ulaşma, güncel bilgilerin takibi, yerli ve yabancı iş çevreleri ile iletişimin sağlanması |
P7) Türk ve Dünya ekonomisindeki finansal gelişmeleri izleme ve değerlendirme, |
P8) Yöneticilik ve girişimcilik vasıflarını kazanmak ve başarı ile uygulamak |
P9) Çok kültürlü ortamda ve disiplinler arası çalışabilme becerisi, |
P10) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci içerisinde etkin çalışabilme becerisi, özgüven ve girişim yeteneği kazanma, takım çalışması oluşturabilme |
P11) İşletme Stratejileri ile insan kaynakları politikaları arasındaki ilişkiyi ayrıntısı ile bilmek |
P12) İnsan Kaynakları alanında ortaya atılan teorileri analiz etmek |
P13) İşletmenin çeşitli alanlarında kullanılan yönetim bilgi sistemleri ve bilişim uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisine sahip olma, |
P14) İş analizi yapabilmek, iş gerekleri ve iş tanımlarını belirlemek |
P15) Sosyal haklar ile iş sağlığı ve güvenliği konularında duyarlılık sahibi olma |
P16) Sosyal güvenlik kurumlarında fon yöneticiliği ve finansal danışmanlık yapabilecek ve yeni araçlar üretebilecek teknik kapasiteye sahip olma |
P17) Personel uygulamalarını etkileyen temel kanunları bilmek |
P18) Ekip çalışmasını ve ekip çalışmasının işletmeler için önemini bilmek |
P19) Mesleki ve sosyal hayatında başarı sağlayacak şekilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olma, dilin iyi kullanımı yoluyla başarılı iletişim kurabilme |
|
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) |
P2) İnsan Kaynakları ve Sosyal Güvenlik alanlarında ortaya çıkabilecek problemleri saptama, tanımlama ve çözme becerisi; çözüme dönük kararlar için uygun kalitatif ve kantitatif teknikleri kullanma, değerlendirme ve uygulama |
P3) İnsan Kaynakları alanının başlıca teorilerine ve terminolojisine hakim olmak |
P4) Sosyal Güvenlik alanının başlıca teorilerine ve terminolojisine hakim olmak,5510 sayılı Kanunda yapılan değişiklikleri öğrenmeli ve yorum yapabilmek |
P5) Sosyal Güvenlik alanlarının hukuki ve yasal boyutlarını uygulayacak düzeyde öğrenmek |
P6) Yabancı dil de kullanarak mesleki bilgilere ulaşma, güncel bilgilerin takibi, yerli ve yabancı iş çevreleri ile iletişimin sağlanması |
P7) Türk ve Dünya ekonomisindeki finansal gelişmeleri izleme ve değerlendirme, |
P8) Yöneticilik ve girişimcilik vasıflarını kazanmak ve başarı ile uygulamak |
P9) Çok kültürlü ortamda ve disiplinler arası çalışabilme becerisi, |
P10) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci içerisinde etkin çalışabilme becerisi, özgüven ve girişim yeteneği kazanma, takım çalışması oluşturabilme |
P11) İşletme Stratejileri ile insan kaynakları politikaları arasındaki ilişkiyi ayrıntısı ile bilmek |
P12) İnsan Kaynakları alanında ortaya atılan teorileri analiz etmek |
P13) İşletmenin çeşitli alanlarında kullanılan yönetim bilgi sistemleri ve bilişim uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisine sahip olma, |
P14) İş analizi yapabilmek, iş gerekleri ve iş tanımlarını belirlemek |
P15) Sosyal haklar ile iş sağlığı ve güvenliği konularında duyarlılık sahibi olma |
P16) Sosyal güvenlik kurumlarında fon yöneticiliği ve finansal danışmanlık yapabilecek ve yeni araçlar üretebilecek teknik kapasiteye sahip olma |
P17) Personel uygulamalarını etkileyen temel kanunları bilmek |
P18) Ekip çalışmasını ve ekip çalışmasının işletmeler için önemini bilmek |
P19) Mesleki ve sosyal hayatında başarı sağlayacak şekilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olma, dilin iyi kullanımı yoluyla başarılı iletişim kurabilme |
|