(Program Yeterlilikleri, kilit ve alt yeterlilikler olarak aşağıda sıralı olarak verilmektedir.)
(Kilit Program Yeterliliklerine (KPÖÇ) bağlı Alt Program Yeterliliklerini (APÖÇ) görüntülemek için + işaretine basınız.)
P1) Uluslararası ticaret ve lojistik alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma, sahip olduğu bilgileri kullanabilme
P.1.1) Öğrenciler, tüketici davranışlarını ve pazar eğilimlerini anlamak için gerekli olan teorik ve pratik bilgileri edinirler. |
P.1.2) Yöneylem araştırmasının temel kavramlarını ve tanımlarını hatırlayabilir. |
P.1.3) Temel yöneylem araştırması modellerini (örneğin, doğrusal programlama, bütünsel programlama) tanıyabilir. |
P.1.4) Bir problemi çözmek için uygun yöneylem araştırması yöntemini seçebilir. |
|
P2) Uluslararası ticaret ve lojistik alanında edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri kullanarak meseleleri tanımlama, veri toplama, değerlendirme, analiz etme, yorumlama ve çözüm önerisi geliştirebilme
P.2.1) Öğrenciler, pazarlama araştırmalarının temel aşamalarını kavrayarak, araştırma problemlerini doğru bir şekilde tanımlama, uygun araştırma tasarımlarını oluşturma ve verimli veri toplama yöntemlerini belirleme becerisi kazanırlar. |
P.2.2) Gerçek dünyadaki problemleri çözmek için yöneylem araştırması tekniklerini uygulayabilir. |
P.2.3) Doğrusal programlama problemlerini çözmek için Simplex yöntemini kullanabilir. |
P.2.4) Karmaşık problemlerin yapılarını ve bileşenlerini analiz edebilir. |
P.2.5) Bir modelin kısıtlarını ve varsayımlarını değerlendirebilir. |
P.2.6) Farklı kaynaklardan elde edilen bilgileri birleştirerek kapsamlı bir çözüm stratejisi oluşturabilir. |
P.2.7) Alternatif çözüm yollarını eleştirel bir şekilde değerlendirerek en uygun olanını seçebilir. |
|
P3) Uluslararası ticaret ve lojistik alanıyla ilgili farklı bilgi kaynaklarına erişip sayısal analiz ve araştırma yapabilme
P.3.1) Pazarlama araştırmaları sonucunda elde edilen verilerin analizi ve bu verilerin anlamlı sonuçlara dönüştürülmesi konularında yetkinlik kazanan öğrenciler, çeşitli veri analizi yazılımlarını (SPSS, Excel vb.) etkin bir şekilde kullanmayı öğrenirler. Bu yetkinlik, karar verme süreçlerinde veri odaklı yaklaşımlar benimsemelerine yardımcı olur |
|
P4) Disiplin içi, çok disiplinli veya çok kültürlü gruplarda ve bireysel çalışabilme |
P5) Öğrenim dilinde yazılı ve sözlü iletişim kurabilme, en az bir yabancı dil bilgisine sahip olabilme |
P6) Ahlaki değerler ve mesleki sorumluluk bilinci ile hareket edebilme
P.6.1) Öğrenciler, pazarlama araştırmalarında etik kurallara uygun davranmanın önemini öğrenir ve bu ilkelere sadık kalır. Araştırma sürecinde gizlilik, doğruluk ve tarafsızlık gibi prensipleri benimseyerek, profesyonel ve güvenilir araştırma sonuçları elde etmeyi hedeflerler |
|
P7) Alan uygulamalarının, evrensel ve toplumsal etkileri ile hukuki sonuçlarını bilme
P.7.1) Pazarlama araştırmalarının bulgularını stratejik iş kararlarına entegre edebilme becerisi geliştiren öğrenciler, bu bilgileri kullanarak etkili pazarlama kampanyaları ve iş stratejileri oluşturabilirler. |
|
(Program Yeterlilikleri, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) düzey tanımlayıcıları için kullanılmış olan sınıflandırmaya (bilgi, beceri ve yetkinlikler) göre kilit ve alt yeterlilikleri olarak aşağıda verilmektedir.)
(Kilit Program Yeterliliklerine (KPÖÇ) bağlı Alt Program Yeterliliklerini (APÖÇ) görüntülemek için + işaretine basınız.)