Mütercim-Tercümanlık (İngilizce)
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Yabancı Diller Yüksekokulu
Mütercim-Tercümanlık (İngilizce) Programı
Ders Bolognaları
Yabancı Diller Yüksekokulu
Mütercim-Tercümanlık (İngilizce) Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
US167 | Türk Kültür Coğrafyası | 1 | Güz | 1 | 2+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Caner ARABACI |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Jeo-kültürel Yapı ve Önemi, Kültürün Vatan Kurucu Özelliği ya da "Kültürel Vatan", "Adriyatik'ten Çin Seddine"Türk kültürünün Ayak İzleri, Balkanlarda Türk Kültürü= Bulgaristan, Romanya'da Türk Kültürü, Batı Trakya, Girit ve Oniki Ada'da Türk kültürü, Makedonya'da Türk kültürü, Arnavutluk'ta Türk kültürü, Karadağ'da Türk kültürü, Bosna-Hersek'te Türk kültürü, Macaristan'da Türk kültürü, Kosova'da Türk kültürü, Mısır-Filistin'de Türk kültürü, Irak ve Suriye'de Türk kültürü.
Dersin Amacı
Kültürün, vatan kurma, devleti yaşatma, millî birliği sağlamadaki rolünü; sosyal, siyasi, ekonomik gelişmedeki etkisini kavratmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Jeo-kültürel Yapı ve Önemi |
2 | Kültürün Vatan Kurucu Özelliği ya da "Kültürel Vatan |
3 | "Adriyatik'ten Çin Seddine"Türk kültürünün Ayak İzleri |
4 | Balkanlarda Türk kültürü= Bulgaristan |
5 | Romanya'da Türk kültürü |
6 | Batı Trakya, Girit ve Oniki Ada'da Türk kültürü |
7 | Makedonya'da Türk kültürü |
8 | Arnavutluk'ta Türk kültürü |
9 | Karadağ'da Türk kültürü |
10 | Bosna-Hersek'te Türk kültürü |
11 | Macaristan'da Türk kültürü |
12 | Kosova'da Türk kültürü |
13 | Mısır-Filistin'de Türk kültürü |
14 | Irak ve Suriye'de Türk kültürü |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | BAKİLER, Yavuz Bülent, Türkistan Türkistan, Türk Edebiyatı Yayını, İstanbul. |
BAKİLER, Yavuz Bülent, Üsküp'ten Kosova'ya, Yakın Plan Yayınları, 2012 İstanbul. | |
ÖZCAN, Recai, Üsküp Günlüğü, Kurgan Edebiyat, İstanbul. | |
ÖZEY, Ramazan, Kültürel Coğrafya, Aktif Yayınevi, 2014 İstanbul. | |
TANRIKULU, Murat, Coğrafya ve Kültür (Mekân-Kültür-Tarih-Coğrafi İşaret), Pegem Akademi Yayıncılık, 2018 Ankara. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Uygulama | - | - |
Ödev | - | - |
Projeler | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |