Mütercim-Tercümanlık (İngilizce)
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Yabancı Diller Yüksekokulu
Mütercim-Tercümanlık (İngilizce) Programı
Ders Bolognaları
Yabancı Diller Yüksekokulu
Mütercim-Tercümanlık (İngilizce) Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İMT206 | Sözlü Çeviri Teknikleri II | 2 | Bahar | 4 | 3+0+0 | 4 | 5 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Abdülhamit Çakır |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Abdulhamit ÇAKIR |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
İngilizce konuşma türlerinde, anlaşılabilirliği artırmak, etkili konuşmak, amacı daha az söz ile aktarmak amacıyla, vurgu, tonlama, ses seviyesi ve cümle vurgu çeşitleri incelenir. Bilimsel gelişim stratejileri, bireylere göre değişmesi, hafıza modelleri, bellekte kodlama yöntem ve teknikleri, düşünme yeteneği ve hızının geliştirilmesi gibi konularda öğrencilere beceri kazandırılır. İlk otuz dakikada çevirmenin yorgunluk hissetmesi durumunda yararlanılacak beceriler, kaynak dileden hedef aktarımın nasıl yapılacağı ayrıntılı işlenir.
Dersin Amacı
Sözlü çeviri ve türlerini tanımak, sözlü çeviri becerilerini geliştirnek
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | İngilizceden Türkçeye ardıl çeviri alıştırmaları (ekonomi) : a- Ekonomik Stability b- Public Finance |
| 2 | İngilizceden Türkçeye ardıl çeviri (tarım) : a- Nomadik Lifestyle b- Agricultural Economics |
| 3 | Ulaşım konusundaki bazı metinlerin okunarak İngilizceye çevrilmesi : a- Types ofTtransportation b- Transportation Engineering |
| 4 | Eğitim ve Teknoloji hakkında bazı metinlerin okunarak İngilizceye çevirisi : a- What Do We Mean by Education? b- Education is Freedom From Conditioning c- Computers and the Brain |
| 5 | İklimi konu alan bazı konuşmaların (video) Türkçeye çevrilmesi : a-Climatic Changes b- thermostats |
| 6 | Günlük konuşma videolarının Türkçeye çevrilmesi: a- Görüş bildirme b-Onama c- Onamama d- önerme e- Öneriyi kabul veya reddetme f-İzin isteme g-İzin verme h-Teklif etme ve teklife cevap verme i- kimlik bilgileri sorma vs. |
| 7 | Siyasi konuları işleyen videoların Türkçeye çevrilmesi: a- Never Ever Give Up (Donald Trump) b- BBC News UK Politics (UK made serious mistake over virüs border policy) |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Türkçeden İngilizceye ardıl çeviri alıştırmaları; (teknoloji) Nükleer Santrallar |
| 10 | Çeşitli konularda metinler okunarak Türkçeye çevrilmesi; Romanın Türkiyeye Gelişi, Türkiyede Nüfus Artışı, Organ Nakli vs. |
| 11 | TV'de verilen "hava durumu"haberlerinin ardıl veya eşzamanlı çevirilerinin yapılması. |
| 12 | Pavlov'un Klasik Şartlanması tartışılması ve öğrencilerin konuşmalarının diğer öğrenciler tarafından çevrilmesi |
| 13 | Dilin Orijini konusunun tartışılması ve konuşmaların çevrilmesi, ardıl ve eşzamanlı çeviri tekniklerinin denenmesi. |
| 14 | Yılın değerlendirilmesi, öğrencilerin ceviri pratiğindeki becerilerinin gelişme oranlarının irdelenmsi. |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Some oudio-visual materials on different genres. |
| Doğan,Aymil (2017) sözlü çeviri çalışmaları ve uygulamaları.siyasal kitabevi. | |
| Nolan,James (2005) interpretation:techniques and exercises.Mutilinguil Matters. | |
| Various videos on various topics. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Projeler | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
