Mütercim-Tercümanlık (İngilizce)
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Yabancı Diller Yüksekokulu
Mütercim-Tercümanlık (İngilizce) Programı
Ders Bolognaları
Yabancı Diller Yüksekokulu
Mütercim-Tercümanlık (İngilizce) Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İMT106 | Okuma Becerisi II | 1 | Bahar | 2 | 3+0+0 | 4 | 5 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Mehmet ÇELİK |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Okuma tür ve teknikleri, satır arası okuma, yüzünden ve derinden okuma başlıkları çeşitli disiplinlere ait metinlerde incelenir.
Dersin Amacı
Yapısal ve anlambilimsel açıdan daha zor olan metinleri anlama becerilerini kazandırma,eleştirel okuma ve eleştirel düşünce arasındaki ilişki incelenerek eleştirel düşünme ve okuma becerileri geliştirme hedeflenir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Eleştirel okumanın ögeleri |
| 2 | Argümanları değerlendirme 1 |
| 3 | Argümanları değerlendirme 2 |
| 4 | Makale okuma |
| 5 | Ders materyalleri okuma |
| 6 | Eleştirel okuma ve pratik uygulamalar 1 |
| 7 | Ara sınav |
| 8 | Eleştirel okuma ve pratik uygulamalar 2 |
| 9 | Eleştirel okuma ve pratik uygulamalar 3 |
| 10 | Eleştirel okuma ve pratik uygulamalar 4 |
| 11 | Eleştirel okuma ve pratik uygulamalar 5 |
| 12 | Eleştirel okuma ve pratik uygulamalar 6 |
| 13 | Eleştirel okuma ve pratik uygulamalar 7 |
| 14 | Eleştirel okuma ve pratik uygulamalar 8 |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Martin Montgomery (2006) Ways of Reading: Advanced Reading Skills for Students of English Literature. New York: Routledge. |
| Zemach, Dorothy (2010) Building Academic Reading Skills. Michihan: MUP. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Projeler | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
