Mütercim-Tercümanlık (İngilizce)
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Yabancı Diller Yüksekokulu
Mütercim-Tercümanlık (İngilizce) Programı
Ders Bolognaları
Yabancı Diller Yüksekokulu
Mütercim-Tercümanlık (İngilizce) Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İMT102 | Yazma Becerisi II | 1 | Bahar | 2 | 3+0+0 | 4 | 5 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Abdulhamit ÇAKIR |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Abdulhamit ÇAKIR | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
İleri düzey yazım teknikleri ve becerileri, yazım hataları ve düzeltilmesi, metin oluşturma
Dersin Amacı
Kompozisyonun temel ve yan unsurları, ileri düzeyde yazma teknik ve becerilerinin uygulanması, yazım hatalarının düzeltilme teknikleri, yazı türlerinin tanıtımı ve öğrenci çıktılarının elde edilmesi hedeflenir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Yazili anlatim yöntemlerine genel bakis |
| 2 | Yazili metin türleri (CV, davetiye, makale, kompozisyon vb.) 1 |
| 3 | Yazili metin türleri (CV, davetiye, makale, kompozisyon vb.) 2 |
| 4 | İngilizce güncel bir metin üzerinde çalışma |
| 5 | Metin oluşturma calismalari 1 |
| 6 | İngilizce güncel bir metin üzerinde çalışma |
| 7 | Ara sınav |
| 8 | İngilizce güncel bir metin üzerinde çalışma 2 |
| 9 | Metin oluşturma çalışmaları 2 |
| 10 | İngilizce güncel bir metin üzerinde çalısma 3 |
| 11 | Metin oluşturma çalışmaları 3 |
| 12 | İngilizce güncel bir metin üzerinde çalışma 4 |
| 13 | Metin oluşturma çalışmaları 4 |
| 14 | Metin oluşturma çalışmaları 5 |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Bailey, S. (2001) Academic writing: a handbook for Intl. Students. London: Routledge. |
| Crème, P. and M. Lea (2003) Writing at University : A guide for students. Open University Press. | |
| Murray, N. (2012) Writing Essays in English Language and Linguistics , Cambridge University Press. | |
| Oshima, A. & Hogue, A. (2005) Writing Academic English, Addison-Wesley, New York | |
| Swales, J.and C. Feak (2004) Academic Writing for Graduate Students. Michigan University Press. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Projeler | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
