İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Yabancı Diller Yüksekokulu
Mütercim-Tercümanlık (İngilizce) Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
DUS051 Çince I 1 Güz 1 2+0+0 3 3
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Uzaktan
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör.Dr. Canan CANDAN KANAR
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör.Dr. Canan CANDAN KANAR -1 [email protected] 1 Cuma
13.00
Dersin İçeriği
Kültür tanıtımı, dil tanıtım, rakamlar, selamlaşma, vedalaşma, kişisel bilgiler, ülkeler, milliyet, yaş, alışveriş, anlaşılmayan bilgi tekrar isteme ve özür dileme.
Dersin Amacı
Basit ifade, sade cümle ve yaygın ifadelerle selamlaşma ve vedalaşma, isim ve milliyet sormak/vermek, yaşını ve memleket sormak/vermek, zaman ifadeleri, para birimi, alışveriş ve benzeri beceriler yoluyla kısa süreli iletişim kurma becerisini geliştirmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri X
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri X
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Tanışma ve tanıştırma; dil ve kültür hakkında kısa bilgi, dersin hedefleri; öğrenciden istenen davranışlar, malzemeler, disiplin, devamsızlık, sınav türü ve haftalar konuşulur. Çince dilinin bir alfabesi olmadığı için dil yapısının nasıl olduğuna dair bilgi verilir. Dil öğretimi ve kelimeler için okunuş ve klavye girdisi kolaylığı sağlayan pinyin tablosu, Çincede var olan tonlar hakkında bilgi verilir.
2 Ses sistemi, telaffuz ve tonlar ile ilgili alıştırma yapılır. Selamlaşma kalıp cümlesi olan "ni hao", isim cümlesinde yer alan ve "-dır, -dir"anlamı taşıyan "shi"kelimesi öğretilir. Ben, sen ve O zamirleri öğretilir. Bu kelimeler ile birlikte kendi adını söyleme alıştırmaları yapılır.
3 Bir önceki dersin tekrarı yapılır ve ardından soru cümlesi yapımında kullanılan "ma"kelimesi öğretilir. "Ni hao", "shi"ve "ma"kelimelerinin Çince yazım kuralları ve aşamaları öğretilir. Her öğrenci tahtaya kaldırılarak yazı alıştırması yaptırılır. Yazı alıştırması ardından öğrenciler ikişerli Bir önceki dersin tekrarı yapılır ve ardından soru cümlesi yapımında kullanılan "ma"kelimesi öğretilir. "Ni hao", "shi"ve "ma"kelimelerinin Çince yazım kuralları ve aşamaları öğretilir. Her öğrenci tahtaya kaldırılarak yazı alıştırması yaptırılır. Yazı alıştırması ardından öğrenciler ikişerli gruplara ayrılarak sözlü alıştırma yaptırılır.gruplara ayrılarak sözlü alıştırma yaptırılır.
4 "Ni hao"merhaba kalıp cümlesinin ardına eklenen "ma"soru eki ile cümlede oluşan anlam değişikliği öğretilir. Öğrencilerin birbirlerine soru sormaları istenir. -de, -da edatı olan "ye"kelimesi ve kullanım şekli öğretilir.
5 Olumsuzluk eki "bu"nun cümle içindeki yeri ve yazım şekli öğretilir. Olumsuzluk ile ilgili örnek cümleler kurulur. İyelik zamiri olan "de", sahiplik eki olan "you"kelimeleri öğretilir. Cümle içindeki yerleri ve yazım şekilleri öğretilir. Öğrencilerin ilk önce yerlerinde ardından tahtaya gelerek alıştırma yapmaları istenir.
6 Çincede yer alan ölçü birimleri hakkında bilgi verilir. Ünite içerisinde yer alan bazı kelimelerin kendilerine ait olan ölçü birimleri öğretilir. "Ailende kaç kişi var?"kalıp sorusu kullanılarak sayma sayıları, soru ve düz cümle içerinde kullanım şekilleri, soru zamirleri ile soru yapma öğretilir. Bu gramer konusu ile aile bireyleri de öğretilir.
7 ARA SINAV Önceki haftada yapılan alıştırma aynı sınavda sorulur. (Yazılı sınavlar çoktan seçmeli, doğru-yanlış, boşluk doldurma ve/veya kısa paragraftan oluşur.)
8 "ji"ve "duo shao"kaç anlamına gelen soru zamirlerinin anlamları ve aralarındaki farklılıklar öğretilir, öğrencilerden örnek soru yapmaları istenir. Bu gramer kalıpları ile insanların yaşlarını ve eşyaların sayılarını sormaları da öğretilir.
9 Zaman ifadeleri ve sıfat cümleleri öğretilir. Zaman ifadeleri ile "doğum günün ne zaman?", "saat kaç"gibi kalıpların soru ve cevap şekilleri öğretilir.
10 Yön adları ve yön ifadeleri öğretilir. "Banka nerede?"kalıp sorusu öğretilerek başka şekillerde yön ve yer tarif bildiren sorular ve cevapları ile ilgili alıştırmalar yapılır. Yer bildirme eki olan "zai"kelimesi de kullanım kuralları ile öğretilir.
11 Olumlu+olumsuz cümle yapısı ile soru yapma şekilleri öğretilir. "Var mı yok mu"ya da "Öyle mi değil mi"gibi kalıp yapılar öğretilir.
12 11. hafta öğrenilen ile 9. Hafta yapılan birleştirilerek öğrencinin diyalog yapması istenir.
13 Para birimleri, alışveriş cümleleri öğretilir. "ne"eki kullanımı ve bu ekle birlikte yapılan kısaltma soru cümleleri, fiilimsiler ve 100 üzeri sayma sayıları öğretilir.
14 13. hafta öğrenilen ile 11. Haftada yapılan diyalog zenginleştirilir. Bütün dönem boyu işlenen konuların tekrarı yapılır, eksik olunduğu düşünülen konuların üzerinden tekrar geçilir.
15 FİNAL SINAVI Bütün öğrenilen bilgi ve becerinin ölçümü sınavla birlikte yapılır. (Yazılı sınavlar çoktan seçmeli, doğru-yanlış, boşluk doldurma ve/veya kısa paragraftan oluşur.)
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Yang, Nan. Yabancılar İçin Çince Öğretim Seti, Başarının Yolu: Başlangıç 1-1, Pekin: Pekin Dil ve Kültür Üniversitesi Yayınevi, 2008
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Uygulama - -
Ödev - -
Projeler - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 0 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 1 10 10
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 1 10 10
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 10 10
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 96
Toplam Yük / 30 3,20
Dersin AKTS Kredisi: 3