Mütercim-Tercümanlık (İngilizce)
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Yabancı Diller Yüksekokulu
Mütercim-Tercümanlık (İngilizce) Programı
Ders Bolognaları
Yabancı Diller Yüksekokulu
Mütercim-Tercümanlık (İngilizce) Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| DUS041 | Rusça I | 1 | Güz | 1 | 2+0+0 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | yok |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Hasan Cankat ÇAĞIL |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör. Hasan Cankat ÇAĞIL | C-123 | [email protected] | 0 |
Dersin İçeriği
Kısa diyalog ve metin kullanarak selamlama, isim hecelemesi, yaş ve memleket sorma, bilginin tekrarını isteme ve sayılar öğretilir. Bu maksatla, özgün veya öğretmenin oluşturduğu metin kullanılır. Basılı, görsel ve işitsel malzeme hazır bulunur.
Dersin Amacı
Temel olarak öğrencilerin Kiril Alfabesini yazmaları ve okuyabilmeleri sağlanması. Basit ifade ve sade cümlelerle öğrenci kendini tanıtması.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Tanışma ve tanıştırma; dil ve kültür hakkında kısa bilgi; dersin hedefleri; öğrenciden istenen davranışlar, malzemeler, disiplin, devamsızlık, sınav tür ve haftalar konuşulur ve dilin alfabesi farklı ise harf ve rakamların tanıtımı yapılır. |
| 2 | Merhaba deme, sabah selamlaması, akşam vedalaşması, isim sorma. Bu maksatla en kabul gören dil malzemesi öğrenciye önce işitsel sonra yazısal verilir. Eşleşme yapılarak öğrencilerin bu aktiviteleri yapması istenir. Eşleşme 3 defa değiştirilerek tekrarlanır. |
| 3 | Geçen haftaki metin aşağıdaki gibi öğrenciye dağıtılır. Benim adım ……………. / ………………………lıyım. …… yaşındayım ve üniversitede …………… okuyorum. Bu yıl benim ……… yılım. Çok heyecanlıyım. Biz ………… bir alileyiz. …… kız kardeşim ve …… erkek kardeşim var. Kardeşlerimin hepsi benden ………. Babam ……… ve annem …………. İlkokulu ………'ta okudum sonra ………… Lisesinde okudum. Liseyi geçen yıl bitirdim. Üniversite sınavında Karatay Üniversitesini kazandım. …………… bölümünü çok seviyorum Boş zamanlarımda, ……… ve ………… oynarım. Ayrıca ………… okumayı severim. Ayda bir ……… bitiririm. Hayat güzel! Öğrencilerden boşlukları sözlük kullanarak doldurması istenir. Öğrenciden mırıldanarak bu metni okuması ve sonra bakmadan mırıldanması istenir. Sonraki hafta ne yapılacağını öğrencilere söyler. Geçen haftaki faaliyet değişiklikler ile tekrarlanır. Farklı alfabede yazma faaliyeti yapılır. Öğrenciler birbirinin yazısını okumaya çalışır. |
| 3 | Geçen haftaki faaliyet değişiklikler ile tekrarlanır. Farklı alfabede yazma faaliyeti yapılır. Öğrenciler birbirinin yazısını okumaya çalışır. |
| 4 | İsim ve soy isim sorma ve cevaplama. |
| 5 | Önceki hafta çalışılan metni deftere yazmalarını ister. Yazma işlemi bittikten sonra ilk metinle karşılaştırma yapmaları istenir. Aradaki farkların ne oluğunu öğretmen tespit eder. O konuları yeniden anlatır. Sonra yeniden yazmaları istenir. |
| 5 | Rakamlar ve yaş sorma ve söyleme. Teşekkür etme. |
| 6 | Kendini tanıtım sözlü ağırlıklı devam eder. Eşleşmeler yapılır ve bir eş kendini tanıtır, diğer eşin arkadaşını anlamaya çalışması sağlanır. Arkadaşının kaç erkek kardeşi var gibi anlamayı ölçen soru sorar öğretmen. Karşılıklı tanıtım 3 defa daha yinelenir. Sınav için alıştırmalar verilir. Sınavla ilgili bilgi sunulur. Örnek sınav sınıfta gösterilir. |
| 6 | Birleştirme: öğrencilerden tek diyalog içinde "merhaba, günaydın, adın ne soyadın ne, kaç yaşındasın soruları, teşekkür etme ve güle güle"demeleri istenir. |
| 7 | ARA SINAV (Kendini Tanıt) (Sınıf mevcudu 25 ise sözlü, üstü ise yazılı sınav yapılır. Sözlü sıvadın kapsam ve tarzı derste yapılanlarla benzer ve aynılık taşır. Yazılı sınavlar çoktan seçmeli, doğru-yanlış, boşluk doldurma ve/veya kısa paragraftan oluşur.) |
| 7 | ARA SINAV Önceki haftada yapılan alıştırma aynı sınavda sorulur. Eşleşmelere öğretmen karar verir. Böylece diyaloğun anlamlı olması temin edilir. (Sınıf mevcudu 25 ise sözlü, üstü ise yazılı sınav yapılır. Sözlü sıvadın kapsam ve tarzı derste yapılanlarla benzer ve aynılık taşır. Yazılı sınavlar çoktan seçmeli, doğru-yanlış, boşluk doldurma ve/veya kısa paragraftan oluşur.) |
| 8 | Ara sınava kadar çalışılan metin soru cevap şeklinde inşa edilecek tarzda ders işlenir. Adın nedir, kaç yaşındasın, okuyor musun, nerde okuyorsun, hangi bölümde okuyorsun? Fakültede kaçıcı yılın soruları öğretilir. Tahtaya yazıldıktan sonra öğrenciler bu soruları sormak ve cevabını almak üzere daire şeklinde vaziyet alır. Öğretmen herkesin soru sorduğunu ve cevap aldığından emin olmak için arada gezinir. |
| 8 | Milliyet ve Ülke bilgilerini sorup öğrenme: Milliyetin nedir? Hangi ülkedensin? Ülke ve milliyet isimleri öğretilir. |
| 9 | Kaç kardeşin var, kardeşlerin senden büyük mü küçük mü, baban ne iş yapar, annen ne iş yapar, liseyi ne zaman bitirdin, bölümünü sever misin gibi sorular öğretilir. Bu sorulara öğrencilerin cevap vermeye hazırlanması istenir. Öğretmen isterse deftere yazdırır. Öğrencileri ayağa kaldırır, daire şeklindeki partnerlere bu soruları sorma ve diğerinden cevap vermelerini ister. |
| 9 | Önceki hafta öğrenilenlerle sınava kadar olan bilgiler birleştirilerek örnek diyalog verilir. Selam, Adınız Ne, soyadınız Ne, Nasılsınız, Kaç Yaşındasın, Milliyetin Ne, memleketin Ne, Teşekkür etme, Güle Güle kısımlarından olan konuşma her öğrenciye yaptırılır. |
| 10 | Sekizinci ve dokuzuncu haftada öğrenilen soru-cevap tarzı konuşma birlikte yapılır. Bu uygulama onlara yabancı dilde 5 dakikaya yakın konuşmalarını sağlayacaktır. |
| 10 | "Anlayamadım, tekrar eder misin, lütfen? Elbette."Bu derste sadece bu ifadeler öğretilir. |
| 11 | Dersler zor mu, boş zamanlarında ne yaparsın, kitap okur musun, sorular diğer sorular gibi öğretilir. |
| 11 | İsim, yaş, milliyet gibi sorulardan sonra "Anlayamadım, tekrar eder misin, lütfen?"ifadesi öğretilir. "Tamam, elbette tekrar edebilirim." |
| 12 | Bu hafta öğrencilerden hangi soruları sormak istedikleri konusunda görüş alınır ve bu sorulara göre hangi cevapların uygun olacağı anlatılır. Bu hafta da soru ve ortalama cevaplar belirlendikten sonra daire şeklindeki konuşmaya geçilir. |
| 12 | 11. hafta öğrenilen ile 9. Hafta yapılan birleştirilerek öğrencinin diyalog yapması istenir. |
| 13 | 8 ve 9 haftalarda yapılanlar tekrar edilir. |
| 13 | Heceleme. Heceleme yapmak mümkün ise, "Adınızı heceleyebilir misiniz?""Tamam, elbette". Söyleme becerisi öğretilir. |
| 14 | 11 ve 12 haftalarda yapılanlar tekrar edilir. Öğrenciler eşleştirilerek vize sonrasında öğrenilen tüm konuları bir diyalog haline getirmeleri istenir. Final sınavıyla ilgili bilgi verilir. |
| 14 | 13. hafta öğrenilen ile 11. Haftada yapılan diyalog zenginleştirilir. |
| 15 | Kendini tanıtma; daha önce öğrendiği kısa cümleleri birleştirerek büyük cümle kurma teşebbüsü; "ve", "ama", "çünkü""öyle olunca"bağlaçları kullanarak sözlü anlatım, hızın makul olması ve telaffuzda hatanın az olması hedeflenir. |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Hedef Rusça |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Projeler | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 18 | 18 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 30 | 30 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 90 | ||
| Toplam Yük / 30 | 3 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
