Psikoloji
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Psikoloji Programı
Ders Bolognaları
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Psikoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
US83 | Etkili İletişim ve Beden Dili | 2 | Güz | 3 | 2+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatım, soru cevap, tartışma |
Dersin Veriliş Şekli | Uzaktan |
Ön Koşullar | Yoktur |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Birol BÜYÜKDOĞAN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Doç. Dr. Birol BÜYÜKDOĞAN | C-26 | [email protected] | 7282 |
Dersin İçeriği
İletişim biliminin temel kavramları, iletişim kanalları, iletişimi etkileyen faktörler, sözlü ve sözsüz iletişim türleri, iletişim engelleri ve çatışmaları, iletişimde sen dili, ben dili
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin iletişim biliminin temel kavramlarını ve iletişim biçimlerini tanımalarını, iletişim becerilerini geliştirmelerini sağlamaktır
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | İletişim Kavramı ve Özellikleri |
2 | İletişim Kavramı ve Özellikleri |
3 | İletişim Süreci |
4 | İletişim Süreci |
5 | Etkili İletişim Becerisi |
6 | Etkili İletişim Becerisi |
7 | Etkili Konuşma |
8 | Etkili Konuşma |
9 | Etkili Dinleme |
10 | Yazılı İletişim |
11 | Sözsüz İletişim |
12 | Sözsüz İletişim |
13 | Sözsüz İletişim |
14 | Öğrenci Sunumları |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Geçikli Fatma (2013). Halkla İlişkiler ve İletişim. İstanbul Beta Basım Yayım Dağıtım. , Acar Volkan (2012). İnsan İlişkileri ve İletişim. Ankara. Nobel Akademik Yayıncılık |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 17 | 17 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 17 | 17 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 90 | ||
Toplam Yük / 30 | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 3 |