Psikoloji
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Psikoloji Programı
Ders Bolognaları
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Psikoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
US44 | Sağlıklı Beslenme ve Beslenme Eğitimi | 1 | Güz | 1 | 2+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Nurhan ÜNÜSAN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Prof. Dr. Nurhan ÜNÜSAN | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Sağlıklı beslenme, besin özellikleri, sağlıklı bir diyet planlama, besin etiketleri, vücut kompozisyonu, kilo yönetimi, vitaminler, su ve majör mineraller, iz mineraller, diyet ve sağlık, menü planlamayı etkileyen faktörler, menü oluşturma, menü planlama ve beslenme ile ilişkisi.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilere yeterli ve dengeli beslenmenin önemi, yetersiz ve dengesiz beslenmenin sağlık üzerine olumsuz etkisi, besin ögeleri, besin grupları, sağlıklı beslenme modelleri, sağlıklı beslenmenin temel ilkeleri konusunda öğrencilere bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Beslenme ve sağlık arasındaki ilişki |
2 | Sağlıklı, yeterli ve dengeli beslenmenin tanımı. |
3 | Sağlıklı beslenme ilkeleri. |
4 | Besin ögeleri: karbonhidratlar |
5 | Besin ögeleri: Proteinler |
6 | Besin ögeleri: Yağlar |
7 | Vize |
8 | Enerji dengesi: şişmanlık-zayıflık |
9 | Besin ögeleri: vitaminler |
10 | Besin ögeleri: mineraller |
11 | Besin ögeleri: su |
12 | Besin Ögeleri: Su |
13 | Sağlıklı beslenme modelleri |
14 | Final Sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Beslenme, Prof. Dr. Ayşe Baysal |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |