Psikoloji
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Psikoloji Programı
Ders Bolognaları
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Psikoloji Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PSS461 | Proje Hazırlık ve Yönetimi | 4 | Güz | 7 | 3+0+0 | 3 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Nihan TOMRİS KÜÇÜN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Doç. Dr. Nihan TOMRİS KÜÇÜN | C-110 | [email protected] | 7505 |
Dersin İçeriği
Projenin başarısını etkileyen faktörler, projede olması gerekenler, proje döngüsü yönetimi, proje döngüsü yönetimi ilkeleri, mantıksal çerçeve yaklaşımı, durum analizi,swot analizi, paydaş analizi, sorun analizi, hedef analizi,strateji analizi,faaliyet araçları ve maliyetin tanımlanması, fon kaynakları,bütçe ve bütçelendirme, proje hazırlama ve sunum
Dersin Amacı
Bu ders, proje planlama ve kontrol etme becerilerini geliştirir ve öğrencilerin projeleri verimli ve etkili bir şekilde başlatıp yönetmelerini sağlayacak proje yönetim metodolojisine odaklanır. Öğrenciler önemli proje yönetim becerilerini ve stratejilerini öğrenecek ve bu bunları ödevler ile uygulama fırsatı bulacaklardır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Projede olması gerekenler ve etkili faktörler. |
| 2 | Proje Döngüsü Yönetimi |
| 3 | Mantıksal Çerçeve Yaklaşımı Adımları |
| 4 | Mantıksal Çerçeve Yaklaşımı Adımları |
| 5 | Mantıksal Çerçeve Yaklaşımı Adımları. |
| 6 | Faaliyet Araçlarının ve Maliyetlerin Tanımlanması |
| 7 | Ara sınav |
| 8 | Mantıksal Çerçeve Matrisi Oluşturma |
| 9 | Mantıksal Çerçeve Matrisi Oluşturma. |
| 10 | Fon Kaynakları Belirleme ve Fon Kaynaklarının Tanıtımı |
| 11 | Bütçe ve Bütçelendirme |
| 12 | Proje Hazırlama |
| 13 | Proje Hazırlama |
| 14 | Sunum |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Ateşoğlu, N. Avrupa Birliği Hibeleri İçin Adım Adım Proje Hazırlama (2010). Efil Yayınevi Yayınları. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 30 | 30 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 148 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4,93 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
