İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Psikoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
PSS452 Çocuk Psikopatolojisi 4 Bahar 8 3+0+0 3 6
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü Dr. Petek BİLİM ARIKAN
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Kamil TUZGÖL
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Çocuk ergen psikopatolojilerinin etiyolojileri ve tedavileri farklı bakış açıları temel alınarak incelenir.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı çocuk ve ergen psikopatolojileri üzerine geliştirilen temel teori ve yaklaşımları sunmaktır. Öğrencilerin, çocukluk ve ergenlik süreçlerinde sık karşılaşılan dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu, davranım bozukluğu, öğrenme güçlüğü, otizm, kaygı bozukluğu gibi problemler hakkında temel düzeyde bilgi sahibi olmaları hedeflenmektedir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Psikoloji bilimine ait teori, kuram ve uygulama becerilerine sahiptir. 2
P4 Psikoloji alanında yapılan bilimsel çalışmalarda kullanılan araştırma teknikleri ve istatistiksel analiz becerilerine sahiptir. Alandaki ilgili istatistik programlarını (SPSS, AMOS, LİSREL vb.) kullanımına hakimdir. 3
P8 Akademik faaliyetlerde bireysel ve takım (grup içi, gruplar arası) çalışmalarında yer alma, liderlik etme becerilerine sahiptir. 5
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Dersin tanıtımı, ders kitapları, dersin işlenişi ve değerlendirme hakkında bilgilendirme, soruların cevaplanması
2 Zeka Geriliği
3 Öğrenme Güçlüğü
4 Otistik Bozukluk
5 Şizofreni
6 Majör Depresyon
7 Davranım Bozukluğu
8 Dikkat Eksikliği-Hiperaktivite Bozukluğu
9 Anksiyete Bozuklukları
10 Yeme Bozuklukları
11 Dışa Atım Bozuklukları
12 Cinsel Kimlik Bozuklukları
13 Tik Bozukluklar
14 Dersle İlgili Son Değerlendirme
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Theories of Personality. Understanding Persons, Fifth Edition. Susan Cloninger. Pearson Prentice Hall Copyright: 2008
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 5 70
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 14 2 28
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 20 20
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 180
Toplam Yük / 30 6
Dersin AKTS Kredisi: 6