Psikoloji
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Psikoloji Programı
Ders Bolognaları
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Psikoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PSS441 | Yoksulluk Psikolojisi | 4 | Güz | 7 | 3+0+0 | 3 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Seher AKDENİZ |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Çalışma Hayatında Dezavantajlı Grup Kavramı, Sosyal Koruma Kavramı, Kadınlar, Çocuk İşçiler, Engelliler, Uzun Süreli İşsizler, Genç İşsizler, Göçmenler,Eski Hükümlüler, Esnek Çalışanlar, Dezvantajlı Grupları Korumaya ve İşgücüne Katılımlarını Sağlamaya Yönelik Programlar, Yasal düzenlemeler, Programların Uygulanmasında Karşılaşılan Sorunlar
Dersin Amacı
Dezavantajlı gruplar ve sosyal koruma hakkında vererek bu grupların çalışma yaşamına insan onuruna yakışır koşullarda katılabilmelerinin yöntemleri hakkında bilgi vermek
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Giriş |
2 | Temel Kavramlar ve Göçmenlik Statüleri |
3 | Mülteci Hareketlerinin Nedenleri |
4 | Psikolojik Sağlık |
5 | Travma ve Başa Çıkma |
6 | Kalıpyargı, Önyargı ve Ayrımcılığın Etkiler |
7 | Gelişimsel Risk Grupları (Çocuklar, Refakatsiz Çocuklar vb) |
8 | Cinsiyet Rolleriyle İlişkili Risk Grupları (Kadınlar, LGBT bireyler vb) |
9 | Sağlık ve Eğitim Konular |
10 | Sosyal Entegrasyon ve Uyum |
11 | Mültecilerle Çalışmanın Temel İlkeleri |
12 | Uygulamada Çokkültürlülük Yaklaşımı |
13 | Literatür Sentezi |
14 | Genel Değerlendirme |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Ingleby, D. (2005). Forced migration and mental health: Rethinking the care of refugees and displaced persons. NY: Springer. Ahearn, F. L. (2000). Psychosocial wellness of refugees. NY: Berghahn. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |