Psikoloji
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Psikoloji Programı
Ders Bolognaları
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Psikoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PSS401 | Klinik Psikolojide Alan Uygulamaları I | 4 | Güz | 7 | 3+0+0 | 3 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Ali Metehan ÇALIŞKAN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Doç. Dr. Ali Metehan ÇALIŞKAN | C-C125 | [email protected] | 7693 |
Dersin İçeriği
Bu dersi alan öğrencilerden psikolojinin uygulama alnındaki farklı kurumların çalışma prensiplerini tanımaları, teorik olarak öğrendikleri bilgileri uygulayabilme becerisini kazanmaları beklenmektedir.
Dersin Amacı
Amaç, öğrencinin almış olduğu derslerin uygulamalarının yapıldığı kurumlarda gözlem yaparak tecrübesini arttırması; kurum kültürü,ekip çalışması ve psikologun kurumlardaki rol tanımları ile ilgili gözlem yapabilmesi ve süpervizyon altında derslerden edindiği kazanımlarını tecrübe edebilmesi.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Psikoloji bilimine ait teori, kuram ve uygulama becerilerine sahiptir. | 3 |
P3 | Psikoloji alanı ile ilgili bilimsel ve güncel gelişmeleri takip eder, donanımlarıyla bilginin doğruluk, geçerlik ve güvenirliğini yaratıcı, eleştirel ve dinamik bir şekilde sorgular ve yorum yapar. | 3 |
P5 | Psikoloji bilimi içerisindeki yazılı/görsel kayıtları kullanarak yerli ve yabancı literatürü eleştirel düşünme becerisi ile takip eder. | 3 |
P6 | Türk Psikologlar Derneği tarafından kabul edilen yetkinlik/yeterlilik, yararlı olmak ve zarar vermemek, sorumluluk, dürüstlük, insan haklarına saygı ve ayrımcılık yapmama etik ilkelerine bağlı kalır. | 3 |
P8 | Akademik faaliyetlerde bireysel ve takım (grup içi, gruplar arası) çalışmalarında yer alma, liderlik etme becerilerine sahiptir. | 3 |
P12 | Bireylerin bilişsel, duygusal ve sosyal ilişkilerini gözlemleyip çok yönlü açıklayabilecek temel bilgilere sahiptir. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Psikolojinin temel kavramlarını ve terminolojisini tanımlar ve psikoloji teorilerinin ve kuramlarının tarihçesini açıklar. | P.1.1 | 3 |
Ö2 | Psikoloji teorilerinin ve uygulama becerilerinin etkinliğini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve psikoloji uygulamalarının etik ve toplumsal sonuçlarını değerlendirir. | P.1.6 | 3 |
Ö3 | Bilgiyi dinamik bir şekilde sorgulayarak sürekli olarak güncel bilgilere erişim sağlar ve yorumlar yapar. | P.3.6 | 3 |
Ö4 | Psikoloji bilimi içerisindeki literatürü eleştirel düşünme becerisiyle takip eder ve bu kaynakları alanın gereksinimlerine göre değerlendirir. | P.5.5 | 3 |
Ö5 | Etik ilkeleri uygular ve bu ilkeleri yerine getirme konusundaki yükümlülüğünün farkındadır. | P.6.2 | 3,7 |
Ö6 | İnsan haklarına saygı ve sorumluluk ilkelerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. | P.6.7 | 3,7 |
Ö7 | Bireysel ve takım çalışmalarına katılır ve bu faaliyetleri başarılı bir şekilde yürütebilir. | P.8.2 | 3,7 |
Ö8 | Bireylerin bilişsel, duygusal ve sosyal ilişkilerini temel düzeyde anlar ve bu konularla ilgili temel bilgilere sahiptir. | P.12.1 | 3,7 |
Ö9 | Duygusal tepkileri ve sosyal ilişkileri gözlemleme yeteneği geliştirir. | P.12.3 | 3,7 |
Ö10 | Gözlemlediği bilişsel, duygusal ve sosyal ilişkileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve sonuçları anlar. | P.12.7 | 3,7 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Bireysel Görüşmenin Tanımı, Özellikleri, Görüşme Ortamının Yapılandırılması |
2 | İlk Görüşme ve Anamnez |
3 | Çocuklarda Gözlem ve Görüşme Teknikleri |
5 | Aile ve Çiftlerde Gözlem ve Görüşme Teknikleri |
6 | Klinik Psikolojide Etik Uygulamalar |
8 | Ara Sınav |
9 | Gelişim Testleri |
10 | Zeka Testleri |
11 | Projektif Testler |
12 | Kişilik Testleri |
13 | Grup Terapileri |
14 | Genel Değerlendirme |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Aygölü, F., Özden, M.S. (2015). Klinik Psikolojide Bebek, Çocuk ve Ergen Vakalarda İlk Görüşmeler. Ankara: Nobel Yayın.. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Ödev | 2 | 100 (%) |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü: | 140 | ||
Toplam Yük / 30 | 4,67 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P3 | P5 | P6 | P8 | P12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Psikolojinin temel kavramlarını ve terminolojisini tanımlar ve psikoloji teorilerinin ve kuramlarının tarihçesini açıklar. | 3 | - | - | - | - | - |
Ö2 | Psikoloji teorilerinin ve uygulama becerilerinin etkinliğini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve psikoloji uygulamalarının etik ve toplumsal sonuçlarını değerlendirir. | - | 3 | 3 | 3 | - | - |
Ö3 | Bilgiyi dinamik bir şekilde sorgulayarak sürekli olarak güncel bilgilere erişim sağlar ve yorumlar yapar. | 3 | 3 | - | - | - | - |
Ö4 | Psikoloji bilimi içerisindeki literatürü eleştirel düşünme becerisiyle takip eder ve bu kaynakları alanın gereksinimlerine göre değerlendirir. | - | - | 3 | - | - | - |
Ö5 | Etik ilkeleri uygular ve bu ilkeleri yerine getirme konusundaki yükümlülüğünün farkındadır. | - | - | - | 3 | - | - |
Ö6 | İnsan haklarına saygı ve sorumluluk ilkelerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. | - | - | - | 3 | - | - |
Ö7 | Bireysel ve takım çalışmalarına katılır ve bu faaliyetleri başarılı bir şekilde yürütebilir. | - | - | - | - | 3 | 3 |
Ö8 | Bireylerin bilişsel, duygusal ve sosyal ilişkilerini temel düzeyde anlar ve bu konularla ilgili temel bilgilere sahiptir. | - | - | - | - | - | 3 |
Ö9 | Duygusal tepkileri ve sosyal ilişkileri gözlemleme yeteneği geliştirir. | - | - | - | - | 3 | 3 |
Ö10 | Gözlemlediği bilişsel, duygusal ve sosyal ilişkileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve sonuçları anlar. | - | 3 | - | - | - | 3 |