Psikoloji
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Psikoloji Programı
Ders Bolognaları
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Psikoloji Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PSS362 | Endüstri ve Örgüt Psikolojisi | 3 | Bahar | 6 | 3+0+0 | 3 | 6 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Abdullah TOPCUOĞLU |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Prof. Dr. Abdullah TOPCUOĞLU | C-129 | [email protected] | 7450 |
Dersin İçeriği
Endüstri ve Örgüt Psikolojisi işletme içerisinde insan davranışını tanıma, analiz etme, insan davranışının diğer örgütsel değişkenlerle etkileşimini kavramak. İşe alımdan başlayan çalışma yaşamı sürecinde insana dair kişilik, tutum, değerler, motivasyon gibi özelliklerin ,bireysel ve örgütsel düzeyde nasıl sonuçlar çıkardığını anlamak.
Dersin Amacı
Endüstri ve Örgüt psikolojisinin temel konu ve kavramlarını tarihsel gelişimi sürecinde ele alarak örnek araştırmalar ve çalışma hayatındaki uygulamaları hakkında öğrencilere temel bilgileri sunmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Psikoloji bilimine ait teori, kuram ve uygulama becerilerine sahiptir. | 5 |
| P2 | Alanına özgü bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, bilginin doğruluğunu, geçerliliğini ve güvenilirliğini gözlemleme, değerlendirebilme ve açıklayabilme becerisine sahiptir. | 4 |
| P3 | Psikoloji alanı ile ilgili bilimsel ve güncel gelişmeleri takip eder, donanımlarıyla bilginin doğruluk, geçerlik ve güvenirliğini yaratıcı, eleştirel ve dinamik bir şekilde sorgular ve yorum yapar. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Psikolojinin temel kavramlarını ve terminolojisini tanımlar ve psikoloji teorilerinin ve kuramlarının tarihçesini açıklar. | P.1.1 | 1 |
| Ö2 | Teori ve kuramların psikoloji bilimine olan katkılarını özetler ve uygulama becerilerinin önemini ve kullanım alanlarını açıklar. | P.1.2 | 1 |
| Ö3 | Psikoloji teorilerini ve kuramlarını gerçek hayat senaryolarında uygular ve psikolojik testler ile değerlendirme araçlarını kullanma becerisini gösterir. | P.1.3 | 1 |
| Ö4 | Psikoloji teorileri ve kuramlarının uygulamadaki etkinliğini analiz eder ve psikolojik sorunları çözmede teori ve uygulama becerilerini entegre eder. | P.1.4 | 1 |
| Ö5 | Alanına özgü bilimsel ve güncel bilgilere erişebilir, bu bilgileri tanımlayabilir ve anlayabilir. | P.2.1 | 1 |
| Ö6 | Bilginin doğruluğunu, geçerliliğini ve güvenilirliğini gözlemleyebilir, değerlendirebilir ve bu değerlendirmeleri anlayabilir. | P.2.3 | 1 |
| Ö7 | Bilgiyi yorumlama yeteneğiyle bilgileri uygular ve bağlamsal olarak değerlendirir. | P.3.3 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Giriş, Tanımlar ve Tarih |
| 2 | E/Ö Psikolojisinde Araştırma Yöntemleri |
| 3 | İş Analizi |
| 4 | Personel Bulma, Seçme ve Yerleştirme |
| 5 | Çalışan Değerlendirme ve Seçme Yöntemleri |
| 6 | Personel Eğitimi ve Geliştirme |
| 7 | Motivasyon |
| 8 | Olumlu ve Olumsuz Personel Tutumları ve Davranışları |
| 9 | İş Yerinde İletişim ve Grup Süreçleri |
| 10 | Liderlik, Etkileme, Güç ve Politika |
| 11 | Örgüt Yapısı, Kültür ve Örgüt Geliştirme |
| 12 | Deneyim Aktarımı |
| 13 | Öğrenci Araştırma Etkinlikleri/ Poster, Sunum vb. |
| 14 | Öğrenci Araştırma Etkinlikleri/ Poster, Sunum vb. |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Riggio, R. E. (2014). Endüstri ve örgüt psikolojisine giriş. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | 1 | 20 (%) |
| Projeler | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 40 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 134 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4,47 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Psikolojinin temel kavramlarını ve terminolojisini tanımlar ve psikoloji teorilerinin ve kuramlarının tarihçesini açıklar. | 5 | - | - |
| Ö2 | Teori ve kuramların psikoloji bilimine olan katkılarını özetler ve uygulama becerilerinin önemini ve kullanım alanlarını açıklar. | 5 | - | - |
| Ö3 | Psikoloji teorilerini ve kuramlarını gerçek hayat senaryolarında uygular ve psikolojik testler ile değerlendirme araçlarını kullanma becerisini gösterir. | 5 | - | - |
| Ö4 | Psikoloji teorileri ve kuramlarının uygulamadaki etkinliğini analiz eder ve psikolojik sorunları çözmede teori ve uygulama becerilerini entegre eder. | 5 | - | - |
| Ö5 | Alanına özgü bilimsel ve güncel bilgilere erişebilir, bu bilgileri tanımlayabilir ve anlayabilir. | - | 5 | - |
| Ö6 | Bilginin doğruluğunu, geçerliliğini ve güvenilirliğini gözlemleyebilir, değerlendirebilir ve bu değerlendirmeleri anlayabilir. | - | 3 | - |
| Ö7 | Bilgiyi yorumlama yeteneğiyle bilgileri uygular ve bağlamsal olarak değerlendirir. | - | - | 4 |
