İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Psikoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
PSS362 Endüstri ve Örgüt Psikolojisi 3 Bahar 6 3+0+0 3 6
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Abdullah TOPCUOĞLU
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Prof. Dr. Abdullah TOPCUOĞLU C-129 [email protected] 7450
Dersin İçeriği
Endüstri ve Örgüt Psikolojisi işletme içerisinde insan davranışını tanıma, analiz etme, insan davranışının diğer örgütsel değişkenlerle etkileşimini kavramak. İşe alımdan başlayan çalışma yaşamı sürecinde insana dair kişilik, tutum, değerler, motivasyon gibi özelliklerin ,bireysel ve örgütsel düzeyde nasıl sonuçlar çıkardığını anlamak.
Dersin Amacı
Endüstri ve Örgüt psikolojisinin temel konu ve kavramlarını tarihsel gelişimi sürecinde ele alarak örnek araştırmalar ve çalışma hayatındaki uygulamaları hakkında öğrencilere temel bilgileri sunmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Psikoloji bilimine ait teori, kuram ve uygulama becerilerine sahiptir. 5
P2 Alanına özgü bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, bilginin doğruluğunu, geçerliliğini ve güvenilirliğini gözlemleme, değerlendirebilme ve açıklayabilme becerisine sahiptir. 4
P5 Psikoloji bilimi içerisindeki yazılı/görsel kayıtları kullanarak yerli ve yabancı literatürü eleştirel düşünme becerisi ile takip eder. 4
P7 Mesleki konulara ait saha uygulamalarını yaşam boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda kişisel ve mesleki gelişimine katkı sağlayan eğitim, atölye, konferans, sempozyum, seminer vb. etkinlikler ile destekler. 3
P8 Akademik faaliyetlerde bireysel ve takım (grup içi, gruplar arası) çalışmalarında yer alma, liderlik etme becerilerine sahiptir. 5
P11 Psikolojinin temel alt alanları ile multidisipliner alanlar arasında etkileşim kurabilme becerisine sahiptir. 4
P13 Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Psikolojinin temel kavramlarını ve terminolojisini tanımlar ve psikoloji teorilerinin ve kuramlarının tarihçesini açıklar. P.1.1 1
Ö2 Teori ve kuramların psikoloji bilimine olan katkılarını özetler ve uygulama becerilerinin önemini ve kullanım alanlarını açıklar. P.1.2 1
Ö3 Psikoloji teorileri ve kuramlarının uygulamadaki etkinliğini analiz eder ve psikolojik sorunları çözmede teori ve uygulama becerilerini entegre eder. P.1.4 1
Ö4 Mevcut psikoloji teorilerini ve kuramlarını birleştirerek yeni yaklaşımlar geliştirir ve psikolojik araştırmalar için yeni metodolojiler tasarlar. P.1.5 1
Ö5 Psikoloji teorilerinin ve uygulama becerilerinin etkinliğini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve psikoloji uygulamalarının etik ve toplumsal sonuçlarını değerlendirir. P.1.6 1
Ö6 Alanına özgü bilimsel ve güncel bilgilere erişebilir, bu bilgileri tanımlayabilir ve anlayabilir. P.2.1 1
Ö7 Edindiği bilgileri gerçek dünya durumlarına uygulayabilir ve bu süreçte bilginin nasıl kullanılacağını anlayabilir. P.2.2
Ö8 Bilginin doğruluğunu, geçerliliğini ve güvenilirliğini gözlemleyebilir, değerlendirebilir ve bu değerlendirmeleri anlayabilir. P.2.3
Ö9 Çeşitli kaynaklardan edindiği bilgileri birleştirebilir, yeni fikirler ve çözümler geliştirebilir ve bu süreci anlayabilir. P.2.4
Ö10 Bilgi ve uygulamaların etkinliğini, önemini ve topluma katkısını eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir ve bu değerlendirmelerin sonuçlarını anlayabilir. P.2.5
Ö11 Psikoloji alanında bilimsel ve güncel gelişmeleri takip eder ve bu bilgilere erişir ve bilgiyi anlama yeteneğini geliştirir ve temel kavramları kavrar. P.3.1
Ö12 Bilgiyi sorgulama ve analiz etme becerilerini kullanarak bilimsel ve güncel gelişmeleri sorgular. P.3.2
Ö13 Psikoloji bilimi içerisindeki yazılı ve görsel kaynakları araştırır ve yerli ve yabancı literatürü anlar. P.5.1
Ö14 Eleştirel düşünme becerilerini kullanarak yerli ve yabancı literatürü takip eder ve bu kaynakları uygulamada kullanabilir. P.5.2
Ö15 Akademik faaliyetlerde bireysel ve takım çalışmalarının önemini anlar ve bu tür işbirliği fırsatlarının değerini kavrar. P.8.1
Ö16 Bireysel ve takım çalışmalarına katılır ve bu faaliyetleri başarılı bir şekilde yürütebilir. P.8.2
Ö17 Grup içi ve gruplar arası işbirliği fırsatlarını kullanır. P.8.3
Ö18 Bireysel ve takım çalışmalarının sonuçlarını analiz eder, güçlü ve zayıf yönleri belirler ve bu analizlerle kendini geliştirir. P.8.4
Ö19 Liderlik etme becerilerini geliştirerek takım çalışmalarında liderlik yapabilir ve yeni yaklaşımlar geliştirebilir. P.8.5
Ö20 Farklı gruplar arasında etkili bir şekilde koordinasyon sağlar. P.8.6
Ö21 Grup içi ve gruplar arası çalışmaların etkisini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. P.8.7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 E/Ö Psikolojisinin kısa tarihçesi
2 E/Ö Psikolojisinin temel araştırma yöntemleri
3 İş Analizine giriş
4 Yapılandırılmış ve yarı-yapılandırılmış iş analizi teknikleri
5 İş performansına giriş
6 Görev performans
7 Yurttaşlık performansı
8 Ara sınav
9 İş doyumu
10 İş doyumunun öncülleri ve sonuçları
11 Personel seçiminde kullanılan ölçütler
12 Personel seçiminde kullanılan yordayıcılar
13 Personel seçiminin geçerliği
14 Genel tekrar
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Anderson, N., Öneş, D.S., Sinangil, H.K. ve Viswesvaran, C. (2009). (Eds). Endüstri, İş ve Örgüt Psikolojisi El kitabı (2 cilt). İstanbul: Literatür yayıncılık.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 20 20
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 124
Toplam Yük / 30 4,13
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P3 P5 P8
Ö1 Psikolojinin temel kavramlarını ve terminolojisini tanımlar ve psikoloji teorilerinin ve kuramlarının tarihçesini açıklar. 4 - - 4 -
Ö2 Teori ve kuramların psikoloji bilimine olan katkılarını özetler ve uygulama becerilerinin önemini ve kullanım alanlarını açıklar. 4 - - 4 -
Ö3 Psikoloji teorileri ve kuramlarının uygulamadaki etkinliğini analiz eder ve psikolojik sorunları çözmede teori ve uygulama becerilerini entegre eder. - - - - -
Ö4 Mevcut psikoloji teorilerini ve kuramlarını birleştirerek yeni yaklaşımlar geliştirir ve psikolojik araştırmalar için yeni metodolojiler tasarlar. - - - - -
Ö5 Psikoloji teorilerinin ve uygulama becerilerinin etkinliğini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve psikoloji uygulamalarının etik ve toplumsal sonuçlarını değerlendirir. - - - - -
Ö6 Alanına özgü bilimsel ve güncel bilgilere erişebilir, bu bilgileri tanımlayabilir ve anlayabilir. - - - - -
Ö7 Edindiği bilgileri gerçek dünya durumlarına uygulayabilir ve bu süreçte bilginin nasıl kullanılacağını anlayabilir. - - - - -
Ö8 Bilginin doğruluğunu, geçerliliğini ve güvenilirliğini gözlemleyebilir, değerlendirebilir ve bu değerlendirmeleri anlayabilir. - - - - -
Ö9 Çeşitli kaynaklardan edindiği bilgileri birleştirebilir, yeni fikirler ve çözümler geliştirebilir ve bu süreci anlayabilir. - - - - -
Ö10 Bilgi ve uygulamaların etkinliğini, önemini ve topluma katkısını eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir ve bu değerlendirmelerin sonuçlarını anlayabilir. - - - - -
Ö11 Psikoloji alanında bilimsel ve güncel gelişmeleri takip eder ve bu bilgilere erişir ve bilgiyi anlama yeteneğini geliştirir ve temel kavramları kavrar. - - - - -
Ö12 Bilgiyi sorgulama ve analiz etme becerilerini kullanarak bilimsel ve güncel gelişmeleri sorgular. - - - - 5
Ö13 Psikoloji bilimi içerisindeki yazılı ve görsel kaynakları araştırır ve yerli ve yabancı literatürü anlar. - - - - -
Ö14 Eleştirel düşünme becerilerini kullanarak yerli ve yabancı literatürü takip eder ve bu kaynakları uygulamada kullanabilir. - - - - -
Ö15 Akademik faaliyetlerde bireysel ve takım çalışmalarının önemini anlar ve bu tür işbirliği fırsatlarının değerini kavrar. - - - - -
Ö16 Bireysel ve takım çalışmalarına katılır ve bu faaliyetleri başarılı bir şekilde yürütebilir. - - - - -
Ö17 Grup içi ve gruplar arası işbirliği fırsatlarını kullanır. 5 5 - 5 -
Ö18 Bireysel ve takım çalışmalarının sonuçlarını analiz eder, güçlü ve zayıf yönleri belirler ve bu analizlerle kendini geliştirir. - - - - -
Ö19 Liderlik etme becerilerini geliştirerek takım çalışmalarında liderlik yapabilir ve yeni yaklaşımlar geliştirebilir. - - - - -
Ö20 Farklı gruplar arasında etkili bir şekilde koordinasyon sağlar. - - - - -
Ö21 Grup içi ve gruplar arası çalışmaların etkisini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. - - 5 - -