Psikoloji
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Psikoloji Programı
Ders Bolognaları
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Psikoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PSS352 | Pozitif Psikoloji | 3 | Bahar | 6 | 3+0+0 | 3 | 4 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Ayşegül KART |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Doç. Dr. Ayşegül KART | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Öznel iyi oluş, olumlu duygulanım, umut, iyimserlik, mutluluk, psikolojik dayanıklılık, travma sonrası gelişim, hedefler, (yaşamın) anlam(ı) ve bireylerin güçlü özellikleri ve erdemleri. Bütün bu konuları incelerken teorilerin dayandığı bilimsel yöntemlere de ayrıca yer verilecektir. Bu konuların yanı sıra "iyi insan"ın farklı kültürlerde nasıl tanımlandığı inceleyecek ve pozitif psikoloji konusunda özel bir yeri olan "farkındalık "çalışmaları da uygulamalı olarak anlatılacaktır.
Dersin Amacı
Hem pozitif psikolojinin yeni bir alan olarak farklı bakış açısının tanıtılmasını, hem de psikolojinin diğer alanlarıyla ve de farklı disiplinlerle olan yakın bağını sergilemeyi hedefler. Pozitif psikolojiden, bireyi, grubu ve toplumu geliştirmek için nasıl yararlanılacağına dair, bilimsel araştırmalarla elde edilen bilgiler tartışılacaktır. Ayrıca öğrenciler bu teorik bilgileri bireysel düzeyde kişisel gelişim uygulamalarıyla deneme fırsatı da bulacaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Psikoloji bilimine ait teori, kuram ve uygulama becerilerine sahiptir. | 3 |
P2 | Alanına özgü bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, bilginin doğruluğunu, geçerliliğini ve güvenilirliğini gözlemleme, değerlendirebilme ve açıklayabilme becerisine sahiptir. | 3 |
P3 | Psikoloji alanı ile ilgili bilimsel ve güncel gelişmeleri takip eder, donanımlarıyla bilginin doğruluk, geçerlik ve güvenirliğini yaratıcı, eleştirel ve dinamik bir şekilde sorgular ve yorum yapar. | 3 |
P6 | Türk Psikologlar Derneği tarafından kabul edilen yetkinlik/yeterlilik, yararlı olmak ve zarar vermemek, sorumluluk, dürüstlük, insan haklarına saygı ve ayrımcılık yapmama etik ilkelerine bağlı kalır. | 3 |
P7 | Mesleki konulara ait saha uygulamalarını yaşam boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda kişisel ve mesleki gelişimine katkı sağlayan eğitim, atölye, konferans, sempozyum, seminer vb. etkinlikler ile destekler. | 3 |
P11 | Psikolojinin temel alt alanları ile multidisipliner alanlar arasında etkileşim kurabilme becerisine sahiptir. | 3 |
P12 | Bireylerin bilişsel, duygusal ve sosyal ilişkilerini gözlemleyip çok yönlü açıklayabilecek temel bilgilere sahiptir. | 3 |
P13 | Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Psikolojinin temel kavramlarını ve terminolojisini tanımlar ve psikoloji teorilerinin ve kuramlarının tarihçesini açıklar. | P.1.1 | 1 |
Ö2 | Teori ve kuramların psikoloji bilimine olan katkılarını özetler ve uygulama becerilerinin önemini ve kullanım alanlarını açıklar. | P.1.2 | 1 |
Ö3 | Psikoloji teorilerini ve kuramlarını gerçek hayat senaryolarında uygular ve psikolojik testler ile değerlendirme araçlarını kullanma becerisini gösterir. | P.1.3 | 1 |
Ö4 | Psikoloji teorileri ve kuramlarının uygulamadaki etkinliğini analiz eder ve psikolojik sorunları çözmede teori ve uygulama becerilerini entegre eder. | P.1.4 | 1 |
Ö5 | Alanına özgü bilimsel ve güncel bilgilere erişebilir, bu bilgileri tanımlayabilir ve anlayabilir. | P.2.1 | 1 |
Ö6 | Edindiği bilgileri gerçek dünya durumlarına uygulayabilir ve bu süreçte bilginin nasıl kullanılacağını anlayabilir. | P.2.2 | 1 |
Ö7 | Çeşitli kaynaklardan edindiği bilgileri birleştirebilir, yeni fikirler ve çözümler geliştirebilir ve bu süreci anlayabilir. | P.2.4 | 1 |
Ö8 | Psikoloji alanında bilimsel ve güncel gelişmeleri takip eder ve bu bilgilere erişir ve bilgiyi anlama yeteneğini geliştirir ve temel kavramları kavrar. | P.3.1 | 1 |
Ö9 | Bilgiyi yorumlama yeteneğiyle bilgileri uygular ve bağlamsal olarak değerlendirir. | P.3.3 | 1 |
Ö10 | Bilimsel ve güncel bilgileri eleştirir, kaynakları değerlendirir ve bilginin doğruluk, geçerlik ve güvenirliğini sorgular. | P.3.4 | 1 |
Ö11 | Psikoloji alanındaki bilimsel çalışmaların kullanılan araştırma tekniklerini ve temel istatistiksel kavramları anlar. | P.4.1 | 1 |
Ö12 | Psikoloji bilimi içerisindeki yazılı ve görsel kaynakları araştırır ve yerli ve yabancı literatürü anlar. | P.5.1 | 1 |
Ö13 | Eleştirel düşünme becerilerini kullanarak yerli ve yabancı literatürü takip eder ve bu kaynakları uygulamada kullanabilir. | P.5.2 | 1 |
Ö14 | Türk Psikologlar Derneği tarafından kabul edilen etik ilkeleri ve bağlılık gerekliliklerini anlar ve bu ilkelerin önemini kavrar. | P.6.6 | 1 |
Ö15 | Etik ilkeleri uygular ve bu ilkeleri yerine getirme konusundaki yükümlülüğünün farkındadır. | P.6.2 | 1 |
Ö16 | Yararlı olmak, zarar vermemek ve insan haklarına saygı gösterme ilkelerini uygulamada bilinçlidir. | P.6.3 | 1 |
Ö17 | Etik ilkelerin ve bağlılık gerekliliklerinin derinlemesine analizini yapar ve bu ilkeleri sorumlulukla uygular. | P.6.4 | 1 |
Ö18 | Dürüstlük ve ayrımcılık yapmama ilkelerini birleştirerek etik bir yaklaşım oluşturur. | P.6.6 | 1 |
Ö19 | İnsan haklarına saygı ve sorumluluk ilkelerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. | P.6.7 | 1 |
Ö20 | Mesleki konulara ait saha uygulamalarını anlar ve bunların kişisel ve mesleki gelişimine nasıl katkı sağlayabileceğini kavrar. | P.7.1 | 1 |
Ö21 | Yaşam boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda eğitim, atölye, konferans, sempozyum, seminer gibi etkinliklere katılır ve bu etkinlikleri kişisel ve mesleki gelişimini desteklemek için kullanır. | P.7.2 | 1 |
Ö22 | Katıldığı eğitim etkinliklerini analiz eder, içeriklerini değerlendirir ve bunların kişisel ve mesleki gelişimine nasıl katkı sağlayabileceğini eleştirir. | P.7.3 | 1 |
Ö23 | Katıldığı atölye, konferans, sempozyum, ve seminerlerden edindiği bilgileri birleştirerek kişisel ve mesleki gelişimine katkıda bulunur. | P.7.5 | 1 |
Ö24 | Grup içi ve gruplar arası çalışmaların etkisini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. | P.8.7 | 1 |
Ö25 | Güncel medyada yer alan psikoloji ile ilgili bilgilere erişir ve bu bilgileri anlar. | P.9.1 | 1 |
Ö26 | Psikoloji ile ilgili bilgileri eleştirel düşünme becerisiyle analiz eder ve sentezler. | P.9.2 | 1 |
Ö27 | Medyada yer alan psikoloji bilgilerini analiz eder, kaynakları değerlendirir ve bilgilerin güvenilirliğini sorgular. | P.9.3 | 1 |
Ö28 | Kültürler arası yazıları birleştirerek yeni bakış açıları oluşturur | P.9.4 | 1 |
Ö29 | Karşılaşılan problemleri anlar ve bu problemlerin topluma hizmet kapsamında önemini kavrar. | P.10.1 | 1 |
Ö30 | Kültüre özgü pratik çözümleri üretir ve bu çözümleri topluma hizmet kapsamında uygular. | P.10.3 | 1 |
Ö31 | Psikolojinin temel alt alanlarını ve multidisipliner alanların temel kavramlarını anlar ve bu alanlar arasındaki temel ilişkileri kavrar. | P.11.1 | 1 |
Ö32 | Psikolojinin temel alt alanlarından elde edilen bilgileri multidisipliner alanlara uygular ve bu alanlar arasında etkileşim kurar. | P.11.2 | 1 |
Ö33 | Psikoloji ve multidisipliner alanlardan gelen bilgileri analiz eder, benzerlikleri ve farklılıkları belirler ve bu analizlerle daha derin bir anlayış geliştirir. | P.11.3 | 1 |
Ö34 | Psikoloji ve multidisipliner alanlardan gelen bilgileri sentezler ve yeni yaklaşımlar ve çözümler geliştirir. | P.11.4 | 1 |
Ö35 | Bireylerin bilişsel, duygusal ve sosyal ilişkilerini temel düzeyde anlar ve bu konularla ilgili temel bilgilere sahiptir. | P.12.1 | 1 |
Ö36 | Bireylerin bilişsel süreçlerini gözlemleyerek bu bilgileri uygular ve temel düzeyde açıklar. | P.12.2 | 1 |
Ö37 | Bireylerin bilişsel, duygusal ve sosyal davranışlarını analiz eder, benzerlikleri ve farklılıkları belirler ve daha derin bir anlayış geliştirir. | P.12.4 | 1 |
Ö38 | İnsan davranışlarının nedenlerini ve sonuçlarını analiz eder. | P.12.5 | 1 |
Ö39 | Gözlemlediği bilgileri bir araya getirerek daha çok yönlü açıklamalar yapar. | P.12.6 | 1 |
Ö40 | Gözlemlediği bilişsel, duygusal ve sosyal ilişkileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve sonuçları anlar. | P.12.7 | 1 |
Ö41 | Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. | P.13.1 | 1 |
Ö42 | Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. | P.13.2 | 1 |
Ö43 | Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. | P.13.4 | 1 |
Ö44 | Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. | P.13.5 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Pozitif Psikolojiye Giriş |
2 | Pozitif Psikolojiye Tarihsel ve Yöntemsel Bakış |
3 | Güçlü Yönlerin Tanımlanması |
4 | Zihinsel Sağlık |
5 | Öznel İyilik Hali ve Mutluluk |
6 | Kontrol ve Bilgece Farkındalık |
7 | Otantiklik ve Eşsiz Olma Arayışı |
8 | İlişkiler ve Yakınlığın Etkisi |
9 | Affetme ve Empati |
10 | Çocuklar için Pozitif Psikoloji |
11 | İyi Yaşlanmak |
12 | İş Hayatında Pozitif Psikoloji |
13 | Çok kültürlülük Bağlamında Pozitif Psikoloji |
14 | Genel Değerlendirme |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Lopez, S. J. ve Snyder, C. R. (Ed.). (2009). The Oxford handbook of positive psychology (2. baskı). Oxford: Oxford University Press. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 2 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 14 | 14 |
Diğer | 2 | 13 | 26 |
Toplam İş Yükü: | 124 | ||
Toplam Yük / 30 | 4,13 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 | P4 | P5 | P6 | P7 | P8 | P9 | P10 | P11 | P12 | P13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Psikolojinin temel kavramlarını ve terminolojisini tanımlar ve psikoloji teorilerinin ve kuramlarının tarihçesini açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö2 | Teori ve kuramların psikoloji bilimine olan katkılarını özetler ve uygulama becerilerinin önemini ve kullanım alanlarını açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö3 | Psikoloji teorilerini ve kuramlarını gerçek hayat senaryolarında uygular ve psikolojik testler ile değerlendirme araçlarını kullanma becerisini gösterir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö4 | Psikoloji teorileri ve kuramlarının uygulamadaki etkinliğini analiz eder ve psikolojik sorunları çözmede teori ve uygulama becerilerini entegre eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö5 | Alanına özgü bilimsel ve güncel bilgilere erişebilir, bu bilgileri tanımlayabilir ve anlayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö6 | Edindiği bilgileri gerçek dünya durumlarına uygulayabilir ve bu süreçte bilginin nasıl kullanılacağını anlayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö7 | Çeşitli kaynaklardan edindiği bilgileri birleştirebilir, yeni fikirler ve çözümler geliştirebilir ve bu süreci anlayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö8 | Psikoloji alanında bilimsel ve güncel gelişmeleri takip eder ve bu bilgilere erişir ve bilgiyi anlama yeteneğini geliştirir ve temel kavramları kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö9 | Bilgiyi yorumlama yeteneğiyle bilgileri uygular ve bağlamsal olarak değerlendirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö10 | Bilimsel ve güncel bilgileri eleştirir, kaynakları değerlendirir ve bilginin doğruluk, geçerlik ve güvenirliğini sorgular. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö11 | Psikoloji alanındaki bilimsel çalışmaların kullanılan araştırma tekniklerini ve temel istatistiksel kavramları anlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö12 | Psikoloji bilimi içerisindeki yazılı ve görsel kaynakları araştırır ve yerli ve yabancı literatürü anlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö13 | Eleştirel düşünme becerilerini kullanarak yerli ve yabancı literatürü takip eder ve bu kaynakları uygulamada kullanabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö14 | Etik ilkeleri uygular ve bu ilkeleri yerine getirme konusundaki yükümlülüğünün farkındadır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö15 | Yararlı olmak, zarar vermemek ve insan haklarına saygı gösterme ilkelerini uygulamada bilinçlidir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö16 | Etik ilkelerin ve bağlılık gerekliliklerinin derinlemesine analizini yapar ve bu ilkeleri sorumlulukla uygular. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö17 | Türk Psikologlar Derneği tarafından kabul edilen etik ilkeleri ve bağlılık gerekliliklerini anlar ve bu ilkelerin önemini kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö18 | Dürüstlük ve ayrımcılık yapmama ilkelerini birleştirerek etik bir yaklaşım oluşturur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö19 | İnsan haklarına saygı ve sorumluluk ilkelerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö20 | Mesleki konulara ait saha uygulamalarını anlar ve bunların kişisel ve mesleki gelişimine nasıl katkı sağlayabileceğini kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö21 | Yaşam boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda eğitim, atölye, konferans, sempozyum, seminer gibi etkinliklere katılır ve bu etkinlikleri kişisel ve mesleki gelişimini desteklemek için kullanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö22 | Katıldığı eğitim etkinliklerini analiz eder, içeriklerini değerlendirir ve bunların kişisel ve mesleki gelişimine nasıl katkı sağlayabileceğini eleştirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö23 | Katıldığı atölye, konferans, sempozyum, ve seminerlerden edindiği bilgileri birleştirerek kişisel ve mesleki gelişimine katkıda bulunur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö24 | Grup içi ve gruplar arası çalışmaların etkisini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö25 | Güncel medyada yer alan psikoloji ile ilgili bilgilere erişir ve bu bilgileri anlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö26 | Psikoloji ile ilgili bilgileri eleştirel düşünme becerisiyle analiz eder ve sentezler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö27 | Medyada yer alan psikoloji bilgilerini analiz eder, kaynakları değerlendirir ve bilgilerin güvenilirliğini sorgular. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö28 | Kültürler arası yazıları birleştirerek yeni bakış açıları oluşturur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö29 | Karşılaşılan problemleri anlar ve bu problemlerin topluma hizmet kapsamında önemini kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö30 | Kültüre özgü pratik çözümleri üretir ve bu çözümleri topluma hizmet kapsamında uygular. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö31 | Psikolojinin temel alt alanlarını ve multidisipliner alanların temel kavramlarını anlar ve bu alanlar arasındaki temel ilişkileri kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö32 | Psikolojinin temel alt alanlarından elde edilen bilgileri multidisipliner alanlara uygular ve bu alanlar arasında etkileşim kurar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö33 | Psikoloji ve multidisipliner alanlardan gelen bilgileri analiz eder, benzerlikleri ve farklılıkları belirler ve bu analizlerle daha derin bir anlayış geliştirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö34 | Psikoloji ve multidisipliner alanlardan gelen bilgileri sentezler ve yeni yaklaşımlar ve çözümler geliştirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö35 | Bireylerin bilişsel, duygusal ve sosyal ilişkilerini temel düzeyde anlar ve bu konularla ilgili temel bilgilere sahiptir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö36 | Bireylerin bilişsel süreçlerini gözlemleyerek bu bilgileri uygular ve temel düzeyde açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö37 | Bireylerin bilişsel, duygusal ve sosyal davranışlarını analiz eder, benzerlikleri ve farklılıkları belirler ve daha derin bir anlayış geliştirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö38 | İnsan davranışlarının nedenlerini ve sonuçlarını analiz eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö39 | Gözlemlediği bilgileri bir araya getirerek daha çok yönlü açıklamalar yapar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö40 | Gözlemlediği bilişsel, duygusal ve sosyal ilişkileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve sonuçları anlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö41 | Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö42 | Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö43 | Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö44 | Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |