Psikoloji
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Psikoloji Programı
Ders Bolognaları
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Psikoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PSS332 | Din ve Psikoloji | 3 | Bahar | 6 | 3+0+0 | 3 | 4 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Seher AKDENİZ |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
• Din Psikolojisinin tanımı, konusu, amacı, yöntemleri • Din psikolojisinin tarihçesi: Batı'da ve İslam dünyasında din psikolojisi • Psikolojik bir gerçeklik olarak din • Din ve Biyoloji • Çocuklukta din • Ergenlikte ve erken yetişkinlikte din • Yetişkinlikte dini yaklaşımlar • Din, yaşlanma ve ölüm • Manevi dönüşüm • Kişinin dini gruplarla ilişkisi • Dini şüpheler ve inançsızlık • Din, Ahlak ve önyargı • Din, Sağlık, Baş etme • Gelişim Dönemlerine Göre Din
Dersin Amacı
Bu dersin temel amacı insan davranışları ve bu davranışların gerçekleştiği bireyler-arası ilişkiler, sosyal ve kültürel ortamlarda dinsel inançların yeri tartışılacaktır. Bu bağlamda özellikle dinsel kimlik gelişimi; din ve tutum ilişkisi; dinsel inançların ailedeki yeri; değerler; dinsel inançlar ile psikolojik iyilik ve psikopatoloji ilişkisi ve dindarlığın ortaya çıkardığı bireysel farklılıklar gibi konular tartışılacaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Din Psikolojisinin tanımı, konusu, amacı, yöntemleri |
2 | Din psikolojisinin tarihçesi: Batı'da ve İslam dünyasında din psikolojisi |
3 | Psikolojik bir gerçeklik olarak din |
4 | Din ve Biyoloji |
5 | Çocuklukta din |
6 | Ergenlikte ve erken yetişkinlikte din |
7 | Yetişkinlikte dini yaklaşımlar |
8 | Din, yaşlanma ve ölüm |
9 | Manevi dönüşüm |
10 | Kişinin dini gruplarla ilişkisi |
11 | Dini şüpheler ve inançsızlık |
12 | Din, Ahlak ve önyargı |
13 | Din, Sağlık, Baş etme |
14 | Gelişim Dönemlerine Göre Din |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Cirhinlioğlu, F. G. (2010). Din Psikolojisi. Nobel Yayın: Ankara Hood, R. W., Hill, P. C. ve Spilka, B. (2009). The Psychology of Religion: An Empirical Approach. The Guilford Press: CA. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |