Psikoloji
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Psikoloji Programı
Ders Bolognaları
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Psikoloji Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PSS332 | Din ve Psikoloji | 3 | Bahar | 6 | 3+0+0 | 3 | 4 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Seher AKDENİZ |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
• Din Psikolojisinin tanımı, konusu, amacı, yöntemleri • Din psikolojisinin tarihçesi: Batı'da ve İslam dünyasında din psikolojisi • Psikolojik bir gerçeklik olarak din • Din ve Biyoloji • Çocuklukta din • Ergenlikte ve erken yetişkinlikte din • Yetişkinlikte dini yaklaşımlar • Din, yaşlanma ve ölüm • Manevi dönüşüm • Kişinin dini gruplarla ilişkisi • Dini şüpheler ve inançsızlık • Din, Ahlak ve önyargı • Din, Sağlık, Baş etme • Gelişim Dönemlerine Göre Din
Dersin Amacı
Bu dersin temel amacı insan davranışları ve bu davranışların gerçekleştiği bireyler-arası ilişkiler, sosyal ve kültürel ortamlarda dinsel inançların yeri tartışılacaktır. Bu bağlamda özellikle dinsel kimlik gelişimi; din ve tutum ilişkisi; dinsel inançların ailedeki yeri; değerler; dinsel inançlar ile psikolojik iyilik ve psikopatoloji ilişkisi ve dindarlığın ortaya çıkardığı bireysel farklılıklar gibi konular tartışılacaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Din Psikolojisinin tanımı, konusu, amacı, yöntemleri |
| 2 | Din psikolojisinin tarihçesi: Batı'da ve İslam dünyasında din psikolojisi |
| 3 | Psikolojik bir gerçeklik olarak din |
| 4 | Din ve Biyoloji |
| 5 | Çocuklukta din |
| 6 | Ergenlikte ve erken yetişkinlikte din |
| 7 | Yetişkinlikte dini yaklaşımlar |
| 8 | Din, yaşlanma ve ölüm |
| 9 | Manevi dönüşüm |
| 10 | Kişinin dini gruplarla ilişkisi |
| 11 | Dini şüpheler ve inançsızlık |
| 12 | Din, Ahlak ve önyargı |
| 13 | Din, Sağlık, Baş etme |
| 14 | Gelişim Dönemlerine Göre Din |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Cirhinlioğlu, F. G. (2010). Din Psikolojisi. Nobel Yayın: Ankara Hood, R. W., Hill, P. C. ve Spilka, B. (2009). The Psychology of Religion: An Empirical Approach. The Guilford Press: CA. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
